Vad ska jag göra?!
Oj oj oj... Nu har jag satt mig i klistret...
Vet inte om det är någon här som minns, men skrev för länge sedan inlägg om hur förstörd jag blev då min sambo beslöt att han inte ville gifta sig?
Jag friade julen 2005. Han sa ja och planeringen för bröllopet var i gång. Hösten 2006 (alltså mindre än ett år senare) sa han att han inte var säker på om han ville gifta sig eller inte. Jag blev helt förstörd och under många månader var det osäkert på huruvida vi skulle fortsätta tillsammans eller ta en paus. Det blev så att vi fortsatte tillsammans eftersom vi trots allt älskar varandra mer än något annat. Så jag beslöt att ge honom tid att mogna in i tanken på att gifta sig, för själv vill jag trots allt gifta mig i slutändan.
Nu är det snart jul 2008 och jag har för det första fortfarande inte fått något vettigt svar angående varför han inte vill gifta sig med mig, för det andra har han inte yppat det minsta intresse av att gifta sig än och för det tredje så tror jag att jag - trots att jag älskar denna man av hela mitt hjärta - börjar få känslor även för en annan man.
Hur kan detta hända?! Jag är inte den som är otrogen och trodde inte ens att jag skulle kunna vilja ha någon annan än den jag är tillsammans med??
Är detta bara rädslor? Kommer känslorna för den andre mannen att gå över eller letar jag omedvetet efter någon annan eftersom den jag är med inte vill gifta sig?? HJÄLP!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-10 23:20
Är det normalt att tvivla efter några år tillsammans? Vi har varit ihop i 6 år. Är det normalt att få känslor för någon annan - utan att det behöver betyda något??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-10 23:40
Hittade min förra tråd som jag skrev i april. www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m2828694-1.html
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-15 11:30
Jag inser att känslorna för den andra mannen inte var "äkta" utan mer det ni beskrev i era svar, tack så mycket! Så ett problem ur världen iaf.
Nu har jag "bara" det andra bekymret kvar... :(