• Pearldrop

Vad önskar ni Er? I bröllopspresent?

Man vill ju inte gärna få 8st brödrostar tex.

Vad har ni önskat er eller kommer att önska er?

eller vad önskade ni och vad fick ni?

...nu är ju inte presenterna det viktigaste, tyckte bara det skulle vara lite kul att veta mvad de flesta önskar sig :)

Vi har funderat på nån finare glasprydnad, fin inramning till vårt bröllopsfoto, bröllopsresa osv osv.

• Svar på tråden Vad önskar ni Er? I bröllopspresent?
  • passionsblomman

Jo, jag vet vad du menar och håller med lite...men samtidigt är det ju inte alls ovanligt att man hör sig för även runt större födelsedagar och så om det är ngt man önskar sig. låt oss säga att ngn börjat samla en speciell servis tex, så är det ju väldigt tacksamt att få veta det. Så, via vår föräldra eller så skulle vi nog säga att vi GÄRNA får brödrostar... eftersom det dessutom verkar finnas lite köp-ångest för folk att man ska ge någt som INTE är till hemmet.

Gú vad glada vi skulle bli om vi fick saker till vårt!

Men därmed inte sagt att det är några presentkrav eller att det är det som är viktigt hos oss. Att gästerna vill komma är ju hela huvudsaken.

FiaoJonny skrev 2009-03-23 12:34:46 följande:
    Vi önskar oss ingenting, det känns så "fult" att skriva eller säga att vi vill ha det här och det här... Det gör man ju inte direkt till födelsedagar och sånt för sina vänner.Det får bli vad det blir. Får vi åtta brödrostar så har vi ju alltid reservare. Tror å andra sidan inte att den risken är så stor eftersom vi redan har allt till hemmet och det vet ju folk också om. Folk får lista ut själva, blir roligast så.
  • Ore
    Vi önskar oss ingenting, det känns så "fult" att skriva eller säga att vi vill ha det här och det här... Det gör man ju inte direkt till födelsedagar och sånt för sina vänner.
    Om inte vi har någon superidé så kollar vi ALLTID vad den som fyller år i kompisgänget önskar sig... Hellre ge något som inte är jätteöverraskande, än något "krystat" för att vi inte hade några bra idéer.

Till vårt bröllop hade vi en önskelista i en butik, toastmastern, våra föräldrar och syskon kunde hänvisa till denna OM någon frågade, vi satte den alltså inte under näsan på folk... De som frågade oss fick svaret att vi inte behövde några presenter
  • Dinnajad

Jag instämmer med Ore. Vi ska lämna över en lista med ideer eller önskningar till våra föräldrar + att vi har gjort en lista på porslin i en butik för att göra det lite lättare. Men vi låter föräldrarna sköta tipsandet.
    Om nån frågar får vi hänvisa dit, jag vill ju inte ha koll på vem som vill ge vad. För ja, jag vet redan att det är många som verkligen vill ge presenter. Vi fick t.o.m. presenter för förlovningen i somras, nåt som jag inte alls hade koll på att man brukade få.

• Sobeit

Vi har på ett väldigt fint sätt skrivit att vi inte önskar oss några bröllopspresenter. Sedan skrev vi oxå att OM de vill ge oss något så skulle vi bli glada för ett bidrag till bröllopsresan.

Så vi har gjort klart att man inte behöver ge oss ngt och om de vill ge något så kanske det inte blir husgeråd iallafall. Det har vi fullt av.

• passionsblomman

Ja det är så jag menar också!

Som när svägerskan fyllde 40 och svågern sa: jo, hon har ju gått in i någon slags trädgårdsfas..."

Det hade vi inte alls trott annars, och då tänkte vi om och så handlade vi en massa kryddor och jag och hjälpte henne anlägga en god början på en egen kryddgård. Hon blev jätteglad!
    Hade inte hittat på det utan tips om hennes nya intresse...

Ore skrev 2009-03-23 13:05:09 följande:
    Om inte vi har någon superidé så kollar vi ALLTID vad den som fyller år i kompisgänget önskar sig... Hellre ge något som inte är jätteöverraskande, än något "krystat" för att vi inte hade några bra idéer. Till vårt bröllop hade vi en önskelista i en butik, toastmastern, våra föräldrar och syskon kunde hänvisa till denna OM någon frågade, vi satte den alltså inte under näsan på folk... De som frågade oss fick svaret att vi inte behövde några presenter
  • Vita kallor

Vi har inte haft någon önskelista, det är istället de som är bjudna som har frågat vad vi önskar oss allra mest och då har vi nämnt bidrag till resa.

Vi önskar oss ingenting, det känns så "fult" att skriva eller säga att vi vill ha det här och det här... Det gör man ju inte direkt till födelsedagar och sånt för sina vänner.Det får bli vad det blir. Får vi åtta brödrostar så har vi ju alltid reservare. Tror å andra sidan inte att den risken är så stor eftersom vi redan har allt till hemmet och det vet ju folk också om. Folk får lista ut själva, blir roligast så.
  • djurö 09

Vi har sagt att det är present nog att folk kommer (vi gifter oss i kiruna, 140 mil från bostadsorten sthlm). Om folk ändå vill ge något (vilket de troligtvis vill) har vi nämnt typ "hellre upplevelser än SAKER". Det förstår nog folk i och med att vi förutom oss själva och all packning flyger fram och tillbaka med två husdjur (hund+katt), så mer saker på hemresan är inte så önskvärt. :) Jag skulle tro att vi kanske får ngn spa-upplevelse på hotellet i Riksgränsen, dit vi åker på bröllopsresa dagen efter bröllopet, och kanske presentkort på en salsakurs och såna grejer.... Men vad vet man- det kanske blir 8 brödrostar trots allt.

• Pearldrop

oj ja det skulle bli en del packning ;)

djurö 09 skrev 2009-03-24 10:14:14 följande:

Vi har sagt att det är present nog att folk kommer (vi gifter oss i kiruna, 140 mil från bostadsorten sthlm). Om folk ändå vill ge något (vilket de troligtvis vill) har vi nämnt typ "hellre upplevelser än SAKER". Det förstår nog folk i och med att vi förutom oss själva och all packning flyger fram och tillbaka med två husdjur (hund+katt), så mer saker på hemresan är inte så önskvärt. :) Jag skulle tro att vi kanske får ngn spa-upplevelse på hotellet i Riksgränsen, dit vi åker på bröllopsresa dagen efter bröllopet, och kanske presentkort på en salsakurs och såna grejer.... Men vad vet man- det kanske blir 8 brödrostar trots allt.
  • MV85

Presentkort på teater eller bio är alltid trevligt att ha annars! Det är sånt där som man sällan (de flesta) lägger pengar och tid på om man inte har en "anledning" o sen tycker man det är så mysigt o undrar varför man inte gör det oftare när man väl kommer iväg.

• Piiiip

Funderar också i de här banorna och kommer nog göra som någon sa här ovan.

Göra en lista i en bröllopsbutik, samt utrusta någon av våra föräldrar med en lista för att i fall någon vill ha tips. Men inte sticka den under näsan på någon, utan de får i så fall höra av sig och fråga.

Frågan är ju vad man ska önska sig. Känns lite krystat att t.ex. välja ut en dyr glasservis att börja samla på bara för att önska sig något.

Å andra sidan tycker jag mig veta att våra gäster gärna vill ge oss just något sådan som är "beständigt" och som "ett minne". De skulle inte köpa oss trädgårdsgödsel på lantmännen, eller en ny skottkärra, även om det är något som vi önskar oss.

Svar på tråden Vad önskar ni Er? I bröllopspresent?