• Goldi

fotograferas innan vigseln, vad tycks?

Hallå!!
    Undrar om det är någon som ska fotograferas innan vigseln??
    Vår fotograf sa till oss att det är bättre att av erfarenhet så är det bättre att fotografer innan fördå är hår och smink nytt och man är inte stressad av att gästerna väntar...Men nu efter har vi tänkt om och vill hellre fotograferas efter vigseln men nu är alla hennes tider slut...Har redan betalt handpenning och säkert svårt att hitta en ny fotograf till sommar. Vad tycker ni?

• Svar på tråden fotograferas innan vigseln, vad tycks?
  • syllan

Vår vigsel är inte förrän kl 16 så för oss är det självklart att vi fotas innan. För mig känns det tryggast, skulle nog känna mig mer stressad efter. Sedan vill jag att vår lilla dotter ska vara med på fotograferingen och vara pigg och glad istället för trött och ledsen efter en lång dag...

• nni

Vi ska fotas efter vigseln o känns toppen! Vi ka förbereda oss o hålla nerverna under kontroll innan vigseln o sedan när gästerna minglar med varandra så fotas vi. Glada o avslappnande! Utmärkt för oss

• nni

O förresten vi vigs 13. Så ville inte stressa med fotande innan iheller.

• Tillde

Hehe nu kommer ni väl få chocken men vi ska inte ha en riktig fotograf utan en duktig kompis som ska ta kort med sin systemkamera! Vill inte lägga ut en massa tusen på nåt som han likagärna kan göra superbra, dessutom så gör han precis som vi vill och ska fota hela dagen och kvällen, massor massor med fina kort

Vi kommer ta både innan och efter. Är väl kanske egentligen en romantiker men orkar inte vara det fullt ut så lite kort knäpps innan och några efteråt. Men smaken är som baken hörni

• nni
    Tillde skrev 2009-02-15 21:29:57 följande:
    Hehe nu kommer ni väl få chocken men vi ska inte ha en riktig fotograf utan en duktig kompis som ska ta kort med sin systemkamera! Vill inte lägga ut en massa tusen på nåt som han likagärna kan göra superbra, dessutom så gör han precis som vi vill och ska fota hela dagen och kvällen, massor massor med fina kort Vi kommer ta både innan och efter. Är väl kanske egentligen en romantiker men orkar inte vara det fullt ut så lite kort knäpps innan och några efteråt. Men smaken är som baken hörni
    Det låter ju super! Någon som känner er bra o kan ta foto efter er smak. Tycker man får göra som man vill sålänge det klaffar. Menar vi ska ju ha underhållning o tilltugg till gästerna sålänge. Lämnar ju inte dom i sticket. Tror det inte blir ngt problem för dom och så blir jag o min man2be nöjda också
    Ska också ta ordentligt med kort på festen med vanliga kameror från alla hålla o kanter, blir många minnen.
  • Tillde

Klart man har tänkt tanken på att man kanske borde ta det säkra före det osäkra och betala en dyr fotograf, för det är klart att man vill ha fina kort på sin dag som man sen kan förstora! Men vaffan, dagens systemkameror är ju sååå bra så det blir nog bra

Vi har vigsel och fest på samma plats så efteråt så minglar vi, käkar färsk frukt doppad i vit choklad, dricker skumpa OCH fotas ut mot havet

Tycker också att man ska göra som man knner, blir nog bäst så!

• Tindragull

Vi ska inte heller ha en fotograf. Här blir det toastmastens pappa med systemkamera som fotar. Har var iofs porträttsfotograf för många år sedan, så fotografera kan han ju!
    Kostar oss dessutom inte mer än en whiskeyflaska.

Tillde skrev 2009-02-15 21:29:57 följande:
    Hehe nu kommer ni väl få chocken men vi ska inte ha en riktig fotograf utan en duktig kompis som ska ta kort med sin systemkamera! Vill inte lägga ut en massa tusen på nåt som han likagärna kan göra superbra, dessutom så gör han precis som vi vill och ska fota hela dagen och kvällen, massor massor med fina kort Vi kommer ta både innan och efter. Är väl kanske egentligen en romantiker men orkar inte vara det fullt ut så lite kort knäpps innan och några efteråt. Men smaken är som baken hörni
  • paulaner

Vi ska fotas innan vigseln. Dels för att slippa stressa efteråt och låta gästerna vänta på mottagningen, dels för att man är nyfixad och fin. Fast det tar emot lite att behöva se blivande maken innan och fotas med ringarna på innan det är "på riktigt".

• Tindragull

Precis samma här!

paulaner skrev 2009-02-15 22:38:44 följande:
    Vi ska fotas innan vigseln. Dels för att slippa stressa efteråt och låta gästerna vänta på mottagningen, dels för att man är nyfixad och fin. Fast det tar emot lite att behöva se blivande maken innan och fotas med ringarna på innan det är "på riktigt".
  • Delsbostintan

Vi ska också fotas innan vigseln. Foto kl 14 och vigsel kl 16. Passar bäst i tidsschemat helt. Men fotografen kommer ta bilder även i kyrkan och lite efteråt, så jag tror det blir kanon.

Det finns nog fördelar och nackdelar med båda, det beror nog väldigt mycket på vilket tid vigseln är. På de bröllop jag har varit på har samtliga fotats innan vigseln (och jag tror samtliga vigslar har varit kl 15), då har man ju tid att slappna av sen och smita undan med en god champagne en stund innan middagen börjar :).

Vi kommer att lägga pengar på en fotograf, men det är ju inga fel med nån i bekantskapskretsen som fotar. Huvudsaken är att den man väljer är kreativ och har nån slags koll på kamerans funktioner och ev efterbehandling (och då menar jag inte att ta bort finnar, hehe).

Att ta på ringen innan kanske känns lite konstigt men inget jag kommer att haka upp mig på. Jag är inte heller oskuld på bröllopsnatten .

• paulaner
    Delsbostintan skrev 2009-02-17 13:17:38 följande:
    Att ta på ringen innan kanske känns lite konstigt men inget jag kommer att haka upp mig på. Jag är inte heller oskuld på bröllopsnatten .
    Hahaha, nä vem är det nuförtiden
Svar på tråden fotograferas innan vigseln, vad tycks?