• Pearldrop

Vad önskar ni Er? I bröllopspresent?

Man vill ju inte gärna få 8st brödrostar tex.

Vad har ni önskat er eller kommer att önska er?

eller vad önskade ni och vad fick ni?

...nu är ju inte presenterna det viktigaste, tyckte bara det skulle vara lite kul att veta mvad de flesta önskar sig :)

Vi har funderat på nån finare glasprydnad, fin inramning till vårt bröllopsfoto, bröllopsresa osv osv.

• Svar på tråden Vad önskar ni Er? I bröllopspresent?
  • 20080719

Eftersom vi hade vårt bröllop i Makedonien så önskade vi oss pengar. Men det kan man inte skriva ut på inbj kortet, det är ohyfsat enligt mentaliteten där nre. Men vi förmodade att alla skulle förstå att vi inte kan åka hem med en bil full av presenter. Men aj så fel vi hade 8 stora tavlor, 6 set med tallrikar, 5 potatisgratäng formar, 3 prydnadsvaser...mm

• passionsblomman

Jag och min sambo hör till det fåtal-känns det som-som faktiskt skulle behöva en hel del husgerådsgrejor så vi skulle lätt kunna ha en tipslista hos fnågon ansvarig...
    vi har vare sig finporslin eller tillräckligt med fina glas eller för många vackra linnedukar eller ens en microvågsugn.
    Jag skulle älska om det skramlades till kaffemaskin eller hushållsassistent...eller en schysst grill eller...till köket finns ju hur mycket fina och fiffiga och lyxiga saker som helst som vore roligt att ha , men som man inte lägger pengar på själv. Det skulle inte göra något alls med en fin brödroste heller. Gú vadmycket jag skulle bli glad för! Drinkfixartillbehör....vinkaraff...finbestick...

Vi har verkligen bara ett enda ihopplock av grejor! Allt börjar vara väldigt udda och slitet.

• DanKat

Vi önskar oss bl.a.
    sällskapsspel
    väckarklocka med simulerad soluppgång (har hört att dom är jättebra )
    några speciella Orreforsskålar
    en del vanliga husgeråd/verktyg och liknande.

Plus en tialott från varje gäst De hemtextilier vi önskat oss (handdukar/badlakan samt sängkläder) har vi skrivit att det gärna får vara av ekologisk bomull

• Nippran

Vi har valt att avstå från presenter då vi pga budget valt att ta ut en kuvertavgift istället.

• Pearldrop

Finporslin var en tanke vi hade litegrand också.

Det är svårt.. man vill ju gärna ha nåt som är fint och minne känner jag, men det är klart det vore kul med en köksassistent/mixer eller liknande. Som sagt, sånt som man inte gärna lägger pengar på själv ;)

• passionsblomman

Ja det vore hur kul som helst att ha en riktig servis att duka till många med!

Jag som älskar att duka fint! Tänk, undertallrikar och allt fint som finns!

Pearldrop skrev 2009-03-16 23:53:45 följande:
    Finporslin var en tanke vi hade litegrand också.Det är svårt.. man vill ju gärna ha nåt som är fint och minne känner jag, men det är klart det vore kul med en köksassistent/mixer eller liknande. Som sagt, sånt som man inte gärna lägger pengar på själv ;)
  • Ozziechick

Vi önskar oss ingenting, men skrev i inbjudan "presenter undanbedes vänligen, vill du ändå ge en gåva är ett bidrag till smekmånaden uppskattat". På det sättet BEHÖVER man inte ge oss något men VILL man så vet man vad som gäller!

• Pearldrop

Ozziechick det är väldigt fint att göra så :)

vet dock att det kommer protesteras från släkten ;)
    (pengar, det kan man väl inte ge! osv)

Men finservis.. *gör som passionsblomman och drömmer iväg litegrand...*

• 27juni2009

Vi har på vår önskelista som våra föräldrar basar över
    * silverbestick (har 12 men vi är alltid fler )
    * Väckaklocka m simulerad soluppgång
    * gräsklipapre
    * gräskanttrimmer
    * häcksax (speciell sort som man formklipepr buskar med)
    * Presentkort
    * Resebidrag
    * kaffemaskin
    * filippa K kaffe muggar

Ja de var nog allt tror jag, pappa gnällde om att d evar för lite, de var ju många gäster men många får skramla för att få ihop det är ju lite dyrare saker de flesta. vet att flera lägegr ihop, vi brukar köra den avrianten i vårt umgänge för att hellre få ihop til något rejält än en massa småsaker.

• MissMarie

Jag håller med många av de andra som svarat här, vi vill gärna ha finservis och husgeråd! Jag gillar Rörstrands Swedish Grace i himmelsblått, tycker det är en klassisk servis men med en lite annorlunda färg! Vi har också önskat oss Le Creusets grytor i två storlekar, de är ju dyra men det ger gästerna en chans att gå ihop och handla! Och en kitchen aid är en drömpresent för mig... :)

Annars är ju sängkläder och handdukar från Himla eller Lexington något som man kanske inte köper till sig själv men som alltid är kul att få!

Svar på tråden Vad önskar ni Er? I bröllopspresent?