• manice

    Någon mer höstbrud som ska ner i vikt?!

    Ja som rubriken lyder.

    Själv ska jag stå brud den 5/9 och det ska bli underbart! Ja om jag slipper se ut som en större skidbacke i min vita klänning förstås :S 6-7 kg ska nu försvinna från mig och jag undrar om det är någon mer som vill följas åt på minus-stigen?

    Mer träning, mindre mängd mat och färre kalorier är det som gäller för mig!

  • Svar på tråden Någon mer höstbrud som ska ner i vikt?!
  • manice

    Wiiiihhhhhhooo först ett medelpass på friskis och sen 3 km löpband efter det :) :) Jäklar, nu är jag trött, men glad :D Fast nu tänker jag minsann äta lite gott ikväll. Man måste ju leva också ellerhur?!! Trevlig kväll tjejer!

  • roodeberg

    NI är kanonduktiga tjejer!!!
    Manice - man måste njuta och leva under tiden, hoppas bara fler unnar sig det samtidigt!

    Sedan ledigheten i onsdags har jag lidit av svåra bakslag och inte ens lusten att bry mig, men det är som om rutinerna i vardagen gör det enklare att underhålla träningen.

    Sedan måste jag erkänna att jag fallit offer för vågen. På mitt nya jobb har man nämligen en våg inne på toaletten och jag har t.o.m. gjort ett schema i Excel över min dagsvikt och idealvikt och hur mycket jag går ner. Nu hoppas jag bara att något gott kommer ur det här.

    september2009bröllop - du har inspirerat mig till att skaffa stegräknare!

  • september2009bröllop

    Kul att man inspirerar Själv har jag precis som du fallit offer för vågen fallit offer för stegräknaren.. Blir lite av en mani att kolla vad stegen står på.. I går gick jag hela 19571 steg


    roodeberg skrev 2009-05-25 08:46:23 följande:
    Sedan måste jag erkänna att jag fallit offer för vågen. På mitt nya jobb har man nämligen en våg inne på toaletten och jag har t.o.m. gjort ett schema i Excel över min dagsvikt och idealvikt och hur mycket jag går ner. Nu hoppas jag bara att något gott kommer ur det här. september2009bröllop - du har inspirerat mig till att skaffa stegräknare!
  • roodeberg

    -1,1 kg. Nästan ingenting men likväl mitt bästa resultat. jag är inne i en svacka då jag knappt bryr mig och har blivit ett bullmonster på jobbet. Så fort jag ser fikabröd eller så så ger jag efter utan att knappt blinka. Hur bryter jag det här.

    har dessutom nog fått en spricka i smalbenet när jag slog mig halvt fördärvad på jobbets gym... Foten slant och jag fick en hård rund metallstång i rungande fart mot smalbenet. Hur gympar jag nu, vad har ni förslag?

  • duochjag09

    Hej alla!

    Jag hakar gärna på er om det är ok

    Vi gifter oss den 28 augusti. Lite snabbt påkommet och "fel" vald tid då jag väger mer än jag någonsin gjort. Behöver gå ner 20 kg totalt men nu är målet inställt på bröllopet och att bli smalare i alla fall Resten får jag ta sen. Har ingen annan att skylla på än mig själv, jag är LAT Vet hur jag ska göra (blev guldmedlem på VV innan barnen kom..) men ändå så sitter jag bara och blir tjockare....

    Nä nu....jag SKA röra på mig varje dag, antingen promenad, springa eller köra på crosstrainern. Försöka att äta så lite sötsaker som möjligt (jobbigt...), dra ner på kolhydraterna, äta nyttigt helt enkelt som man ska

  • manice

    Hej å hå, var ett tag sedan jag kikade in. Idag sprang jag hela 6,5 km :) :) :) Duktiga mig!! men igår var det ingen bra dag. Åt massor av godis! Vi var i tyskland och handlade till bröllopet och tyvärr var chokladen också billig där. Att man bara kan proppa i sig så :( Imorgon är det veckovägning och det är inget jag längtar efter. Men men vi kämpar på :)

    roodeberg: låter inget vidare med ditt ben. Ajaj måste gjort jätteont ju. Kanske inte alls är läge att gympa så länge du har ont. Simning kan det vara något?

    duochjag: välkmmen hit! Här kämpar vi på och inspirerar varandra :)

  • manice

    Inte ett gram, varken upp eller ner, hade vågen rört sig imorse när det var dax för veckovägning. Nåja det var inte upp iaf :/

    Varför är det så otroligt svårt att gå ner de sista kilona? Jag vill väga max 62, men vågen stannar runt 65 hur jag än bär mig åt! Alltid när jag ska minska i vikt så går det jättelätt till ca 65 kg, sen är det stiltje! Så här har det alltid varit, någon som vet varför?

  • December 2009

    Själv ska jag väga mig i kväll, smygvägde mig lite igår på dagen och var lite minus då. Nu ska jag gå en halvmil, sen äta min sista shake. Syndade idag igen med en knäckemacka. Mår illa av att gå ren kur på cambridge så får se om det funkar. Äter försiktigt med kolhydrater och kollar noga vad för fett mm i maten

    Stör mig dock för i nån tråd hittade jag en länk till nån som åt enligt LCHF metoden och som i sin tur länkat till en matblogg och hittar inte tillbaka dit

  • roodeberg

    Manice - du e gullig du, jag ska se hur jag mår på tisdag, då sätter jag igång igen men kanske i ett mjukare tempo. Benet mår okej. Du sade att drömvikten skulle vara 62 och den visar på 65. Hur många centimeter är du välsignad med? Har hört att de sista kilona är de tuffaste.

    Konferens i helgen. Allt man gör är fikar, äter, fikar, fikar igen och så vidare.

  • manice

    roodeberg: Jag är ståtliga 162 cm :) Vist skulle jag vilja gå ner till 60 eller under, men det har jag aldrig lyckats med. Jag tränar ju en hel del och har alltid gjort så det är svårt det där med längd kontra vikt. 62 kg vill jag väga iaf, det är målet, men jag tror faktiskt inte jag fixar det. Jag lyckades en gång med VV och då fuskade jag på slutet och svalt jag de sista kilona :) Självklart hoppad jag ganska omgående upp till 65 igen :S

    6 km löpning idag iaf :) men i förhållande till vad jag ätit i helgen skulle jag nog behövt springa 10 ggr längre :O

  • Stargazer

    Får ävan brudgummar kommentera? :P Själv har jag som mål att gå ner 15-20 kilo innan den 5 september då det smäller. Kommer bli tufft men de ska gå. Kämpa på alla!!

  • roodeberg

    Kan man gå upp i vikt "vid vissa dagar i månaden"? Jag tycker att jag gjort det just den här gången, extra mycket. Annars har jag jobbat på som vanligt.

  • La Kay

    hej,

    får man vara med? står inte brud förrän i februari men det kan ju vara värt att sätta igång i tid. det handlar inte om mycket, ca 3-4 kilo lättare vore bra.
    har en massa mjukmassa på ryggen och överarmarna och jag vill inte att det ska svälla över klänningen. fan va man är lättpåverkad av alla dessa smala jäkla tjejer på alla bilder!!!

    men oavsett bröllop eller ej, jag måste börja röra på mig nu, ordentligt. jag vill ju inte inleda medelåldern med att vara pluffsig. och det blir ju inte lättare när de planerade barnen kommer. puh... orkar inte tänka på det.

    men jobbet tar ju så mkt kraft att jag ORKAR INTE gå och träna efter jobbet. att göra det på morgonen är inte att tänka på, helt död då.

    vet inte hur jag skall bära mig åt? vad jag än gör försivnner inte det där sista lagret. det gör mig så arg!

    hoppas jag får lite pepping av att snackar mer er lite... kompisarna bryr sig inte och de vill framför allt inte lyssna på en nojjing bride to be..

    höres!
    kay

  • December 2009

    Kul med fler

    roodeberg: Jag står snarare still då men blir mer svullen i kroppen

    Gick ner 1,6 kg totalt förra veckan trots frossarhelg

  • roodeberg

    Har också "gått tillbaka" nu men trodde ett tag att jag skulle spricka, har aldrig haft så förut.

    Midsommarhelgen blev ingen frossarhelg utan en lagom helg men utan träning. Tvättade dock ALLA fönster och där är några att tvätta så lite armträning har jag ändå fått

    Står på samma kiloantal men känner mig omsvarvad....positivt.

  • December 2009

    Igår provade jag min klänning, om 10 cm mindre midja är den perfekt.. hujj!

Svar på tråden Någon mer höstbrud som ska ner i vikt?!