• Pearldrop

Vad önskar ni Er? I bröllopspresent?

Man vill ju inte gärna få 8st brödrostar tex.

Vad har ni önskat er eller kommer att önska er?

eller vad önskade ni och vad fick ni?

...nu är ju inte presenterna det viktigaste, tyckte bara det skulle vara lite kul att veta mvad de flesta önskar sig :)

Vi har funderat på nån finare glasprydnad, fin inramning till vårt bröllopsfoto, bröllopsresa osv osv.

• Svar på tråden Vad önskar ni Er? I bröllopspresent?
  • miac

Vi önskar oss upplevelser eller bidrag till vår bröllopsresa. Vi skrev ett rim om detta och alla har varit väldigt positiva till vår önskan!

• MulleNuh

Men har ni ingen microvågsugn människa?!?!
    Hur kan ni överleva??
    Vi har 3 st!! Jag kan ge dig en!!

passionsblomman skrev 2009-03-16 23:33:42 följande:
    Jag och min sambo hör till det fåtal-känns det som-som faktiskt skulle behöva en hel del husgerådsgrejor så vi skulle lätt kunna ha en tipslista hos fnågon ansvarig...vi har vare sig finporslin eller tillräckligt med fina glas eller för många vackra linnedukar eller ens en microvågsugn.Jag skulle älska om det skramlades till kaffemaskin eller hushållsassistent...eller en schysst grill eller...till köket finns ju hur mycket fina och fiffiga och lyxiga saker som helst som vore roligt att ha , men som man inte lägger pengar på själv. Det skulle inte göra något alls med en fin brödroste heller. Gú vadmycket jag skulle bli glad för! Drinkfixartillbehör....vinkaraff...finbestick...Vi har verkligen bara ett enda ihopplock av grejor! Allt börjar vara väldigt udda och slitet.
  • passionsblomman

Nä, vi har faktiskt ingen!
    Inte någon diskmaskin heller.
    MulleNuh skrev 2009-05-02 12:59:49 följande:
    Men har ni ingen microvågsugn människa?!?! Hur kan ni överleva?? Vi har 3 st!! Jag kan ge dig en!!
  • UBW
    Hästsson skrev 2009-05-01 07:39:43 följande:
    De som efterfrågade presenttips fick svaret att vi ville ha uppleveleser. Sen specade vi inte vad för sorts upplevelse, vilket gjorde att presentöppningen blev hur spännande som helst. Vi fick bl.a. danskurser, ridning, spa, glasblåsning och fallskärmshopp. Superkul!! Vi hade fullt upp i ett år framåt för att beta av allt. Ett bättre första år som gifta kunde vi nog inte haft!
    Det där låter ju hur bra som helst. Kommer helt klart att ta efter dig/er!
  • hujjedamejj

hur lät rimmet?

miac skrev 2009-05-02 12:47:41 följande:
    Vi önskar oss upplevelser eller bidrag till vår bröllopsresa. Vi skrev ett rim om detta och alla har varit väldigt positiva till vår önskan!
  • hujjedamejj

pengar, ska vi önska oss

• AlvaStar

I nuläget ser vår önskelista ut som följer:
    (Obs! en del hoppas jag vi hinner köpa innan bröllopet)

- snöslunga
    - matberedare
    - elvisp
    - kaffebryggare
    - utemöbler i trä
    - hårdisk till datorn
    - sängkläder
    - present kort på Biltema
    - presentkort på en handelsträdgård

...det finns säkert mer vi skulle behöva ha enligt andra men det här är det vi kommit fram till.

• Badkrukan

Vi kommer att önska oss bidrag till vår bröllopsresa.¨
    Har det vi behöver och vill hellre njuda av en lyxig resa utan barn.

• Fru Wi

Om man vill ge oss någon present så har vi önskat oss presentkort hos den lokala färghandlaren så vi kan måla om huset. Konkret och bra.

• lindab87

Vi önskar oss bidrag till bröllopsresa ! :)

• vixi82

åh, det e så mysigt o sitta o läsa o få små tips o ideer om gåvor:)jag fasar för den frågan men här har man fått små tips!

våran önskelista är väl ganska så lik:
    *presentkort(låter ju faktiskt bättre än pengar)på resan
    *nåt fint från orrefors glas
    *våffeljärn(gärna ett dubbelt)
    *brödrost
    *micro
    *fina sängkläder
    *presentkort på IKEA
    *presentkort på JYSK
    *en taklampa(nåt finare än det "vanliga")
    *trädgårds-staty-fontän-prydnad

Men den bästa presenten är att vara med o dela dagen med oss!

• johanna anders

Några bra web butiker för hemelektronik och inredning så man kan söka inspiration för önskelistan??

• fru natander

Vi önskade oss uteslutande presentkort på stora kedjor som Duka. Ville just slippa situationen med 8 brödrostar!

De flesta gäster höll sig till presentkort (en del även kontanter) förutom vår toastmaster som tyckte det var kul att retas o köpte en brödrost :) Som tur var hade vi ingen bra.

Tycker det var kanon m presentkort, att sedan i lugn o ro kunna gå ut o handla saker som vi gillar o har användning för.

• paulaner

Vi har lagt en önskelista på Cervera. Vi önskar oss bestick, lite glas, en brödrost
    Grytor mm från Le Creuset, konstglas och lite annat smått och gott. Men det var inte helt lätt att få ihop den med tanke på att vi är fullt rustade redan...

Det är väldigt praktiskt att ha en lista. inte för att man måste handla just där, eller present över huvud taget, men det är jättemånga som frågar vad vi önskar oss och då kan man hänvisa till listan. Dessutom så kan an lugnt önska sig exemeplvis bestick utan att riskera att få dubletter.

• Stolpen

Vi önskar oss bidrag till bröllopsresan. Vi har varit tillsammans så länge nu så vi har allt vi behöver. Våra gäster känner oss väl och vet att vi inte kräver några stora summor eller något alls. Vill man bidra så är det varmt välkommet!

Svar på tråden Vad önskar ni Er? I bröllopspresent?