• newboobies

vill veta allt om ; bröstförstoring

Hejsan!
    Har nu bestämt mig för att genomgå en operation som jag tänkt på i flera år, nämnligen att förstora brösten :)

Har i stortsett varit "bröstlös" hela livet och det har varit mycket påfrestande i vardagen. Jag tänker på det hela tiden och det är mycket frustrerande.

Har kollat runt på internet och läst på endel!
    Imorgon ska jag börja ringa upp kliniker och boka in tid för konsultation! Spännande!
    Jag har valt att kolla in Improva, Eriksbergs Kliniken och Viktoria Kliniken men även en annan klinik jag fastnade för idag ; Citadellkliniken!

Jag behöver alla era åsikter, tips och råd!
    Kostander och avstånd har ingen betydelse.

Jag är ca; 173cm lång väger ca 58kg , har funderat på 350-400cc runda geléhallon i högpofil.. Men har under dagen ändrat inställning när jag fann Citadellkliniken.

Behöhver somsagt alla tips och erfarenheter jag kan få =)
    Tack på förhand !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-28 22:40
    Har gått in på : minanyaboobies.blogg.se/

Har därifrån fått mycket insperation om hur jag vill ha mina egna tuttisar =) Ungefär likadant alltså! Men fortfarande inte det där suuuuuper naturliga kanske ;)

• Svar på tråden vill veta allt om ; bröstförstoring
  • Farwyn

Sådär nu är huset sålt och pengarna rullar väl in i slutet av okt. Har valt en klinik i Stockholm efter många om och men och ska boka en konsultation (gratis) på Clinique Esthétique som det heter. Vi får se vad jag tycker annars byter jag klinik ;)

Har dock fått ett extrajobbs erbjudande så nu måste jag verkligen planera om jag får det så jag inte blir "sjuk" mitt i allt. Det löser sig förhoppningsvis

• Jojjo82

Ett tips är att göra operationen vid jul, för då behöver du inte sjukskriva dig så mycket. Jag gjorde op:en den 18:e december och sedan var jag ledig i två veckor utan att någon på jobbet behövde veta någonting.
    Lycka till med konsultationen! Känn av läget noga och gå på fler konsultationer om du känner dig minsta osäker.

Farwyn skrev 2009-09-16 08:27:46 följande:
    Sådär nu är huset sålt och pengarna rullar väl in i slutet av okt. Har valt en klinik i Stockholm efter många om och men och ska boka en konsultation (gratis) på Clinique Esthétique som det heter. Vi får se vad jag tycker annars byter jag klinik ;)Har dock fått ett extrajobbs erbjudande så nu måste jag verkligen planera om jag får det så jag inte blir "sjuk" mitt i allt. Det löser sig förhoppningsvis
  • 2000 talet

Finns plastikkirurgiforum på nätet där du kan läsa och chatta mer och med fler. Bla om hur du förbereder dig inför konsultationen. Men det finns även på Citadells hemsida.

• Linadesign
    Jojjo82 skrev 2009-09-16 08:48:04 följande:
    Ett tips är att göra operationen vid jul, för då behöver du inte sjukskriva dig så mycket. Jag gjorde op:en den 18:e december och sedan var jag ledig i två veckor utan att någon på jobbet behövde veta någonting.Lycka till med konsultationen! Känn av läget noga och gå på fler konsultationer om du känner dig minsta osäker.
    Men märkte de inte en förändring när du kom tillbaka till jobbet? Eller var det ingen som vågade fråga?
  • Jojjo82

Nä, de märkte ingenting (vad jag vet iaf... ), för jag hade varit smart nog att stoppa upp bh:n gradvis innan operationen Sen har jag ju alltid gått med uppstoppade bh:ar, så skillnaden var inte så markant.
    Värre är det med min stackars farbror som inte vet om att jag gjort operationen. Han frågar mig jämt och ständigt om jag är gravid, för han tycker väl att jag ser annorlunda ut men kan inte riktigt sätta fingret på vad det är jag har gjort

Linadesign skrev 2009-09-17 08:16:28 följande:
    Men märkte de inte en förändring när du kom tillbaka till jobbet? Eller var det ingen som vågade fråga?
  • Swing

Jag förstorade brösten för drygt 5 år sedan. Innan mina konsultationer talade jag i telefon med Maj Malm på Clinique Esthethique, och hon imponerade tyvärr inte på mig. Talade sig varm för koksalt, vilket jag absolut inte ville ha, så jag var aldrig där på konsultation. När man nu läser på deras hemsida ser det ut som att de numera (i undantagsfall) använder geléhallonimplantat. De koksalt- och flytande silikonimplantat jag sett hos bekanta har inte sett bra ut, tyvärr. Men mycket beror ju på ens personliga förutsättningar och kirurgens jobb.
    Hur som helst - Lycka till!

• Farwyn

Jag pratade med Anders någonting och han babblade på som bara den. Jag har inte förstått om de gör gelehallon eller inte (och jag ringde 2 gånger) Han babblade på i sju minuter rent automatiskt.. lite tråkigt men priset är 36.000 (fast pris) medans många andra tar nästan 50 i stockholm.. visst att jag inte letar efter det billigaste men man behöver ju inte överdriva heller. Om jag inte är nöjd får jag leta vidare :)

Men tycker det är så svårt att hitta vart jag annars ska gå. Jag kan ju inte åka så långt bort. Det är mest konsultationen som krånglar. Orkar inte åka långt bort för en timmes konsultation och sen åka hem och sen dit IGEN.
    Det börjar närma sig nu, att jag ska göra det men blir frustrerad över alla kliniker. Vill ju ändå ta min tid i lugn och ro så att det blir bra :) Argh!

• shakynose

Det fins väl kliniker som inte ligger just i Stockholm men ändå nära? Kolla med dem!
    Det är jättestor skillnad att betala drygt 30000 eller 50000, men det är inte nödvändigtvis så att den dyrare är den bättre. Du ska hitta en klinik och kirurg som du får förtroende för, jag är själv jättenöjd med mitt val (Cosmo o Citadell). Jag gick bara på en konsultation, men jag blev rekommenderad dit av en vän och kollade upp det noga innan.

• Eelin

jag gjorde mina på kirurgkliniken i stockholm. supernöjd. dom kostade 40000. Min läkare sa att säga strl är omöjligt. för alla har olika kroppar och därför ser det ju självklart olika ut fast man har samma mängd. så jag fick ta med mig en bild på hur jag ville ha det. sen testade han olika strl när jag var sövd för att få det att se så likt bilden som möjligt.
    han sa att det vanligaste folk sa var " gör dom naturliga". men det är ju en definitionsfråga. mitt vanliga kanske inte är nån annans.

Kanonklinik rekommenderar dom starkt. Lycka till!!!

• MrsMuffin

Måste fråga, ni tjejer som opererat er / skall operera er, hur tänker ni ang graviditet? Har ni barn och skall inte ha några fler, eller spelar det ingen roll? Vissa säger ju att man vänta på en eventuell OP tills man fött "färdigt". Är detta sant, eller är det bara prat?

En anna grej jag funderat på är om man måste operera om sig efter ett antal år??? Stämmer det, alltså att implantaten bör bytas ut? Lr är det en myt?

Jättetacksam för svar!!

Svar på tråden vill veta allt om ; bröstförstoring