11 juli 2009
Jag har snokat men verkar inte hitta någon tråd för de som ska gifta sig just 11 juli.
Jag är nyfiken på hur långt ni har kommit och hur länge ni har planerat?
Tack på förhand.
Jag har snokat men verkar inte hitta någon tråd för de som ska gifta sig just 11 juli.
Jag är nyfiken på hur långt ni har kommit och hur länge ni har planerat?
Tack på förhand.
Sobiet: 25 000 för 80 gäster?! Ska ni laga maten själva?
Vi har också ca 80 gäster men jag tror att det kommer kosta det dubbla! vet hur det är att känna att man måste ha koll på allt. Är lite rädd att jag kommer försöka springa ut i köket på bröllopsmiddagen för att kolla så att allt stämmer
Alla andra 11e julibröllop, hur går det?!
ElevenSeven:
Vi lagar maten själva och har en kompis till min lillebror som agerar kock. Sedan håller vi det väldigt enkelt. Jag kommer t e x att göra om min morfars vigselring så att den passar mitt finger istället för att köpa en ny ring. Hela vårt bröllop kommer att gå i gammelromantikens tecken.
Nu har jag äntligen hittat "min" ring!! var och beställde den häromdan, nu måste jag vänta tills i maj innan jag får se resultatet, spännande!!
min blivande har beställt sina kläder, ska bli sååå kul när jag får se honom vid altaret med kläderna han valt ut. vi ska inte se varann före vigseln så det blir lite extra nervigt...
Nu är äntligen inbjudningarna utskickade och vi börjar så smått få respons.
Min plan att använda min morfars vigselring osm min egen har gått i stöpet. Den passar inte till förlovningringen. Det ser jättemärkligt ut! Så nu har jag iallafall valt en ny ring och lagt in en bild på den i galleriet.
Sedan har jag börjat göra servettringarna. Det gick snabbt och gjord epå 1 h 20 st. Bild på dem finns oxå i galleriet.
När det gäller inbjudningarna så har de dimpt ner i gästernas brevlådor under denna vecka, Trots att vi skrivit vilka det ska lämnas osa till så är det vissa som inte kan läsa innantill utan lämnar svar till mig ändå. Jag står inte ens som osa-ansvarig. Jag blir så less för jag ville verkligen inte ta denna bit oxå. *suckar* Jag vet att det är ett "lyx" problem, men det suger bara en massa kraft.
go morron alla!!! har drömt om bröllop hela natten...fy känner mig inte alls utvilad. Jag har inte beställt frissan än o det spökar hos mig. vad fick ni för pris hos era frissor? har hittat allt från 750 kr/timme upp till 7900kr och då är det "bara" håret inget smink eller ngt extra. tyckte detta va otroligt dyrt och då verkar 750kr genast kanonbilligt, men är det verkligen det?
Jösses. Skulle aldrig komma på tanken att betala så mycket för att fixa håret. Gissar att de gör samma sak som en del florister - säger man att det är till ett bröllop så lägger de på typ dubbelt.
Jag hade tänkt fixa håret själv, men nu har en av mina inbjudna vänner erbjudit sig att fixa hår och make om jag vill, så då använder jag nog henne.
Men 750 kr/timme - aldrig i livet. Skulle lägga det på middagen istället.
Sommarpar:
Jag ska ha en så enkel uppsättning så jag gör håret själv. Tar bara lite handhjälp från min lillasyster. Make up:en ska jag oxå göra själv. Blir liksom ett stressmoment mindre när jag inte behöver åka ngn stanns på bröllopsdagane.
Hej allihopa!
Här kommer en till som gifter sig den 11 juli
Vi har hunnit med;
Klänningen är köpt, tiara & slöja är också fixat! Lite dekorationer till festen är inhandlat (mycket från tradera!) Mina ringar ligger hemma i en ask och bara väntar..( provar dom några gånger om dagen ) Vi skulle ha gjort alla inbjudningskort nu i helgen men skrivaren strejkade!!! Så jag måste hitta någon i min närhet som har en skrivare! Det är så typiskt! Men vad gör man?!
Sen kyrkan är bokad, lokalen bokad, menyn är klar och svärföräldrarna ska laga buffén.. Tärnor & marsalkarna är tillfrågade och alla svarade ja, vi kommer att ha 2 toastmasters..hmm.. tror att det är där vi är nu..
Hej På dig.Jag är också lite pigg på och höra hur ditt bröllop ska vara. Vi har bokat in samma datum som ni.Min Blivande man friade i Juli. Lokalen bokade vi i oktober. Men resten kommer som ett vattenfall. Har kontaktat präst och disk jockey men inte bokat klart vet var jag ska köpa klänning och kostym och bokat frissan. Har ideer om inbjudningskort men de är ej klara. Och hur långt har du kommit? Mvh F&Z
Hej 11e juli par Jag letar efter trevliga texter som man kan kopiera till vissa delar,till inbjudningskorten som ska skickas ut inom kort. kan någon komma med förslag om var jag kan hitta färdiga texter. Mvh Fröken & Zeb
Vi har bokat kyrka och festlokal samt bestämt meny till middagen och tillhörande catering och äntligen har vi fått ut inbjudningskorten (gick iväg i torsdags). DJ har jag inte ens tänkt på men klänning kommer mammas väninna sy. Vet dock inte hur den ska vara än och det har inte påbörjats heller. Vet inte heller var han ska boka kostym..?
Ska ni göra inbjudningskorten själva?
Fröken o Zeb skrev 2009-02-16 14:53:41 följande:
Trevliga texter angående vad tänker du?
Fröken o Zeb skrev 2009-02-16 15:02:18 följande:
Sobeit: Jag tänkte jag slulle ha utsläppt lockigt hår, men vill göra hos frissan så att det håller hela dagen...önskar jag hade ngn släkting eller kompis som är frissa men men...
det finns massa textförslag här på bt om vad du kan skriva i inbjudningskorten, såg det efter att vi hade skickat ut våra :0) gå till startsidan så tror jag att det stod inbjudningar eller nåt sånt i kollumnen till vänster..
Sommarpar:
Jag kommer att ha en utsläppt lockad frisyr (bild finns i galleriet) med löshår. Efter att ha sett diverse tips på youtube om hur man gör håruppsättningar och läst tips så tror jag att jag fixar det. Och att håret sitter hela dagen.
nu har vi kommit steget längre med tårta, vi hade en klar uppfattning om hur vi ville att tårtan skall se ut, sen va vi på ica maxi idag och såg deras tårtor och priset det skulle bli. så nu ska vi åka till olika ica maxi´s och provsmaka tårtor och köpa från dom ist.
jag ska ringa om håret nu i veckan och hoppas på billigare priser på andra ställen..
Nån mer än jag, som börjar bli pirrig i magen???
Det drar ihop sig...