• Tess80

Vad ska ni ge till era gäster i presentaskarna?

Jag har funderat vad jag ska lägga i presentaskarna till våra gäster inför bröllopet, men kan inte komma på något bra.

Vad ska ni ha i era askar??

• Svar på tråden Vad ska ni ge till era gäster i presentaskarna?
  • puma82

Asg! Men nice att ni kan ta de via datorn då, om du skulle råkat glömt en tvål. Annars kan jag skicka dig en

vet att det här blev OT, sorry TS!

Håller helt med om att det skall vara lätta att ta med hem, och att det inte skall vara bara för att det skall se ut som man tänka på allt.

Därför vi valde tvål, de görs av med när man väl tagit hem dem, och för att inte få en massa tvålar över, så gjuter vi in tior i dem till barnen och så kanske det blir ett par x.tra rena händer hemma då de skall tvätta fram tian

nennesjuttioåtta skrev 2009-02-13 15:54:49 följande:
    ja, eller hur! Min man gillar också att jag tvättar mig. (annars är det ju bra att umgås via datorn, då känns inga odörer alls).Godis som favours eller en fin bordsplaceringsgrej tar jag hem (om det inte redan ätits upp). Fick en liten gullig dalahäst en gång och den finns hemma. Min poäng är att om det ska vara en gåva så kanske man ska tänka på att:*hur ska det transporteras därifrån. Får det plats i handväskan, eller om det är en kille - kavajfickan.*Är det som bordsplacering eller bara för att visa att man "tänkt på allt"?
  • puma82

isskrapa inslagen i cellofan och ett vitband, hur bra och snyggt som helst ju! Skulle lätt lånat det om vi skulle haft vinterbröllop!

didis skrev 2009-02-13 16:02:22 följande:
    Små nuttiga minnesgrejer sparar inte heller jag på så jag föredrar absolut godis! Eller något jag kan använda senare, tvål är ok.Viktigt är ju att tänka på att det skall rymmas i handväskan (som är pytteliten i allmänhet) eller i kavajfickan. För vinterbröllopet måste isskrapa till bilen vara ett säkert kort
  • Pärlan2009

Vi kommer förmodligen inte att ge gästerna någon present vid bordet. Däremot tänkte vi se till att alla gästerna får en liten korg på hotellrummet med "bakisgrejer" till dagen efter:)

• FruNonis

Vi har köpt vackra askar som matchar vårt tema, de ingår i dukningen och i dem kan man finna något gott, har inte riktigt bestämt mig än för vad men eventuellt blir det ngn choklad som vi gör lite mer personligt med.

• Waldekranz

En till sak att tänka på:

Om man ger en gåva som inte går att äta upp (tillexempel tvål eller dylikt) vad ska gästerna göra med den under kvällen? Alltså under dans och mingel och så.

• mattiasmarie

vi skall ha stora röda gelehjärtan i våra

• vita drömmar

Vi kommer inte att ha några askar alls. Har man ett bröllop på ca 150 gäster så är det rätt dyrt..

• puma82

I en fin korg, på ett fint fat osv, där de sedan kan ta sin gåva/minnesask när de går hem?

Waldekranz skrev 2009-02-20 21:22:19 följande:
    En till sak att tänka på: Om man ger en gåva som inte går att äta upp (tillexempel tvål eller dylikt) vad ska gästerna göra med den under kvällen? Alltså under dans och mingel och så.
  • jojoånick09

jag funderar fort om jag ens skall ha som en tack gåva att de kom... kanske.. för att inget annat bröllop jag varit på haft det... oftast i de flesta bröllopsmagasin har jag sett att de flesta ger bort godis i askar/påsar... minnessaken kan ju vara koret de får på tackkortet ändå...
    dock måste jag fundera ut något speciellt till både toastmaster,tärna o bestman...

• marsros

alla gör ju som man vill men jag vet hur jag är som gäst.

1. godiset hade jag ätit upp och asken/påsen slängt eller sparat i en kartong på vinden till jag slänger den.

2. Pryttlar kastar man ju inte men är ju inget som jag har framme eller använder.

3. Minnes-saker med datum osv hamnar väl som ettan i nån karton i bästa fall.

Nä lägg pengarna på festen istället. Bjud hellre på taxi hem!

Svar på tråden Vad ska ni ge till era gäster i presentaskarna?