• Tess80

Vad ska ni ge till era gäster i presentaskarna?

Jag har funderat vad jag ska lägga i presentaskarna till våra gäster inför bröllopet, men kan inte komma på något bra.

Vad ska ni ha i era askar??

• Svar på tråden Vad ska ni ge till era gäster i presentaskarna?
  • Jokil

Ja gör gärna det! Vi kommer ha 45 gäster så det blir väl ungefär samma pris.... Hör av dig när du prövat så jag vet om det funkar!

puma82 skrev 2009-02-12 10:58:08 följande:
    Tvålmassa sökte jag på nätet efter, men vi har en liten hobbyaffär här som säljer + att de säljer på panduro.sevi räknar med att alla vi bjuder kommer + till oss som minne och då blir det 58st. Men då jag skrev 330.- så är dte nog kanske lågt räknat för vi har ovearheadpapper hemma plus lite glitter och så.Men vi Ska nog fixa detta i helgen så kan jag återkomma
  • puma82

Alla är vi olika, godis skulle jag däremot hoppat över som gäst, äter inte. Glas skulle jag helt enkelt använt, beroende på vad det är, tvål (som vi själv skall ge bort) hade jag tagit med hem. Ett tips till dig - en tvål, om du skulle få någon någon gång, är att andvända den, inte stoppa i ett skåp

Tycker ärligt att det är lite ofint att bara lämna kvar en gåva på ett bröllop, OT, men det är min tanke iaf, alla är vi olika. Jag som gäst på ett bröllop skulle tycka det var trevligt/snällt/gulligt att brudparet hade tid att tänka lite x.tra på mig, fast det är deras dag. Skulle däremot aldrig få för mig att "begära" att få en gåva/present som gäst och inte heller tycka det är konstigt om jag inte fick, lika lite som det skulle kännas konstigt att få.

Vi ger bort som minnesgåva och hoppas att tvålen kommer användas.

nennesjuttioåtta skrev 2009-02-12 11:10:17 följande:
    jag hade ätit godiset som gäst men lämnat kvar glas, tvålar och annat krimskrams som jag inte vet var jag ska stoppa i för skåp. Som gäst ska man väl inte få nåt, ni bjuder väl på allt annat?
  • MulleNuh

Jag ska inte ge dom något alls! Ja förutom en brakfest!

• puma82
    MulleNuh skrev 2009-02-13 14:18:49 följande:
    Jag ska inte ge dom något alls! Ja förutom en brakfest!
  • nennesjuttioåtta
    puma82 skrev 2009-02-13 14:18:00 följande:
    Alla är vi olika, godis skulle jag däremot hoppat över som gäst, äter inte. Glas skulle jag helt enkelt använt, beroende på vad det är, tvål (som vi själv skall ge bort) hade jag tagit med hem. Ett tips till dig - en tvål, om du skulle få någon någon gång, är att andvända den, inte stoppa i ett skåp Tycker ärligt att det är lite ofint att bara lämna kvar en gåva på ett bröllop, OT, men det är min tanke iaf, alla är vi olika. Jag som gäst på ett bröllop skulle tycka det var trevligt/snällt/gulligt att brudparet hade tid att tänka lite x.tra på mig, fast det är deras dag. Skulle däremot aldrig få för mig att "begära" att få en gåva/present som gäst och inte heller tycka det är konstigt om jag inte fick, lika lite som det skulle kännas konstigt att få. Vi ger bort som minnesgåva och hoppas att tvålen kommer användas.
    ja, en tvål går ju alltid åt. Jag tvättar mig då och då, faktiskt. Men ett glas graverat med deras namn och datum, när ska jag använda det? Nästa gång vi ska fira ... ja, hur ofta firar man andra pars bröllopsdagar? Gör ni det? Eller vad är tanken?! Jag har nog inte förstått det men förklara gärna så ska jag ta hem gåvan nästa gång. Men den känns påtvingad.
  • puma82

Men det var ju bra, att du tvättar dig Men näe, ett glas med deras namn och datum på vet jag inte vad jag skulle göra med, men hem tar jag det. För de har ju fixat det åt mig.

Med mitt inlägg ville jag bara säga att om någon gör sig det "besväret" att fixa mig en gåva på deras bröllopsdag så tar jag hem den. Påtvingad eller inte.

Tror väl oftast man ger en liten ask med choklad, och ofta med gästens namn eller vad det nu är för gåva - men då blir det ju en bordsplacering samtidigt.

nennesjuttioåtta skrev 2009-02-13 14:43:27 följande:
    ja, en tvål går ju alltid åt. Jag tvättar mig då och då, faktiskt. Men ett glas graverat med deras namn och datum, när ska jag använda det? Nästa gång vi ska fira ... ja, hur ofta firar man andra pars bröllopsdagar? Gör ni det? Eller vad är tanken?! Jag har nog inte förstått det men förklara gärna så ska jag ta hem gåvan nästa gång. Men den känns påtvingad.
  • nennesjuttioåtta
    puma82 skrev 2009-02-13 15:34:24 följande:
    Men det var ju bra, att du tvättar dig Men näe, ett glas med deras namn och datum på vet jag inte vad jag skulle göra med, men hem tar jag det. För de har ju fixat det åt mig.Med mitt inlägg ville jag bara säga att om någon gör sig det "besväret" att fixa mig en gåva på deras bröllopsdag så tar jag hem den. Påtvingad eller inte.Tror väl oftast man ger en liten ask med choklad, och ofta med gästens namn eller vad det nu är för gåva - men då blir det ju en bordsplacering samtidigt.
    ja, eller hur! Min man gillar också att jag tvättar mig. (annars är det ju bra att umgås via datorn, då känns inga odörer alls).

Godis som favours eller en fin bordsplaceringsgrej tar jag hem (om det inte redan ätits upp). Fick en liten gullig dalahäst en gång och den finns hemma. Min poäng är att om det ska vara en gåva så kanske man ska tänka på att:
    *hur ska det transporteras därifrån. Får det plats i handväskan, eller om det är en kille - kavajfickan.
    *Är det som bordsplacering eller bara för att visa att man "tänkt på allt"?
  • MulleNuh

Ohh fy.. Jag har inte ens tänkt på en 5:e del.

nennesjuttioåtta skrev 2009-02-13 15:54:49 följande:
    ja, eller hur! Min man gillar också att jag tvättar mig. (annars är det ju bra att umgås via datorn, då känns inga odörer alls).Godis som favours eller en fin bordsplaceringsgrej tar jag hem (om det inte redan ätits upp). Fick en liten gullig dalahäst en gång och den finns hemma. Min poäng är att om det ska vara en gåva så kanske man ska tänka på att:*hur ska det transporteras därifrån. Får det plats i handväskan, eller om det är en kille - kavajfickan.*Är det som bordsplacering eller bara för att visa att man "tänkt på allt"?
  • didis

Små nuttiga minnesgrejer sparar inte heller jag på så jag föredrar absolut godis! Eller något jag kan använda senare, tvål är ok.

Viktigt är ju att tänka på att det skall rymmas i handväskan (som är pytteliten i allmänhet) eller i kavajfickan.

För vinterbröllopet måste isskrapa till bilen vara ett säkert kort

nennesjuttioåtta skrev 2009-02-13 15:54:49 följande:
    Godis som favours eller en fin bordsplaceringsgrej tar jag hem (om det inte redan ätits upp). Fick en liten gullig dalahäst en gång och den finns hemma. Min poäng är att om det ska vara en gåva så kanske man ska tänka på att:*hur ska det transporteras därifrån. Får det plats i handväskan, eller om det är en kille - kavajfickan.*Är det som bordsplacering eller bara för att visa att man "tänkt på allt"?
  • nennesjuttioåtta
    MulleNuh skrev 2009-02-13 16:01:07 följande:
    Ohh fy.. Jag har inte ens tänkt på en 5:e del.
    oh herregud, att du inte är mer stressad!

Men alltså, been there, done that. Jag vet att det är lätt att svepas med i "sånt här måste man ju ha aaaaaaaargh!" men mina gäster var nöjda med en brakfest (den där toakorgen, tex var det knappt någon som såg)!
Svar på tråden Vad ska ni ge till era gäster i presentaskarna?