• newboobies

    vill veta allt om ; bröstförstoring

    Hejsan!
    Har nu bestämt mig för att genomgå en operation som jag tänkt på i flera år, nämnligen att förstora brösten :)

    Har i stortsett varit "bröstlös" hela livet och det har varit mycket påfrestande i vardagen. Jag tänker på det hela tiden och det är mycket frustrerande.

    Har kollat runt på internet och läst på endel!
    Imorgon ska jag börja ringa upp kliniker och boka in tid för konsultation! Spännande!
    Jag har valt att kolla in Improva, Eriksbergs Kliniken och Viktoria Kliniken men även en annan klinik jag fastnade för idag ; Citadellkliniken!

    Jag behöver alla era åsikter, tips och råd!
    Kostander och avstånd har ingen betydelse.

    Jag är ca; 173cm lång väger ca 58kg , har funderat på 350-400cc runda geléhallon i högpofil.. Men har under dagen ändrat inställning när jag fann Citadellkliniken.

    Behöhver somsagt alla tips och erfarenheter jag kan få =)
    Tack på förhand !

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-28 22:40
    Har gått in på : minanyaboobies.blogg.se/

    Har därifrån fått mycket insperation om hur jag vill ha mina egna tuttisar =) Ungefär likadant alltså! Men fortfarande inte det där suuuuuper naturliga kanske ;)

  • Svar på tråden vill veta allt om ; bröstförstoring
  • Eelin

    har fött ett barn men ska ha ett till minst=) båda mina systrar har implantat och har ammat så det är inga problem=) dom rek att man byter efter 10 - 15 år.

  • shakynose

    Jo, nog är det bra att vänta ifall man planerar att skaffa barn inom en snar framtid. Brösten förändras ju rätt mycket med graviditet, men vissa har tur och behöver inte operera om sig. Jag hade inte tänkt skaffa barn inom någon överskådlig framtid, så det var ingen faktor i mitt beslut.

    Man ska väl räkna med att operera igen om 10-15 år som sagt, men alla behöver inte byta sina implantat efter den tiden. Finns de som haft sina implantat i mer än 20 år, så...

  • MrsMuffin

    Tack för svar! En fråga till; hur tänker ni finansiera den framtida operationen? Börjar man spara direkt efter att ha opererat sig första gången, eller hur funkar det? *nyfiken*

  • Jojjo82

    Jag har hört att det är vanligt att man lägger undan pengar till en eventuell omoperation direkt efter sin första. Men att lägga undan en buffert varje månad skadar ju aldrig heller, tuttoperation eller inte Själv lägger jag undan pengar på ett buffertkonto och då får de pengarna finansiera min framtida operation om jag känner att det är nödvändigt.


    MrsMuffin skrev 2009-09-21 19:04:25 följande:
    Tack för svar! En fråga till; hur tänker ni finansiera den framtida operationen? Börjar man spara direkt efter att ha opererat sig första gången, eller hur funkar det? *nyfiken*
  • Swing

    Mina barn var tonåringar så graviditet var inte aktuell.
    Räknar väl också med byte av implantat nån gång och har naturligtvis sparkonton för sånt och annat.

  • Tealady

    Hejsan hoppsan! Jag vill rekommendera en hemsida som heter Godoc. Där finner du massor av plastikkirurger som gör bröstförstoringar.Det finns också information om hur en bröstförstoring går till. När ja gskulle göra mian bröst surfade jag omkring där och hittade massa info + min kirurg!

    Sen har de en tjänst som heter "fråga sjuksköterskan" där man kan fråga om vad som helst gällande hälsa!

  • Jasminaa

    Hej, jag opererade brösten för 7 månader sen och är rätt nöjd. Helt nöjd kommer du aldrig bli ha inga höga förväntningar. Det jag inte är nöjd med är storleken jag tycker faktist att dom är för små. 400cc det låter kanske mycket men det blev inte så mycket. Nu vet jag inte vad det beror på men brösten kan ju se mindre ut eftersom att jag är rätt kraftig. Jag har koksalt, och jag råder dig att ta geléhallon. Inte för att koksalt är dåligt utan jag har hört att geléhallon ser mer naturligt ut på smalare personer. Jag tror jag fått en kapsel i högra bröstet eftersom det sitter mycket högre upp än det vänstra och är hårdare. Det vänstra är mjukt och ser precis ut som ett naturligt bröst. Det jag också har problem med är att jag kan känna av musklen i brösten speciellt i det högra. Det kan va små saker som när jag torkar bordet eller drar upp en dörr då känner jag av musklen och det är en obehaglig känsla. Så om jag fick göra om allt så skulle jag valt över musklen och större implantat. Lycka till nu

  • Lennarts Fru

    jag är sugen att ändra och göra om min brsöt lite, den dagen jag gått ner i vikt. ska ner 50kg och skulle efter de behöva lyfta dom förmodar jag. Då skulle jag samtidigt vilje jämna ut dom så båda blir lika stora, för nu är dom ju lite olika =/

  • shakynose

    Lennarts Fru skrev 2009-09-23 23:20:57 följande:


    jag är sugen att ändra och göra om min brsöt lite, den dagen jag gått ner i vikt. ska ner 50kg och skulle efter de behöva lyfta dom förmodar jag. Då skulle jag samtidigt vilje jämna ut dom så båda blir lika stora, för nu är dom ju lite olika =/
    Det låter som ett bra mål tycker jag!
  • Farwyn

    Jasminaa: Vad tråkigt att höra att du inte blev helt nöjd och att du misstänker kapselbildning..

    Jag ska på konsultation imorgon på Proforma kliniken (tror jag stavade det rätt nu) i Stockholm. Det kommer nog bli en D kupa vad jag känner nu. Känns nervöst om jag ska vara ärlig :) (nog därför jag sitter vid datorn nu!) Tar med mig min syster då killen inte kan förlja med men bara jag slipper gå själv!
    Skriver mer imorgon när jag kommer hem om hur det gick :)

  • Linadesign

    Det skulle vara intressant att veta hur många i Sverige som opererat brösten. Hur vanligt tror ni att det är? Jag känner bara en, fast hon har förminskat dem.

  • Eelin

    jag tror det är ganska vanligt...jag känner minst 10 st...

  • Farwyn

    Ja då har jag varit på konsultation idag på Proforma kliniken i Stockhilm söder. Skit bra!!
    Jätte bra första intryck, jätte mysigt när man kommer in med tända små ljus och typ spa musik. Jag imponerades av ALLT, tom att man fick en egen liten handduk på toaletten. (haha)
    Och min "läkare" heter Karl Johan och var en kille i typ 40-45 års åldern och han skojade lite och var sig själv vilket kändes mycket bra. Han ville se vad "han hade att jobba med" och mätte och jag fick pröva att stoppa in implantat i bh:n (vilket jag inte alls tyckte gav mig någon bra bild hur det skulle se ut) Men vi kom överens om att en D kupa skulle passa mig perfekt då jag även vill att de ska se lite större ut än normalt.

    Har prel. bokat den 16:e November men tror det blir tidigare då jag fått ett erbjudande på jobbet som jag gärna vill ha :)

    Men kliniken kan i alla fall rekommenderas.
    Min bröstförstoring kommer att kosta 37.000 kronor. 34.000 för själva operationen och implantaten och 3000 för försäkring mot kapselbildning.

    Man får även egen tv skärm som man kan se på tv på, använda som dataskärm och se på egna dvd filmer. Jag är så imponerad och kände mig så välkommen så jag är helt till mig haha :)
    Han rekommenderade även att läsa på qvinna.se

  • MrsMuffin

    Hur brukar folk finansiera sina nya boobs?? Ta lån?? Spara?? Ni som förstorat/gjort andra ingrepp, hur gjorde ni??

  • Swing

    MrsMuffin: Det är mycket pengar, men jag sparade några hundralappar i månaden sedan jag var i 20-årsåldern. När jag väl förstorade brösten var jag 40+ och hade haft många år på mig att spara och tänka över saken. Är jättenöjd och önskar att jag gjort det tidigare, men oförutsedda tråkigheter gjorde att det fick skjutas upp några år.
    Ett sparande är alltid bra att ha - man vet aldrig till vad det kan behövas.

  • Jojjo82

    Jag sparade och levde jäkligt snålt i ett par månader för att kunna fixa mina tuttar. Värt varenda krona och jag ångrar bara att jag inte gjorde detta tidigare


    MrsMuffin skrev 2009-09-24 22:24:15 följande:
    Hur brukar folk finansiera sina nya boobs?? Ta lån?? Spara?? Ni som förstorat/gjort andra ingrepp, hur gjorde ni??
  • 090208

    Jag kanner ingen.

    Tror faktiskt det beror pa vart man bor oxa.


    Eelin skrev 2009-09-24 09:01:43 följande:
    jag tror det är ganska vanligt...jag känner minst 10 st...
Svar på tråden vill veta allt om ; bröstförstoring