• Cltsp
    Äldre 16 Apr 20:52
    41701 visningar
    319 svar
    319
    41701

    50-tals bröllop fortsätter...

    Hej brudar. Jag gjorde en ny tråd eftersom den gamla var stängd för svar (igen).

    Hur går det för er?

    Imorgon ska jag ta med mig klänningen till sömmerskan och hoppas att hon kan hjälpa mig att sy upp den lite så underkjolen syns under (jag vill ju hemskt gärna visa den underbara kjolen från vivien!) och ev. sy dit axelband.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-26 10:43
    Länktips:

    Gamla trådar
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2809557-1.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2999449-1.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3116199-1.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3219206-1.html

    Kläder och accesoarer
    daddyos.com
    www.gojane.com/
    www.stopstaring.com
    www.sivletto.com
    www.madmanclothing.com
    www.8ballwebstore.com/
    www.vivienofholloway.com/
    www.stephaniejamescouture.com/
    www.bluevelvetvintage.com
    candyanthony.com
    www.dollycouture.net
    www.angelinas.se
    www.unique-vintage.com/index.php

    Gör ditt eget flor
    madebymaryann.blogspot.com/2008/04/birdcage-v...
    www.myonlineweddinghelp.com/bride/accessories...

    Frisyrer
    www.lphouse.com/hairstyles-1950s.htm
    static.howstuffworks.com/gif/marilyn-monroe-1...
    www.unveiledbridaldesigns.com/index.html
    starshipaurora.com/images/marilyn_monroe.jpg
    community.livejournal.com/vintagehair/

    Make up
    therezz.blogg.se/2008/november/face-stockholm...

    Trycksaker
    www.dafont.com
    www.fontspace.com/category/1950s
    www.papermaze.se (klicka på omonterade stämplar och sedan stampinback)
    www.coverbrowser.com/bubbler
    www.yearbookyourself.com

    Bilar
    www.bfm.nu/sok.htm

    Mat
    www.skonahem.com/inredning/dukning-mat/rockab.../

    Inspiration
    www.wedsmack.com/2007/08/super-sweet-50s-styl...
    www.flickr.com/photos/13174319@N00/295877771/in/pool-60677509@N00
    www.artoflove.com/blog/weddings/jessica-jason.../
    offbeatbride.com

  • Svar på tråden 50-tals bröllop fortsätter...
  • Pizan
    Äldre 3 Jul 13:19

    Lycka till Oneesan!

  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 3 Jul 13:24

    jag hoppar in här!!!!!ska ej ha bröllop men fets med tema 50-60 tal

  • SweetS­un
    Äldre 3 Jul 13:31

    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-07-03 13:24:29 följande:


    jag hoppar in här!!!!!ska ej ha bröllop men fets med tema 50-60 tal
    skoj! Hur har ni tänkt utforma det?
  • SweetS­un
    Äldre 3 Jul 13:31
    Pizan skrev 2009-07-01 22:12:59 följande:
    Hej hej!Nu är jag gift!! Det var jättekul och allt gick jättefint. Vädret var underbart, maten var god, och allt blev precis som vi tänkt oss. Sen i söndags när de sista gästerna lämnade har jag i princip sovit så fort jag har fått tillfälle.Postar några bilder i galleriet som är tagna med vår egna kamera efter att fotografen hade gått hem, hennes bilder har vi inte fått än.
    Grattis!!! Ska kolla in bilderna nu!
  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 3 Jul 23:53

    vi har mest skickat ut inbjudningar så ska ha maskerad med de årtalen. sen får vi se vad de blir mer. någon som har förslag?


    SweetSun skrev 2009-07-03 13:31:16 följande:
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-07-03 13:24:29 följande:skoj! Hur har ni tänkt utforma det?
  • Pizan
    Äldre 6 Jul 21:17

    Nu har jag lagt in lite lågupplösta bilder som jag fick som ett smakprov från fotografen. Jag är så glad att jag valde klänningen efter hjärtat, är fortfarande så förtjust i den.

    Sen undrar jag hur det gick för Oneesan i helgen.

  • Oneesa­n
    Äldre 7 Jul 23:25

    Hej. Lördagen var toppen. Helt otroligt att man är gift nu och vi hade otrolig tur som lyckades få den sista soliga dagen

    Ska försöka lägga in lite bilder. Den enda missen var väll att jag glömde buketten i bilen innan vigseln

  • Cltsp
    Äldre 8 Jul 20:29

    Pizan, jättefina bilder! Härliga färger med den rosa tonen :)

    Oneesan, vad härligt att ni är nöjda med er dag :D Ska bli kul att se bilderna.

  • Jetta
    Äldre 9 Jul 14:23

    Hejsan!

    Hoppar oxå in i tråden, kul att det finns så många som vill gifta sig a´la 50th.

    Själv ska jag gifta mig 15/7, blev bestämt idag, blir bara vi och barnen med under cermonin o sen bjuder vi päronen på middag till kvällen. De är helt ovetandes. Vi hade tänkt göra det under Classic Car Week men misstänker att våra föräldrar skulle uppskatta att få vara de första att gratulera + att det kändes knöligt att förbereda sig o smita ifrån en campingplats med polare omkring... Senare i höst ska vi ha fest för polarna med nån form av 50-talstema.

    MEN jag fick just ett problem... Vi ska träffa präst och kantor på tisdag och då ska vi ha musikförslag med oss. Den detaljen har jag inte ens tänkt på...

    Är vad jag förstod inte frågan om in o utgångsmusik men är osäker. Vill ju helst ha 50-talsmusik/Rockabillystuk men fick hjärnsläpp, Buddy Hollys "Everyday" är det enda som poppar upp. Vad finns det mer för "kärleksfulla" passande gamla låtar?

  • SweetS­un
    Äldre 9 Jul 21:54

    Pizan; jättefint!

    Jettan; Kolla med kyrkan först, man får inte ha vad som hellst, allt beror på just den prästen/kyrkan!
    Vi gifte oss borgerligt och hade då fritt spelrum med låtar.
    Vi hade tex; Elvis; As long as I have you
    En annan favorit är Ginny Arnell; Married to you
    sen är ju "going to the chapel" med dixie cups en dunderlåt!

  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 9 Jul 22:08

    någon som har bra tips å hur man ska få in 50-60 tals tema på våran fest i augusti?

  • Jetta
    Äldre 10 Jul 10:27

    Jo, har tänkt på det men eftersom vi ska träffa dem dan innan o det är redan på tisdag ville jag ha lite förslag med mig. (Tack för dem!) Prellen är iaf ganska öppen om jag inte missminner mig, hade det varit "vår" präst hade det varit svårare tror jag. Han är mer strikt men gillar 50tal o gamla bilar så jag hade en liten förhoppning. Men han har nog semester el nått för det blev grannförsamlingens präst. Sen är det ju skillnad på "lite musik" eller om det är in/utgångsmusik kvinnan på exp. menade eg...

    Mer förslag någon?


    SweetSun skrev 2009-07-09 21:54:48 följande:
    Pizan; jättefint!Jettan; Kolla med kyrkan först, man får inte ha vad som hellst, allt beror på just den prästen/kyrkan!Vi gifte oss borgerligt och hade då fritt spelrum med låtar.Vi hade tex; Elvis; As long as I have youEn annan favorit är Ginny Arnell; Married to yousen är ju "going to the chapel" med dixie cups en dunderlåt!
  • Jetta
    Äldre 10 Jul 10:32

    Var på en sådan fest för nått år sen o då var det tidsenlig klädsel som gällde, ett rockabillyband spelade o så hade hon fixat ett "buggbingo" o det var rätt kul faktiskt o baktanken var att alla skulle upp på dansgolvet. Om jag inte minns fel fick alla tjejer ett nummer o alla killar en bingobricka o sen var det först full bricka som vann o man måste dansa en hel låt för att få Xa tjejens nummer.

    Skulle va lättare med tips om du berättar lite ramar till partyt

    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-07-09 22:08:53 följande:


    någon som har bra tips å hur man ska få in 50-60 tals tema på våran fest i augusti?
  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 10 Jul 22:23

    okej!
    vi ska var på ett ganska stor dansbana!
    har klädsel efter temat och detta hoppas vi självklart att alla följer
    först ska alla käka, och under detta har vi lite ekar osv.å snappsvisor såklart
    sen är det dans med dj som gäller för hela slanten


    Jetta skrev 2009-07-10 10:32:40 följande:
    Var på en sådan fest för nått år sen o då var det tidsenlig klädsel som gällde, ett rockabillyband spelade o så hade hon fixat ett "buggbingo" o det var rätt kul faktiskt o baktanken var att alla skulle upp på dansgolvet. Om jag inte minns fel fick alla tjejer ett nummer o alla killar en bingobricka o sen var det först full bricka som vann o man måste dansa en hel låt för att få Xa tjejens nummer.Skulle va lättare med tips om du berättar lite ramar till partyt Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-07-09 22:08:53 följande:
  • Pinupp
    Äldre 11 Jul 14:08

    Hej, jag är ny här. Har läst allt här. Jätte kul att så många kör detta tema. Jag och min blivande gifter oss 22 maj 2010. Vi ska ha 50-tals Rockabilly tema! Ska bli så jäkla roligt. Extra kul att jag har hittat detta forum. Har redan fått mycket tips. Hoppas jag oxå kan bidra med några. Jag undrar om någon har tips på mat till detta tema?

  • Piru
    Äldre 13 Jul 08:30

    Nu finns min klänning i galleriet:
    www.brollopstorget.se/hem/piru/galleri.php

  • LillEm
    Äldre 13 Jul 08:43
    Piru skrev 2009-07-13 08:30:50 följande:
    Nu finns min klänning i galleriet:www.brollopstorget.se/hem/piru/galleri.php
    Verkligen jättefin Piru.
    Lycka till!
  • Pizan
    Äldre 16 Jul 14:33

    När stängs trådarna här på BT egentligen? Börjar det bli dags att skapa en ny?

  • SweetS­un
    Äldre 17 Jul 16:50

    jag antar att den stängs idag.. har jort en ny..

    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3489460.html

Svar på tråden 50-tals bröllop fortsätter...