• Goldi

fotograferas innan vigseln, vad tycks?

Hallå!!
    Undrar om det är någon som ska fotograferas innan vigseln??
    Vår fotograf sa till oss att det är bättre att av erfarenhet så är det bättre att fotografer innan fördå är hår och smink nytt och man är inte stressad av att gästerna väntar...Men nu efter har vi tänkt om och vill hellre fotograferas efter vigseln men nu är alla hennes tider slut...Har redan betalt handpenning och säkert svårt att hitta en ny fotograf till sommar. Vad tycker ni?

• Svar på tråden fotograferas innan vigseln, vad tycks?
  • elle841

Håller med dig Luucie jag kör oxå på den romantiska stilen :) Så min man kommer inte att få se mig förrän jag kommer in i kyrkan. Gästerna får helt enkelt vänta...

• Pumpkin

Tja, alla är vi olika. Den förväntan och den lyckan som syns på våra kort - som är tagna innan vigseln - skulle inte ha blivit ännu mer synlig efter vigseln, det är jag tämligen säker på. Hela dagen var ett lyckorus och efter vigseln hade jag då inte velat fotograferas - det enda jag ville var att fira med mina nära och kära. Och jag hade aldrig velat vara så - i mina ögon - "fräck" att låta dem vänta i 1-2 timmar (för även om man bara bokat 1 timmes fotografering så brukar det faktiskt dra ut på tiden), när de hade rest så långt för att få fira vår dag med oss

Förstår inte alls varför det skulle vara mindre romantiskt att fotograferas innan vigseln, köper inte det argumentet alls. Det var ju grymt mysigt och romantiskt att få fnittra ihop och riktigt njuta av varandra innan karusellen drog igång. Mmm... Mys!

Och så kan jag väl flika in att det sällan bara är att "fixa" bort riset från håret Men stör man sig inte på det så är det ju inte ett problem.

• Optimia

Jag röstar absolut på fotografering INNAN vigseln, då kan man förhoppningsvis reservera tillräckligt med tid utan att behöva stressa med bilderna.

Som gäst är det otroligt tråkigt att stå och vänta på ett brudpar i 2-2,5 timmar.

• nångång

Vi kommer att fotas innan. Alla jag känner har gjort det i den ordningen. Jag tycker att det är skönt att min kille sett mig innan vigseln. Tror att han slappnar av mer då

• Luucie

Som sagt man är olika...för oss kommer det inte att ta mer än en timme. Och det tror jag inte att gästerna har problem med då de blir så fint omhändertagna av vårt toastcouple

För mig handlar det nog också om att jag sen kommer att titta på våra "bröllopsfoton" och veta att jag inte var gift när de togs...skulle kännas fel bara på något sätt...

• Villemoa

Kunde faktiskt inte säga det bättre själv, instämmer fullständigt!

Pumpkin skrev 2009-01-30 13:56:17 följande:
    Tja, alla är vi olika. Den förväntan och den lyckan som syns på våra kort - som är tagna innan vigseln - skulle inte ha blivit ännu mer synlig efter vigseln, det är jag tämligen säker på. Hela dagen var ett lyckorus och efter vigseln hade jag då inte velat fotograferas - det enda jag ville var att fira med mina nära och kära. Och jag hade aldrig velat vara så - i mina ögon - "fräck" att låta dem vänta i 1-2 timmar (för även om man bara bokat 1 timmes fotografering så brukar det faktiskt dra ut på tiden), när de hade rest så långt för att få fira vår dag med oss
    Förstår inte alls varför det skulle vara mindre romantiskt att fotograferas innan vigseln, köper inte det argumentet alls. Det var ju grymt mysigt och romantiskt att få fnittra ihop och riktigt njuta av varandra innan karusellen drog igång. Mmm... Mys!
    Och så kan jag väl flika in att det sällan bara är att "fixa" bort riset från håret Men stör man sig inte på det så är det ju inte ett problem.
  • Lennarts Fru

håller med dig !

Luucie skrev 2009-01-30 14:06:42 följande:
    Som sagt man är olika...för oss kommer det inte att ta mer än en timme. Och det tror jag inte att gästerna har problem med då de blir så fint omhändertagna av vårt toastcouple För mig handlar det nog också om att jag sen kommer att titta på våra "bröllopsfoton" och veta att jag inte var gift när de togs...skulle kännas fel bara på något sätt...
  • älskarlivet

JAg var på ett bröllop i höstas där minglet blev nästan 2 timmar långt, och det var inte p.g.a. att paret fotograferades utan för att de åkte en tur med sin bil innan de kom fram till lokalen. Det var fruktansvärt tråkigt som gäst att behöva vänta så länge, och alla var oerhört hungriga sen också!

Luucie skrev 2009-01-30 14:06:42 följande:
    Som sagt man är olika...för oss kommer det inte att ta mer än en timme. Och det tror jag inte att gästerna har problem med då de blir så fint omhändertagna av vårt toastcouple För mig handlar det nog också om att jag sen kommer att titta på våra "bröllopsfoton" och veta att jag inte var gift när de togs...skulle kännas fel bara på något sätt...
  • FROHM

Ta fotograferingen innan vigseln ni. Förväntningen hänger kvar, samt att man har något "för händer" innan och inför den stora stunden, vigseln.
    Ögonen glittrar, det stora ögonblicket närmar sig, allvaret. Helt underbart och jag kan lova att det blir många skratt. Bilderna kommer bli kanonbra!

• Luucie
    älskarlivet skrev 2009-01-31 06:54:26 följande:
    JAg var på ett bröllop i höstas där minglet blev nästan 2 timmar långt, och det var inte p.g.a. att paret fotograferades utan för att de åkte en tur med sin bil innan de kom fram till lokalen. Det var fruktansvärt tråkigt som gäst att behöva vänta så länge, och alla var oerhört hungriga sen också!
    Som sagt för...tredje gången i denna tråd! Våra gäster kommer inte att ha tråkigt under tiden de väntar på oss och vi kommer inte att vara borta mer än en timme...

Och åka bil?! Nej vi ska förmodligen åka taxi om vi ska åka något över huvudtaget och det sitter man inte bara och nöjes åker i...inte vi iallafall
Svar på tråden fotograferas innan vigseln, vad tycks?