• Tess80

Vad ska ni ge till era gäster i presentaskarna?

Jag har funderat vad jag ska lägga i presentaskarna till våra gäster inför bröllopet, men kan inte komma på något bra.

Vad ska ni ha i era askar??

• Svar på tråden Vad ska ni ge till era gäster i presentaskarna?
  • andbeyond

Vi tänker skriva ned vårt bästa minne tillsammans med gästen så alla får varsitt litet brev..

Funderar på att ha små ljuslyktor av glas som bordsplacering också så får de ta hem dem också. En glasljusstake med sitt eget namn på tycker jag är användbart. Var väl det som nämndes tidigare under vinglas också. Alltså att gästen får ett vinglas med SITT namn på inte brudparets. Men - det här med ljuslyktan (trots att de är från IKEA) är en ekonomisk fråga. Breven däremot kostar bara tid :)

• sarahkka76

Vi funderar på en minikruka som bordsplacering/favour där vi har planterat några frön och för gästen får det bli en "överraskning" det som växer. vad tror ni? Vi funderar på någon liten påse de får med minikrukan i vid hemgång.
    Vi kommer inte att ha fest utan mingel, det är bara familj och nära vänner och vi blir ca 50.

• bröllop200906

Vi kommer att ge gästerna en penna graverad med våra namn och datum- denna penna ska de använda under middagen till en "lek" och får sedan ta med sig hem. Förstår resonemangen ovan, att ge alla gäster en present kostar ju endel och då känns det som det bör vara något användbart som gästerna skulle kunna köpa ändå vilket vi tyckte en penna var!

Vi ska även göra ett bakiskit till hotellet med alvedon, sovmask, mineralvatten och munspray!

• Avalon75

Till 99,9% inga "favours" alls, personligen upplever jag det som en rätt fånig och dyr sak som är totalt onödig. Askar och påsar och jox som de flesta slänger, eller möjligen lägger i en låda hemma där den samlar damm.
    Hade jag haft en massa extra pengar i vår budget hade jag köpt RosaBandet-pins och BlåBandet-pins. Dessa hade jag sedan fäst på respektive gästs inbjudningskort. Och ja, jag är traditionell så det hade blivit rosa till tjejerna och blåa till killarna.

• Toblerone

Jag känner några som gav bort en kylskåpsmagnet med bibelord (kristna) + lite godis i en liten presentpåse. Alla fick olika ord. Det var en rolig och smart idé tycker jag!
    Man kan ju leta efter sånt med uppmuntrande saker så blir man glad varje gång man öppnar kylskåpet och det tar ingen onödig plats! :)

• Toblerone
    Avalon75 skrev 2009-04-01 16:31:25 följande:
    Eller varför inte Unicefs "För-varenda-unge"-pin?www.unicef.se/butik/privat/klader-accessoarerFör 20 kr/styck kanske till och med vi skulle tänka om...
    Ja, det DÄR var helt i min smak! Det hade jag lätt gjort om vi haft gåvor!
  • Avalon75
    Toblerone skrev 2009-04-01 16:39:58 följande:
    Ja, det DÄR var helt i min smak! Det hade jag lätt gjort om vi haft gåvor!
    Ja det känns helt logiskt.
    Även om gästerna "glömmer bort" sina gåvor så har gåvan kommit till den/de som den är ägnad åt, och som definitvt behöver gåvan bättre än vad våra gäster behöver en specialtryckt pralin på...
  • På rosa moln
    andbeyond skrev 2009-02-26 18:38:43 följande:
    Vi tänker skriva ned vårt bästa minne tillsammans med gästen så alla får varsitt litet brev...
    Väldigt fint och personligt låter det som, skulle åtminstone jag bli glad över :)
  • På rosa moln
    Avalon75 skrev 2009-04-01 14:57:24 följande:
    Och ja, jag är traditionell så det hade blivit rosa till tjejerna och blåa till killarna.
    Jag skulle ha gjort tvärtom :)
  • Thewedding

Vi ska bara ha choklad hjärtan i våra små påsar !

• harthurs

Jag kopte sma "frostade askar" (Dollar store) som jag vek ihop och la i 2 stora gelehjartan i. Lagom och fint pa bordet.

• Lilla Fru L

Vi gav den halstabletter, alvedon och resorb i en liten påse, det var väldigt uppskattat!

Svar på tråden Vad ska ni ge till era gäster i presentaskarna?