• Nippran

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2

Märkte att tråden som TS Prassen startade hade fallit ur. Öppnar upp den igen så vi kan fortsätta följas åt.

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2
  • Prazzen
    Strindlund skrev 2009-08-16 21:29:05 följande:
    Tycker det är psykiskt påfrestande att vara mig, speciellt i det här sammanhanget. Är väldigt orolig över att jag skall tycka att festen hemma hos oss på kvällen skall bli för mycket för mig. Det är väl dock bara att gå undan antar jag! Vi ska ringa kantorn i morgon och meddela in- och utgångsmarsch, vi har inte bestämt oss än! Suck. Något förslag? Lite lugnande som ingång tänker jag mig, utgången får gärna vara lite pampig! Tips mottages!
    Tyckte själv att ingångs och utgångsmusiken var svår.
    Vi valde arrival (ABBA) som ingång och rövarsången från Ronja som utgång. Om det kan vara något tips för dig kanske
  • Happyasahippo

Usch vad jobbigt det är att jag inte far tag pa min klänningsdesigner!! Har faxat, ringt, mailat och akt förbi...VILL INTE ha en klänning som är för stor den 22/8...

Inser att jag altsa ocksa börjar bli nervös...

• Meria84

Här är det min ring som krånglar, har ingen alls just nu. Den skulle ha kommit för 2 veckor sen, försvann på posten, blev lovad en ny, lagret ändrade status och den kan inte levereras förrns i september... Kan alltså inte rekommendera Guldfynd, även om de verkade toppen i början av krånglet. Nu är det mer "ledsen, finns inget vi kan göra".

Beställt en ny från en annan affär och den ska komma på FREDAG. Håller alla tummar för att inte den ska börja krångla också, då får vi köra provisorisk ring på lördag

• Prazzen
    Meria84 skrev 2009-08-17 11:20:31 följande:
    Här är det min ring som krånglar, har ingen alls just nu. Den skulle ha kommit för 2 veckor sen, försvann på posten, blev lovad en ny, lagret ändrade status och den kan inte levereras förrns i september... Kan alltså inte rekommendera Guldfynd, även om de verkade toppen i början av krånglet. Nu är det mer "ledsen, finns inget vi kan göra". Beställt en ny från en annan affär och den ska komma på FREDAG. Håller alla tummar för att inte den ska börja krångla också, då får vi köra provisorisk ring på lördag
    ojojoj förstår att det är nervöst.
    Vi håller alla tummar och tassar för dig här hos oss och hoppas på att den kommer fram i tid
  • NinahThomas

Meria84: Hoppas det löser sig med ringen för dig! Det är så jobbigt när saker krånglar och man inget kan göra själv..

Jo.. Guldfynd verkar göra lite knasiga saker ibland..hade en del turer med dom jag oxå...

Först slarvade dom bort min köpta ring i butiken..sen hittade dom inte på våra graverade ringar..dom skulle kolla - hörde aldrig av sig.. Till saken hörde att min sambo ska ha en ärvd ring...ovärderlig.
    Vi var in och vips så hade ringarna kommit med posten på morgon..*hmm*

MEN...i min ring hade dom graverat FEL det stod "En enhet förevigt 22 augusti 2009" istället för bara "förevigt" och datum...men HALLÅÅÅ,tjejen som tog emot beställningen skrev en enhet - alltså en ring och vad som skulle graveras...

Jag kunde ha blivit irriterad men kände att det fanns gott om tid att ändra texten och butikschefen var trevlig..men ändå..

• Paljetten

Meria84, gud va jobbigt...hoppas det löser sig för er.
    Happyasahippo: Vad skumt att de inte svarar, de har inte semester eller nåt sånt? Hoppas det löser sig även för dig.
    Jag har svårt att koncentrera mig på jobbet nu. Är inne och kollar väder, bröllopstorget..etc.hela tiden. Sitter och småfryser hela tiden, börjar blir regält nervös...

• Happyasahippo

Meria: Haller tummarna för dig och ringen!!

Paljetten: Han har stängt pa mandagar...Sitter väl i solen nagonstans...Gulp! Har inte blivit helt stirrig ännu men det lutar lite at det hallet. Sa jag förstar dig Meria...

Vädret verkar dock ser lite mera hoppfullt ut...Började dessutom packa dykgrejorna till bröllopsresan i gar, vilket verkligen gav en spännande, men overklig känsla!

• Paljetten

Dykgrejer, gud va kul, vart bär det iväg??

Happyasahippo skrev 2009-08-17 15:16:46 följande:
    Meria: Haller tummarna för dig och ringen!!Paljetten: Han har stängt pa mandagar...Sitter väl i solen nagonstans...Gulp! Har inte blivit helt stirrig ännu men det lutar lite at det hallet. Sa jag förstar dig Meria...Vädret verkar dock ser lite mera hoppfullt ut...Började dessutom packa dykgrejorna till bröllopsresan i gar, vilket verkligen gav en spännande, men overklig känsla!
  • Happyasahippo

Tanzania! Först safari och sen 1 veckas dyk pa Zanzibar. Can't wait!

• Nippran

Jag blev hippad i lördags :) Startade med fin frukost med bla champagne och jordgubbar, utstyrsel inklusive en kalender samt fick endast ta med 4 klädesplagg och skulle ta med 3 saker som jag skulle bli av med under dagens lopp. Därefter bar det iväg till stan, bytte till mig fula accessoarer för mina 3 saker, vandrade från Lilla Bommen till Bältesspännarparken och bad folk att skriva tips och råd om något min man eller jag skulle göra för varandra för att hålla kärleken vid liv, målade en tavla till min blivande och gjorde vykort. Efter det åkte vi till Liseberg och jag skulle ha en femkamp för att vinna tillbaka mina 4 plagg. Åkte Balder och vännerna köpte kortet och ordnade sedan en mugg med bilden på. På kvällen bytte jag om men hade kvar slöjan och prinsesskronan och vi åkte till restaurangen Vasastan för att äta mat och dricka gott. Kvällen avslutades strax innan kl 00 och jag fick skjuts hem. Satt sedan hemma hos en av vännerna och snattrade en stund.
    En mycket bra dag och kväll med lagom pinsamheter :)

Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2