• Pearldrop

Vad önskar ni Er? I bröllopspresent?

Man vill ju inte gärna få 8st brödrostar tex.

Vad har ni önskat er eller kommer att önska er?

eller vad önskade ni och vad fick ni?

...nu är ju inte presenterna det viktigaste, tyckte bara det skulle vara lite kul att veta mvad de flesta önskar sig :)

Vi har funderat på nån finare glasprydnad, fin inramning till vårt bröllopsfoto, bröllopsresa osv osv.

• Svar på tråden Vad önskar ni Er? I bröllopspresent?
  • Ore

Något som har med trädgårdsskötsel att göra är ju annars träd, vi har gett bort träd och plantor i bröllopspresent, var väldigt uppskattat! Så vet ni att det är något ni vill ha så är ju det ett tips...

Man måste ju inte ha en jättedyr servis om man inte vill, vi passade dock på att önska oss en snygg servis som vi ska ha både till vardags och till fest. Vårt nuvarande porslin har decimerats genom åren Och så ser vi till att ha tillräckligt många tallrikar för att man ska kunna bjuda hem mååånga personer. Ett dussin förslår inte så långt, om min närmaste familj kommer hem så är vi så många. Då är makens familj inte inräknad...

• passionsblomman

Ja precis! träd och sådant brukar uppskattas! Jag hittade på att vi skulle ge en "kärleksrabatt" häromsistens. Vi gick ihop några par, och så valde jag ut blommor som passade temat kärlek och så att det blev blommor i planteringen från vår till sen höst. Dessutom grävde jag den-ihop med bruden och planterade alltihop. Det blev hur lyckat som helst.

Vad gäller önskelistan så är den ju en hjälp just för att man förhoppninsvis satt upp saker/händelser/upplevelser som man verlkigen önskar sig.
    Som i vårt fall en servis. Någon annan vill kanske ha hjälp att måla sitt nybyggda hus...

• johanna anders

Jag tycker de har en väldigt bra önskelista här på BT. Vi ska länka till den från vår sida gästerna fick med i inbjudan.
    Där kan gästen snabbt se om önskemålet är bokat av någon annan! Men svårt att fylla den. Vi har en servis vi samlar på så det lägger vi upp, annars en del skålar, ljusstakar och vaser i olika butiker. Överkast till sängen, nya dubbel lakan till sängen osv

Puffar för fler idéer att lägga i önskelistan =)

• Matina

Vi bor i en liten lägenhet som tyvärr inte rymmer fler saker, så vi har skrivit på vår webbsida(ej i inbjudan) att vi istället för present gärna välkomnar ett presentkost på Ikea el Apollo

• Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-03-24 15:45:58 följande:
    Ja precis! träd och sådant brukar uppskattas! Jag hittade på att vi skulle ge en "kärleksrabatt" häromsistens. Vi gick ihop några par, och så valde jag ut blommor som passade temat kärlek och så att det blev blommor i planteringen från vår till sen höst. Dessutom grävde jag den-ihop med bruden och planterade alltihop. Det blev hur lyckat som helst.Vad gäller önskelistan så är den ju en hjälp just för att man förhoppninsvis satt upp saker/händelser/upplevelser som man verlkigen önskar sig.Som i vårt fall en servis. Någon annan vill kanske ha hjälp att måla sitt nybyggda hus...
    OJ, OJ, OJ, vad jag hade uppskattat en SÅN present!!! Strålande, Passionsblomman Men jag har inte mage att önska mig det, har inga florister eller trädgårdsmästare i bekantskapskretsen heller. Men vilken DRÖMPRESENT!! Jag har förresten velat anlägga en häck här på tomten, ut mot gatan, tänk om man skulle få DET i present

Vi har sagt att vi inte önskar oss något, det viktigaste är att våra nära o kära kommer. De är utspridda, många har 100 mil att åka, endel 180 mil och en massa krångel och kostnader för visum osv.

Men sånt vi skulle uppskatta är väl bidrag till en resa, presentkort på nån affär med grejer för hemmet (IKEA, Duka, Cervera t.ex), barnvakt en långweekend, och nå't som slog mig ikväll: eftersom vår hus är fullt med släktingar från Moskva så lär vi inte få nå'n bröllopsnatt att tala om, skulle det sitta fint med en övernattning på hotell precis på bröllopsnatten !
  • passionsblomman

Ja de hade just byggt sitt hus och bara hunnit så gräsmatta i stort sett och lite buskar, så det blev en hit.

Men det är ju jätteroliga presentidéer du ha också! Nog 17 borde nån tycka det var kul med en "bröllopshäck" i släkten? Kanske med brudspirea?

Och barnvakt en weekwnd...mmmm och bröllopsnatt! Hoppas ni får hela rasket!
    Sonja68 skrev 2009-03-28 23:27:07 följande:
    OJ, OJ, OJ, vad jag hade uppskattat en SÅN present!!! Strålande, Passionsblomman Men jag har inte mage att önska mig det, har inga florister eller trädgårdsmästare i bekantskapskretsen heller. Men vilken DRÖMPRESENT!! Jag har förresten velat anlägga en häck här på tomten, ut mot gatan, tänk om man skulle få DET i present Vi har sagt att vi inte önskar oss något, det viktigaste är att våra nära o kära kommer. De är utspridda, många har 100 mil att åka, endel 180 mil och en massa krångel och kostnader för visum osv. Men sånt vi skulle uppskatta är väl bidrag till en resa, presentkort på nån affär med grejer för hemmet (IKEA, Duka, Cervera t.ex), barnvakt en långweekend, och nå't som slog mig ikväll: eftersom vår hus är fullt med släktingar från Moskva så lär vi inte få nå'n bröllopsnatt att tala om, skulle det sitta fint med en övernattning på hotell precis på bröllopsnatten !
  • Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-03-28 23:33:17 följande:
    Ja de hade just byggt sitt hus och bara hunnit så gräsmatta i stort sett och lite buskar, så det blev en hit.Men det är ju jätteroliga presentidéer du ha också! Nog 17 borde nån tycka det var kul med en "bröllopshäck" i släkten? Kanske med brudspirea?Och barnvakt en weekwnd...mmmm och bröllopsnatt! Hoppas ni får hela rasket!
    Ja, visst är man kreativ så här på kvällskvisten, idéerna bara sprutar, ha-ha! Jo, faktiskt har jag funderat på Brudspirea!! Som bröllopshäck :-P (Asgarvarvar)
  • passionsblomman

SCHYSST HÄCK!!!
    Sonja68 skrev 2009-03-28 23:46:21 följande:
    Ja, visst är man kreativ så här på kvällskvisten, idéerna bara sprutar, ha-ha! Jo, faktiskt har jag funderat på Brudspirea!! Som bröllopshäck :-P (Asgarvarvar)
  • JennyLH

vi har önskat oss presentkort på Ikea, Elgiganten( då vi behöver diskmaskin och vill gärna ha en plattv) Och resecheckar. men soms agt presenter är inget tvång.....så är det tycker vi

Svar på tråden Vad önskar ni Er? I bröllopspresent?