passionsblomman skrev 2009-03-24 15:45:58 följande:
Ja precis! träd och sådant brukar uppskattas! Jag hittade på att vi skulle ge en "kärleksrabatt" häromsistens. Vi gick ihop några par, och så valde jag ut blommor som passade temat kärlek och så att det blev blommor i planteringen från vår till sen höst. Dessutom grävde jag den-ihop med bruden och planterade alltihop. Det blev hur lyckat som helst.Vad gäller önskelistan så är den ju en hjälp just för att man förhoppninsvis satt upp saker/händelser/upplevelser som man verlkigen önskar sig.Som i vårt fall en servis. Någon annan vill kanske ha hjälp att måla sitt nybyggda hus...
OJ, OJ, OJ, vad jag hade uppskattat en SÅN present!!! Strålande, Passionsblomman

Men jag har inte mage att önska mig det, har inga florister eller trädgårdsmästare i bekantskapskretsen heller. Men vilken DRÖMPRESENT!! Jag har förresten velat anlägga en häck här på tomten, ut mot gatan, tänk om man skulle få DET i present
Vi har sagt att vi inte önskar oss något, det viktigaste är att våra nära o kära kommer. De är utspridda, många har 100 mil att åka, endel 180 mil och en massa krångel och kostnader för visum osv.
Men sånt vi skulle uppskatta är väl bidrag till en resa, presentkort på nån affär med grejer för hemmet (IKEA, Duka, Cervera t.ex), barnvakt en långweekend, och nå't som slog mig ikväll: eftersom vår hus är fullt med släktingar från Moskva så lär vi inte få nå'n bröllopsnatt att tala om, skulle det sitta fint med en övernattning på hotell precis på bröllopsnatten

!