• 28 Aug

    Maj 2010

    Hittat massor av majtrådar för 2009 men tyckte det behövdes en för 2010. Fler som gifter sig då som vill följas åt?

  • Svar på tråden Maj 2010
  • SofieochJamie

    Iadg är det ett år kvar!! Tjohoo!! :)
    Hoppas vädret är så här fint nästa år med... så man slipper ha något utanpå klänningen ;)

  • Zavannah
    SofieochJamie skrev 2009-05-29 09:08:52 följande:
    Iadg är det ett år kvar!! Tjohoo!! :)Hoppas vädret är så här fint nästa år med... så man slipper ha något utanpå klänningen ;)
    Visst är det härligt när det rätta datumet är här o man kan börja räkna ner på allvar När det var "vår" dag för ett par veckor sen var jag och fotade kyrkan o miljön runtomkring för att riktigt minnas hur miljön ser ut vid den tiden.

    Hoppas oxå att vädret blir fint. Tyvärr blåste det lite kallt den 15 maj i år, det var därför jag kom på den frågan här i tråden Som tur är, är jag inte så frusen av mig så förhoppningsvis kan jag nog köra barärmat ändå. Man lär nog vara varm av nervositeten oxå hihi.
  • Zavannah

    maj2010: Håller med dig, det är inte lätt. Att köpa tex vit bolero osv känns så himla onödigt eftersom man inte lär använda den sen. Och i så fall vill jag ju helst ha i samma material som klänningen. Det blir onödiga pengar tycker jag.

    Sååå vi får hoppas på vädret helt enkelt

  • snuttfia

    Fröken Strössel skrev 2009-05-29 07:11:58 följande:


    Har pausat lite från planeringen men kommit igång nu igen.När skickar ni ut inbjudningkorten? Jag funderar på att skicka runt jul. De flesta vet att vi ska gifta oss och eftersom många behöver boka boende så känns det skönt att skicka ut tidigt!
    Har också tagit lite paus. Vi försökte åka runt och titta på de kyrkor vi väljer mellan förra helgen, men det var låst överallt utom på ett ställe där det var bröllop så vi vågade inte smyga in med ungar och allt. Vill ju inte störa, nästa år kan det ju vara vi som står där, hehe.

    Idag väntar jag otåligt på att våra förlovningsringar ska komma, idag eller på måndag sa de när vi beställde och jag sa glatt att det kvittar, den ska ju sitta på resten av livet. Men nu är jag så otålig så jag håller på att dö! Typiskt mig ;)

    Avvaktar lite mer med resten av planeringen tills efter nästa vecka då skolan är slut för terminen, har hysteriskt mycket att göra nu och hemskt ont om tid så jag tror vi får ta det sen även om jag bröllopssurfar lite för idéer varje dag, svårt att låta bli!
  • MV85

    Frökenströssel: Vi har bestämt oss för att skicka våra inbjudningskort istället för julkort i år... Så kommer ha julfrimärken på o sådär så ingen anar nått förrän de öppnar det o ser vad det är Ingen av våra släktingar vet ju innan

    Angående något över axlarna... Jag kommer nog skippa det. Vi ska gifta oss i kyrkan, o sedan vara inne på festen.. O så varm som jag alltid är så kommer jag inte behöva något då heller tror jag inte..

    Idag är det 365 dagar kvar för mig med

  • SofieochJamie

    Vi har bokat hyrbil för att kunna åka ut till lokalen och kyrkan imorgon och kika på den igen med all grösnak runt omkring. När vi bokade var det kalt och frost så hoppas på en glad överraskning. Längtar såå.
    Fick mig en liten dos planering häromdagen när jag hittade perfekta brudskor. Vill ej ha vanliga satin utan gärna några som man kan använda mer och när jag såg dem i fönstret så visste jag att jag hittat rätt med en gång. Sen att de var ursköna att gå i var ju ett plus i kanten :)

  • snuttfia
    SofieochJamie skrev 2009-05-29 13:35:04 följande:
    Vi har bokat hyrbil för att kunna åka ut till lokalen och kyrkan imorgon och kika på den igen med all grösnak runt omkring. När vi bokade var det kalt och frost så hoppas på en glad överraskning. Längtar såå.Fick mig en liten dos planering häromdagen när jag hittade perfekta brudskor. Vill ej ha vanliga satin utan gärna några som man kan använda mer och när jag såg dem i fönstret så visste jag att jag hittat rätt med en gång. Sen att de var ursköna att gå i var ju ett plus i kanten :)
    Jag hittade också jättefina skor när jag var i Göteborg senast, men köpte dem inte fast de var på rea och hade lagom hög söt klack. Vet ju inte vad jag ska ha för klänning än och nu ångrar jag mig lite smått... Önskar lite jag hade köpt dem och hoppats att de skulle passa till! Har du nån bild på dina skor? *nyfiken* Kul att få börja shoppa lite!
  • Bluebride

    idag bokade jag kyrkan å prelbokade församlingshemmet. Allt hålls dock hemligt för min M2B fram till jul. funderade oxå på att skicka inbjudningskorten då.

  • KW 2010

    Idag om precis ett år gifter vi oss! Kan tänka mig precis samma väder som idag ;)

Svar på tråden Maj 2010