Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2
Märkte att tråden som TS Prassen startade hade fallit ur. Öppnar upp den igen så vi kan fortsätta följas åt.
Märkte att tråden som TS Prassen startade hade fallit ur. Öppnar upp den igen så vi kan fortsätta följas åt.
Ingen möhippa... :( Blev besviken och ledsen men egentligen inte jätteförvånad.
Tappade upp ett bad och pysslade om mig själv med ansiktsmask och bubbel i stället. Men visst får man lov att sörja lite?
Jobbigt att ringarna inte är klara för Meria!
Vi kommer antagligen inte fått efternamnen klara i tid... men det är kanske inte hela världen...?
Vi har inte träffat vår vigselförrättare ännu heller. Hon ville inte gå ut för att det blåste för mycket i söndags...!! Nu kommer vi träffa henne första gången dagen innan!! Och hon verkar inte intresserad av hur vi lagt upp vigseln!
Tack för omtanken! Ja jag hoppas ju att den här ringen kommer fram i tid. Sådär precis sista minuten...
Bondbönan: Min sambo bestämde sig för 2 veckor sen att vi ska ta min mormors efternamn, så här blir det inte klart förrns 2-3 månader efter bröllopet. Med namnet alltså Vi hade pratat om det namnet tidigare i år, men han visste inte. Och nu hade han tänkt på det igen och bestämt sig. Inte hela världen, även om det hade varit skoj att få ta det nya namnet direkt efteråt. Vi har båda ett -sson namn så det ska bli skönt att byta till ett som inte är det
O hippad blev inte jag heller. Hade inte förväntat mig en heller, även om det är lite trist...
Träffade vår VF i fredas, hon var rätt mysig och så, så vi hade tur. Hoppas er verkar vara trevligare bara ni träffar henne!
Usch stackars er som inte fick en möhippa! Det tycker jag absolut ni får vara ledsna över. Jag hade blivit skit besviken på mina kompisar!!
Nu är det inte långt kvar... 4 dagar! =)
Har ni allt under kontroll? Några sista saker man ska tänka på?
Bondbonan: Ja, man far tycka lite synd om sig sjalv och vara en smula besviken. Har hort att det en gang var en virtuell mohippa pa BT for en tjej som var sjuk. Det hade kanske varit nagot?
Ang. VF sa traffar vi varan 5 minuter innan vigseln! sa det ar ju anda battre for er. Tror dock att det blir bra anda!
Nu har jag skickat iväg hemläxan som vi fick av vår VF. Ett moment mindre att ordna :) Imorgon börjar tösen 0:an, en stor kicka nu :)
Nä, det känns inte som jag har koll på allt...men det löser sig väl i slutändan. Jag börjar bli lite smått nervös dock.
Hej hej..ja, nu sökte jag mig minsann viss med till lite stöd så här i stundens hetta... någon mer som inte kan sova då tankarna är fulla av bröllops galna funderingar?
Jag tror vi har fixat allt, det känns som om det blev mycket sså här på slutet som skulle "knytas" ihop. Imorgon ska jag träna med kantorn...bytte lagom nog låt som jag ska sjunga, bara en vecka innan...det var väl alldeles lagom ;) Hur går det för er, vad är kvar att göra?
Hej alla! Ja det är en del kvar, vi ska göra placeringskort, vika vigselprogram, handla och städa för alla gäster som ska sova i vårt hus etc....tur man har tagit ledigt tor-fre annars hade det aldrig gått.
I kväll ska vi gå på danslektion i vals för sista gången= )
Jag fick inte heller någon möhippa och m2b ingen svensexa
Hade räknat med det men som sagt det hör ju bröllop till så lite besvikna är vi båda.
Det som är kvar här är:
Göra klart vigelprogramet
Dekorera salen
provsminkning
fixa naglarna
hämta klänningen
Lösa problemet med aktiviteten vi hade tänkt oss medan vi fotas
Hämta cupcakes
Lösa vickningen
Hej!
Jag är en (skulle jag säga) riktig planeringsmänniska, men har dock aldrig planerat ett bröllop förut. Har trott mig vara färdig flera gånger, men så dyker det upp nya små detaljer hela tiden =)
Känner mig inte stressad då vi har ett litet bröllop med 'bara' våra familjer, men lite nerver har börjat komma krypande.
Ska stryka dukar och göra färdigt placeringskorten idag tänkte jag. Vi gifter oss i min hemby, vilken jag annars bor ca. 40mil ifrån så bara det gör att saker och ting känns lite speciella. Försöker njuta av att vara ledig och hoppas på att allt löser sig på lördag!
Det blir bara mer och mer nervöst här! Fästmannen erkände imorse att han legat vaken inatt och funderat på allt från planering till svininfluensan(!). Kvar att fixa för oss är:
kopiera upp festhäfte
tur till frisören för fästmannen
köpa strumpor och läggningsvätska
fixa kylväskor
fixa playlist till festen
baka allergitårta
hämta klänningen
fixa det sista till morgongåvan
jag har säkert glömt något... det är en lite för lång lista för att det ska kännas bekvämt. Och då är vi ändå lediga hela veckan.
Ujuj.. här har det varit rätt läskigt stressigt i morse men klänningsdesignern som först vägrade göra nagot at det hela med svaret: 'tja..men du hämtade den ju; och i och med det är mitt asnvar fullföljt' . Stod dock pa mig och kastade mig hem fran jobbet pa cykeln och hämtade sambon som blev jättetuff och följde med till butiken och stolpade in och var riktigt barsk! (hihi i vanliga fall är han ruskigt sympatisk och harmonisk men nu var han arg ) Det ledde till en rätt hög testosteron halt i nagra minuter innan alla lugnade ner och designern nalade in klänningen 3 cm runt om. Da blev det riktigt elegant! Inte längre för stort utan perfekt som det ju ska vara när man mattbeställer. Sa nu sitter en av hans sömerskor och syr nagonstans...Är förhoppningsvis klar i kväll eller i morgon förmiddag. Känner mig alldeles darrig av stress...
Jobbar nu sista dagen innan 3 veckors semester...Cant wait!
Sambon är just nu och kopierar programmen: hur gör ni med dem: häftar ni eller binder ni dem med sidenband?
Sen aker vi till Sverige i morgon och betar av to-do-listan i Sverige!
Hejsan!
Jag passar inte in alls i denna tråden, egentligen :) Hehe.. Det dröjer ett tag innan jag själv skrider till altaret.
Men jag lockades av titeln till tråden och ville av nyfikenhet kika in o läsa om alla nervösa tankar... Hehe... Så spännande!
Jag ska avslutningvis skicka en varm hälsning till alla Er som ska "förgiftas" i helgen! Njut av dagen så mycket det bara går och glöm inte bort att andas! ;)
Stor, snäll spark i rumpan på Er alla! ;)
Happyasahippo: Skönt att det löste sig med klänningen. Bra med karlar som kan ryta ibland, gjorde min när Guldfynd ringt och sagt att de inget kan göra. Ledde inte till nåt, men han fick säga ifrån ordentligt
Festprogrammen binder vi med sidenband. Hittade ett tunt på Panduro
ElinDaniel: tackotack för sparken
happyasahippo: Jag tror att vi ska häfta våra. Om vi inte syr på symaskin. Jag har inte bestämt mig.
Tur att det löste sig med klänningen! Den ska inte lämna butiken utan provning först.
Nu kan jag i alla fall bocka av lite på min lista. Har fixat strumpor, hårmousse, morgongåva och festhäfte idag. Puh... Häftet måste fortfarande kopieras, men det får fästmannen göra!
ojojoj här har jag inte varit på flera månader och nu är det bara några dagar kvar...
Vi är så gott som klara, mina naglar, hämta hans kläder... men allt stort är klart, festprogrammen häftade, möte en sista gång med prästen på fredag kom jag just på...
Men shiit vad nervös jag e att stå i centrum. Har inga problem med det i vanliga fall men det här är ju lite annorlunda...
Fattar ni att vi ska bli fruar... hahahaha!!!!!