Vad ska ni ge till era gäster i presentaskarna?
Jag har funderat vad jag ska lägga i presentaskarna till våra gäster inför bröllopet, men kan inte komma på något bra.
Vad ska ni ha i era askar??
Jag har funderat vad jag ska lägga i presentaskarna till våra gäster inför bröllopet, men kan inte komma på något bra.
Vad ska ni ha i era askar??
Nu fick ju vi inga presentaskar, men alla gäster fick parvis en picknick-korg för 2 på ett bröllop jag var på. Vi åt och drack med "porslinet" i picknick-korgen och fick sedan ta med oss disken hem. (Jag var den enda singeln, så jag fick en egen korg)
Jag tror inte att vi kommer ha några presentaskar på vårt bröllop, men det kan hända att vi bjuder på m&m (beställer inga speciella, men bådas förnamn börjar på M så det passar ju fint ändå... ;) )
Tack Augusti2010! Kul att veta bakgrunden till saker ibland
Funderar på cellofanpåsar/organzapåsar med nåt sött godis i. Är också lite inne på att ge kärlekste. Det känns lite som att budgeten får styra. Vi kommer ha drygt 100 gäster.
Hur mkt kommer era gästpresenter att kosta, inkl ask/påse??
Den billigaste påsen jag hittat är cellofanpåsar från Panduro för knappt 2 kr/st.
Vi skall göra egna tvålar (en idé som någon annan skrivit i en tråd).
Tvålmassa, hjärtformade iskubsformer från ikea, skriva ut på overheadpapper (våra namn och datum) i de vuxnas tvålar, i barnens gjuter vi in en tia, så de kommer garanterat hålla kolla på sina tvålar :D
Sedan slår vi in i cellofan med ett snöra och möjligen en namnlapp.
Vi gissar på att det landar på 330.- för alla inklusive 130.- i tior då.
Vi gör det som en minnesgåva till gästerna och vi hoppade över chokladen för vi ville ha en sak de kunde ha nytta av
Vi skall göra egna tvålar (en idé som någon annan skrivit i en tråd).
Tvålmassa, hjärtformade iskubsformer från ikea, skriva ut på overheadpapper (våra namn och datum) i de vuxnas tvålar, i barnens gjuter vi in en tia, så de kommer garanterat hålla kolla på sina tvålar :D
Sedan slår vi in i cellofan med ett snöra och möjligen en namnlapp.
Vi gissar på att det landar på 330.- för allt inklusive 130.- i tior då. Då kommer vi vara ca 45 s.t
Vi gör det som en minnesgåva till gästerna och vi hoppade över chokladen för vi ville ha en sak de kunde ha nytta av
Hmm... detta lät intressant. Var får man tag på tvålmassan? Hur många gäster ska ni ge till?
Tvålmassa sökte jag på nätet efter, men vi har en liten hobbyaffär här som säljer + att de säljer på panduro.se
vi räknar med att alla vi bjuder kommer + till oss som minne och då blir det 58st. Men då jag skrev 330.- så är dte nog kanske lågt räknat för vi har ovearheadpapper hemma plus lite glitter och så.
Men vi Ska nog fixa detta i helgen så kan jag återkomma
jag hade ätit godiset som gäst men lämnat kvar glas, tvålar och annat krimskrams som jag inte vet var jag ska stoppa i för skåp. Som gäst ska man väl inte få nåt, ni bjuder väl på allt annat?
Tänkte bjuda på en dagen efter påse. En chokladbit, en alvedon och en meny från en pizzeria (vi gör det med glimten i ögat)