• Goldi

fotograferas innan vigseln, vad tycks?

Hallå!!
    Undrar om det är någon som ska fotograferas innan vigseln??
    Vår fotograf sa till oss att det är bättre att av erfarenhet så är det bättre att fotografer innan fördå är hår och smink nytt och man är inte stressad av att gästerna väntar...Men nu efter har vi tänkt om och vill hellre fotograferas efter vigseln men nu är alla hennes tider slut...Har redan betalt handpenning och säkert svårt att hitta en ny fotograf till sommar. Vad tycker ni?

• Svar på tråden fotograferas innan vigseln, vad tycks?
  • Villemoa

Fast man måste ju ändå få berätta om sina erfarenheter och vad man tycker, precis som du sagt tre gånger i tråden. Det är ju ingen som kritiserar dig för hur ni valt att göra på er dag.
    Majoriteten tycker att foto innan vigseln är en bra idé och det ska de få tycka.

Luucie skrev 2009-01-31 12:20:07 följande:
    Som sagt för...tredje gången i denna tråd! Våra gäster kommer inte att ha tråkigt under tiden de väntar på oss och vi kommer inte att vara borta mer än en timme...Och åka bil?! Nej vi ska förmodligen åka taxi om vi ska åka något över huvudtaget och det sitter man inte bara och nöjes åker i...inte vi iallafall
  • Trettondagsafton 09

Vi fotade oss innan vigseln. Fina kort fotografen var även med i kyrkan och sedan fotades vi en stund efteråt.

Från en som har erfarenhet av båda sakerna :D

Fotona innan blev jättefina och vi glittrar och är jättefina, men man kan faktiskt se på EN DEL att vi är spända och nervösa

På fotona efteråt bara avslappnade och roliga foton där det glittrar om oss

Så vi är glada att vi gjorde båda :D

• tågjäntan

Jag hörde någon som sa att en fotograf sagt att han/hon tyckte det var bättre att fota efter vigseln för då är paret mer avslappnade efter själva vigselceremonien. Men jag vet inte hur många som tycker det. Själva valde vi att fotas efter vigseln för jag ville inte att han skulle se mig innan vigseln (nej, vi hade itne brudöverlämning). Vi hade sådan tur med vädret att alla gäster hade väldigt trevligt trots att de fick vänta lite extra. Dessutom hade vi vigseln redan vid 12 dels för att vi skulle fotas efteråt och för att min man är väldigt kvällstrött . (Festen avrundades vid elva på kvällen.)
    Men i ert fall ts blir det ju lite svårare om ni redan har lämnat handpenning. Fast jag tror att fotona blir lika bra innan som efter. Och som någon sa, fördelen är, om gör man det innan, så är man som mest "nydanad".
    Lycka till!

• tågjäntan

EFtersom vi visste att det skulle dröja en stund innan vi kom till festplatsen, så bjöd vi på frukt och dricka medan de väntade.

• Luucie
    Villemoa skrev 2009-01-31 14:16:56 följande:
    Fast man måste ju ändå få berätta om sina erfarenheter och vad man tycker, precis som du sagt tre gånger i tråden. Det är ju ingen som kritiserar dig för hur ni valt att göra på er dag.Majoriteten tycker att foto innan vigseln är en bra idé och det ska de få tycka.
    Eftersom du hade med ett citat från mig så trodde jag att du riktade dig till mig...my misstake...självklart får du dela med dig.
  • Saggezza

Dum fråga kanske men hur gör man om man fotograferar sig innan bröllopet med ringarna? Tar man på sig vigselringen under fotograferingen??

• Pumpkin

Ja det gör man. Eller de allra flesta i alla fall skulle jag tro. Åtminstone på de bilder som ringarna syns.

Saggezza skrev 2009-01-31 15:29:37 följande:
    Dum fråga kanske men hur gör man om man fotograferar sig innan bröllopet med ringarna? Tar man på sig vigselringen under fotograferingen??
  • Villemoa

Jo, jag riktade mig till dig.

Luucie skrev 2009-01-31 15:27:35 följande:
    Eftersom du hade med ett citat från mig så trodde jag att du riktade dig till mig...my misstake...självklart får du dela med dig.
  • Stardusty

Vi fotades oss innan av de skäl att gästerna inte skulle behöva vänta och att vi slapp stressen (och hungern).

Vi hade dock inte ringarna på oss, så det är nog olika hur man väljer att göra där.

• PeterB

Finns nog inget rätt eller fel utan det bästa är nog om man tar det som det faller bäst i planeringen av hela bröllopet Men, vet man att man är väldigt nervösa så tror jag att det ofta blir bättre efteråt. Vill man å andra sidan försöka få med lite av den pirriga känslan när man ser varandra första gången så är det kanske bäst före, som sagt det beror nog mest på vad som passar en själv. Det viktiga är nog att inte tänka för mycket på vad gäster mm. förväntar sig, de kan nog vänta en liten stund om det blir så, fixa lite trevlig underhållning eller mer s prit bara så går det nog bra

Mvh Peter Bruselid

Svar på tråden fotograferas innan vigseln, vad tycks?