• 28 Aug

    Maj 2010

    Hittat massor av majtrådar för 2009 men tyckte det behövdes en för 2010. Fler som gifter sig då som vill följas åt?

  • Svar på tråden Maj 2010
  • Förväntan2010
    MV85 skrev 2009-05-10 19:46:39 följande:
    Då gifter vi oss samma dag! Bra val ni gjort Någon särskild anledning till dagen?Du frågade om teman förresten! Vi kommer ha traditionellt och lyxigt som "tema" o har mest satsat på temafärger - vinrött, vitt och lite guld
    Det lät som ett skitbra tema, jag funderar på traditonellt glamour/rock, killen gillar rock och jag älskar glitter och dekorationer i överflöd, men jag vet inte om man kan få till ett snyggt bröllop med den blandningen! ;)
  • MV85

    Snuttfia: Välkommen hit! Tror den 15:de är helgen innan pingst nästa år Den 29:de är helgen efter nämligen efter vad jag minns för stunden

    Förväntan2010: Traditionellt och rock känns ju lite motstridigt, men blir säkert skitbra om ni bara kommer på hur ni ska få ihop dem
    För oss var det aldrig ett uttänkt tema, utan bara blev så... Eftersom det passar oss som personer och vårt sätt att leva vardagen Lyx med personal som tar hand om allt och lite extra fin mat o sådär... Traditionellt.. ja.. med honörsbord, sittande middag, kyrka, lång klänning osv

  • Zavannah

    Snuttfia: Välkommen Kul om det blir den 15:e - då ska vi gifta oss. Det är lördagen efter Kristi Himmelfärdsdag, så fredagen är en klämdag.
    Vi har oxå långväga gäster, så det är perfekt.

  • Förväntan2010
    MV85 skrev 2009-05-10 21:06:17 följande:
    Snuttfia: Välkommen hit! Tror den 15:de är helgen innan pingst nästa år Den 29:de är helgen efter nämligen efter vad jag minns för stunden Förväntan2010: Traditionellt och rock känns ju lite motstridigt, men blir säkert skitbra om ni bara kommer på hur ni ska få ihop dem För oss var det aldrig ett uttänkt tema, utan bara blev så... Eftersom det passar oss som personer och vårt sätt att leva vardagen Lyx med personal som tar hand om allt och lite extra fin mat o sådär... Traditionellt.. ja.. med honörsbord, sittande middag, kyrka, lång klänning osv
    Ja det är lite motstridigt, men jag menar att själva upplägget ska vara traditionellt med middag, kläder och såvidare. Rocken kommer in i färgvalet, rockballader i kyrkan, och lite andra små detaljer! men än är det långt kvar så vi får se hehe
  • snuttfia

    Zavannah: Det låter ju superbra då. Vi tänkte att vi skulle bestämma kyrka innan vi bestämmer datum för att kunna anpassa oss lite om det är upptaget. Fast det är ju rätt tidigt än så förhoppningsvis så är det inga problem. 15e är nog mitt önskedatum för pingst känns som om det är fler bröllop och då blir det ju knepigare att hitta lokal, catering, frisör och allt sånt. Och en klämdag innan blir ju helt perfekt :)

    Har alla hunnit jättelångt i planeringen? Läste lite innan i tråden och jag känner mig lite efter, haha. Har inte ens kunnat bestämma färg eller tema. Velar hur mycket som helst! Funderade på grönt och nån mer färg med vitt som bas men kände mig inte inspirerad av det. Lite sugen på att inspireras av gamla hollywood, med glammiga stjärnor och storbandsmusik eller nåt. Såg en sån snygg klänning som skule passa men jag vet inte. Nån mer som har problem att välja tema?

  • Förväntan2010
    snuttfia skrev 2009-05-10 22:51:57 följande:
    Zavannah: Det låter ju superbra då. Vi tänkte att vi skulle bestämma kyrka innan vi bestämmer datum för att kunna anpassa oss lite om det är upptaget. Fast det är ju rätt tidigt än så förhoppningsvis så är det inga problem. 15e är nog mitt önskedatum för pingst känns som om det är fler bröllop och då blir det ju knepigare att hitta lokal, catering, frisör och allt sånt. Och en klämdag innan blir ju helt perfekt :)Har alla hunnit jättelångt i planeringen? Läste lite innan i tråden och jag känner mig lite efter, haha. Har inte ens kunnat bestämma färg eller tema. Velar hur mycket som helst! Funderade på grönt och nån mer färg med vitt som bas men kände mig inte inspirerad av det. Lite sugen på att inspireras av gamla hollywood, med glammiga stjärnor och storbandsmusik eller nåt. Såg en sån snygg klänning som skule passa men jag vet inte. Nån mer som har problem att välja tema?
    Ja, vi har verkligen jätte problem med att välja!! haha Tur att vi börjar i tid! ;I
  • maj2010
    Zavannah skrev 2009-05-10 21:09:30 följande:
    Snuttfia: Välkommen Kul om det blir den 15:e - då ska vi gifta oss. Det är lördagen efter Kristi Himmelfärdsdag, så fredagen är en klämdag.Vi har oxå långväga gäster, så det är perfekt.
    Precis därför har vi också valt den dagen! Och för att det brukar vara vackert då, med alla buskar och träd som blommar :)
  • snuttfia

    Idag var vi och provade ringar, oj så mycket fint man såg! Synd att man inte har obegränsat med pengar Vi bestämde att vi ska gifta oss den 15e nästa år och att vi ska förlova oss den 15e i år. Fast vi hinner inte få våra ringar då, men det gör inte nåt tycker jag. Längtar bara tills det blir officiellt så vi kan berätta för alla.

    Det blir iaf inte de ringar vi tänkte oss för de modeller som liknade dem som vi provade såg inte bra ut. Det får bli svagt kupade istället, och i titan. Fast då kan jag inte ha den vigselring som jag ville för den är plan och det blir ju konstigt så då får jag fundera på en ny. Tur att det är ett tag kvar! Nu ska vi bara bestämma om vi ska beställa från titanringar.com eller om vi ska gå och få dem gjorda hos guldsmeden för mycket mer pengar istället. Men då vet man ju att de passar och så kunde de göra en kupad insida på ringen för jag har så raka (läs: feta) fingrar så det blir som en liten valk ovanför översta ringen och då kan de visst göra så så ser det bättre ut.

  • Förväntan2010

    Ringen är inte så viktig för mig, vet inte varför men jag har aldrig gillat ringar (även om jag älskar smycken) men skulle jag ha en vigselring, vilket nästan är ett måste, så vill jag ha en sån där glammig holywoodring! ;) Och så hittade jag den här sidan

    www.overstockjeweler.com

    perfekt för dom som inte vill lägga en förmögenhet på ringar!

  • UBW

    Hej alla!
    Nu byter jag tråd från juni till maj.
    Lutar mot att det blir 29:e maj.
    Vi har bestämt oss för en kyrka (men inte bokat) och letar så smått efter en festlokal. Familj och vänner är på oss om att skynda oss att boka men är det verkligen så bråttom? Har inte hittat lokalen som har "det" ännu..
    Hur har ni gjort, någon som har bokat ännu?

Svar på tråden Maj 2010