• Goldi

fotograferas innan vigseln, vad tycks?

Hallå!!
    Undrar om det är någon som ska fotograferas innan vigseln??
    Vår fotograf sa till oss att det är bättre att av erfarenhet så är det bättre att fotografer innan fördå är hår och smink nytt och man är inte stressad av att gästerna väntar...Men nu efter har vi tänkt om och vill hellre fotograferas efter vigseln men nu är alla hennes tider slut...Har redan betalt handpenning och säkert svårt att hitta en ny fotograf till sommar. Vad tycker ni?

• Svar på tråden fotograferas innan vigseln, vad tycks?
  • anja1661

vi kommer fota oss innan vigseln av exakt samma anledningar som redan är uppräknade!
    vi kommer även fotas i kyrkan under vigseln och efteråt på kyrktrappen. det blir kanon!!
    sen efter vigseln och under festen och så så har ju typ alla i dag en egen digitalkamera och alla dessa bilder ska vi få mailade till oss!

• Ore

Vi hade den mesta fotograferingen före vigseln. Sedan tog vi några kort efter också, eftersom vi ändå skulle anlända sist till lokalen, och våra toastmasters ville ha en kortare aktivitet innan...

• Luucie

Jag tror att det är mer praktiskt att fotas innan vigseln..men så otroligt mycket mer romantiskt att göra det efter!

Och som de suckers för romance som jag och min blivande är så kommer det att bli efter

Det går ingen nöd på gästerna under tiden. Det får mingla, äta lite, dricka välkomstdrink och slappna av. Och de kommer att underhållas medans de gör det.

Vi har inte bokat mer än en timmes foto efter vigseln så det känns inte alls stressigt.

• Troll1

Före vigseln!
    Annars ska era gäster vääänta. Inte kul...

• purjopillan

Vi ska både före och efter... men den stora delen blir innan. Så blir det lite spontan bilder efter när vi åker iväg med tärnor och bestman för att ta lite skumpa, för att gästerna ska hinna ta sig från kyrkan till lokalen

• brud080808

Vi kommer absolut att fotografera oss innan vigseln, pga som så många andra redan påtalat: man är helt enkelt snyggast då

• Luucie

Jag fattar inte riktigt det där med att man är snyggast innan vigseln..?
    En vigsel tar ju bara 30 minuter...

• Pumpkin

Tårar, ris i håret och lite utsmetat smink är vanligt förekommande efter vigseln

Luucie skrev 2009-01-30 13:23:41 följande:
    Jag fattar inte riktigt det där med att man är snyggast innan vigseln..?En vigsel tar ju bara 30 minuter...
  • Ore
    Pumpkin skrev 2009-01-30 13:26:29 följande:
    Tårar, ris i håret och lite utsmetat smink är vanligt förekommande efter vigseln
    Japp, om inte annat när alla gäster skulle gratulera och kramas efter vigseln, så riskerar både hår och smink att påverkas litet...
  • Luucie

Nä det köper jag inte, det går ju att fixa..

Men det gör nog inte den obeskrivliga lyckan man känner, som jag hoppas strålar ur oss båda och rakt in i kameran, efter vigseln.

Svar på tråden fotograferas innan vigseln, vad tycks?