• Goldi

fotograferas innan vigseln, vad tycks?

Hallå!!
    Undrar om det är någon som ska fotograferas innan vigseln??
    Vår fotograf sa till oss att det är bättre att av erfarenhet så är det bättre att fotografer innan fördå är hår och smink nytt och man är inte stressad av att gästerna väntar...Men nu efter har vi tänkt om och vill hellre fotograferas efter vigseln men nu är alla hennes tider slut...Har redan betalt handpenning och säkert svårt att hitta en ny fotograf till sommar. Vad tycker ni?

• Svar på tråden fotograferas innan vigseln, vad tycks?
  • pearlgirl

Vi kommer också fotas innan vigseln. Egentligen hade jag inte velat att min m2b hade fått se mig innan kyrkan och att han skulle stå där framme vid altaret och vänta. Men det vill han inte Så nu fotas vi innan så vi kan njuta av stunden och känna oss lugna tillsammans innan vi går in. (Hur lugn man nu är )

• Lattelover

Vi ska också fotas innan vigseln. Tycker det känns bäst, efter vigseln vill vi bara njuta av kvällen med familj och vänner, inte försvinna ett par timmar. O eftersom både jag och sambon kommer fälla glädjetårar under akten e det bra att ha de snyggaste bilderna tagna FÖRE. Vi kommer gå in i vigselrummet tillsammans och det känns bra att ha umgåtts en stund innan dess.

Ett tips: Tänk på att ha på er era vigselringar på fotona även fast ni inte är gifta än.... har en vän som har massa jättevackra bilder men där något saknas :( syns extra tydligt där deras händer syns....

• brud090502

Jag tror också det är många fördelar att fottas innan men vi kan inte heller bestämma oss hur vi ska göra... Jag skulle helst vilja att han inte såg mig innan... sen tycker jag det är lite speciellt efteråt när man verkligen är gifta och kna ha vigselring på riktigt :)... men får se vi har möjlighet att ha både innan och efter man vill ju iaf inte komma precis sammtidigt som gästerna=)

• Lennarts Fru

vi fotograferades efter.
    1, man vill ju ha vigselringen på sig under fotograferingen och skrock-kärring som jag är så ville jag inte ha på mig ringen innan vigsel. jag hade väl kunnat tänka om men nör de funkade att fotas efter så spelade de ju ingen roll.
    2, lyckan efter bröllopet är speciell även om den är de innan också så är man lycklig och strålar på ett helt annat sätt efteråt.
    3, jag ville inte att någon annan än min blivande make skulle se mig innan vigsel.. INGEN annan..

• älskarlivet

Vi kommer fotograferas innan, vill inte att gästerna ska stå och vänta i flera timmar medan vi fotograferas, då hade jag bara känt mig stressad.

• Sååå lurade

Du tog orden ur min mun!

Villemoa skrev 2009-01-29 19:55:53 följande:
    Vi ska också fotas innan, av flera anledningar.1) Vi gifter oss kl.16 och vill fånga dagsljuset då vi gifter oss i april2) Att hår och make är fräschare3) Vi hinner träffas innan vigseln och kan njuta lite tillsammans4) Att gästerna ska slippa vänta
  • Heloise

Vi ska fotografera oss före vigseln, precis som många redan har skrivit vill jag inte att våra gäster ska behöva vänta på att vi ska fotografera oss efter vigseln. Har varit på flera bröllop där brudparet försvunnit i 2 timmar efter vigseln och personligen tycker jag att det blir ganska tråkigt och mkt dötid, och jag skulle ha dåligt samvete och känna mig stressad om jag visste att gästerna väntade.
    Dessutom ska det bli mysigt att ta korten innan. Men sedd det blir jag nog eftersom vi bla ska ta kort på biblioteket

• RTBW

Vi ska fotograferas efter!!!!!

Vi vill inte ha sett varandra innan.
    Vi ska sova på olika ställen natten innan och det blir först
    på vigseln vi ser varandra.
    Ska bli så härligt och fantastiskt.

Så kommer då motargumentet, att gästerna får vänta,
    men gästerna kan man ju sätta i sysselsättning på massor av sätt.
    Tipsrunda, en film om brudparet, etc.

Vi ska båda två ha varsin kamera hos oss på morgonen då våra tärnor och bestmen ska få fota oss under "tillfixning"
    sedan efter vigseln så blir det gemensamma foton.

Vi vill ha det så och det känns klockrent, vi har aldrig tvekat en sekund på detta!

• Hemlig2009

Vi ska fotas innan och det kanske beror mycket på att jag är alldeles för praktisk för att lägga in romantiska aspekter i det hela.

1. Jag vill vara så snygg som möjligt med hår och smink på plats.
    2. Vi vill inte låta gästerna vänta, dels är vigseln sen men också för att det verkar trist.
    3. Stunden att se varandra för första gången vill jag ha i ensamhet inte framför alla gäster, fy! Tror att man strålar av förväntan om inte annat om man fotar före.
    4. Vi kommer även att ha fotografen med under vigsel och kramar och pussar på trappan.
    5. Efter vigseln vill jag iväg och fira och ha kul, inte ställa upp mig framför en kamera och känna mig stressad över att alla väntar på oss.

Svar på tråden fotograferas innan vigseln, vad tycks?