• Solros 2009

Sex på bröllopsnatten?

Fråga till er som redan är gifta: hade ni sex på bröllopsnatten?

Fråga till er som ännu inte är gifta: är det en viktig grej att ha sex på bröllopsnatten?

För mig känns det inte som någon big deal, vi har känt varandra MYCKET länge. Man kan ju lätt lista ut att man kommer att vara aningen sliten efter månader av förberedelser, spänning under dagen och en del vin under kvällen.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Sex på bröllopsnatten?
  • rosesarered

Sex på bröllopsnatten är inte någon big deal för mig, vi kommer att ha varit tillsammans i flera år och enligt mina beräkningar har vi nuppat bra många gånger redan.. Dessutom ogillar vi båda att ha sex onyktra. Inte för att jag räknar med att bli full på mitt eget bröllop men lite drucken. FEST ska det ju vara!

• skille

Vi tok bryllups natten dagen etter! vi var for slut på selve dagen. Det blir for dumt å ha sex bare for å ha hat sex på bryllups natten. bedre å "utsette" den til dagen etter på og gjøre det super mysigt og ha det helt fantastsik sammen

• Mörk Ängel

Jag hoppas verkligen att det blir sex på bröllopsnatten. Jag har förståelse för att man inte orkar men det känns ändå som en fin avslutning på en underbar dag och en början på det nya livet. Så ja, för mig är det viktigt.

• Wiggy

Enligt min iPhone's menstruationstrackingprogram blir det inget raj-raj på vår bröllopsnatt...

• TinkerBelle

Jag hade inga förväntningar och räknade med att vi båda skulle vara slut efter en ganska så hektisk vecka innan bröllopet.
    Men när vi kom upp till vårt rum (vi och alla våra gäster sov över där festen var) hade mina älskade väninnor smugit upp på vårt rum, strött rosenblad i duschen, över sängen, på fönster brädan och bordet, plockat i ordning och tänt ljus.
    Otroligt stämningsfullt och romantiskt!
    Det ena ledde till det andra?

• Mörk Ängel
    TinkerBelle skrev 2009-07-24 13:08:38 följande:
    Jag hade inga förväntningar och räknade med att vi båda skulle vara slut efter en ganska så hektisk vecka innan bröllopet.Men när vi kom upp till vårt rum (vi och alla våra gäster sov över där festen var) hade mina älskade väninnor smugit upp på vårt rum, strött rosenblad i duschen, över sängen, på fönster brädan och bordet, plockat i ordning och tänt ljus.Otroligt stämningsfullt och romantiskt!Det ena ledde till det andra?
    Det var verkligen gulligt gjort av dem!!
  • Önskebrunnen

Hej!
    Vi hade sex på bröllopsnatten men jag var helt inställd på att vi inte skulle ha det.Hört att alla är så trötta mm.Det var lite speciellt fast vi känt varandra länge,nu var vi gifta.Morgonen efter åt vi god hotellfrukost mm och gick en promenad.Hade en mysig fm.

• Mammilon

Ja, vi kom allt till skott, men det var helt klart mest för sakens skull. Någon hejdundrande uppplevelse kan väl knappast kalla det...

• Ne11ie

Jag får hålla med Önskebrunnen, att det faktiskt var lite speciellt då man var/är gifta :)

Önskebrunnen skrev 2009-07-24 13:56:15 följande:
    Hej!Vi hade sex på bröllopsnatten men jag var helt inställd på att vi inte skulle ha det.Hört att alla är så trötta mm.Det var lite speciellt fast vi känt varandra länge,nu var vi gifta.Morgonen efter åt vi god hotellfrukost mm och gick en promenad.Hade en mysig fm.
  • Pumpkin

Håller med om att det var speciellt första gången som gifta, och just därför är jag glad att vi väntade tills kvällen efter - för då orkade vi verkligen njuta

Bara för att man inte har sex på bröllopsnatten så betyder det ju inte att första gången som gifta blir mindre speciell.

Svar på tråden Sex på bröllopsnatten?