11 juli 2009
Jag har snokat men verkar inte hitta någon tråd för de som ska gifta sig just 11 juli.
Jag är nyfiken på hur långt ni har kommit och hur länge ni har planerat?
Tack på förhand.
Jag har snokat men verkar inte hitta någon tråd för de som ska gifta sig just 11 juli.
Jag är nyfiken på hur långt ni har kommit och hur länge ni har planerat?
Tack på förhand.
Behöver folk verkligen 7 månader på sig..?
Om det inte är fråga om att resa över Atlanten och liknande, alltså.
Här skickas det inte ut något innan februari i alla fall.
Behöver folk verkligen 7 månader på sig..?
Om det inte är fråga om att resa över Atlanten och liknande, alltså.
Ursäkta dubbelpost.
Eftersom vårat bröllop kommer vara på Gotland under vecka 29 vilken är den mest populära semesterveckan måste de vara ute i väldigt god tid och boka båt och boende för att kunna åka ner när de vill.
Dessutom börjar det på vissa företag nu florera lappar om att det vär dags att önska sommarens semester och vi vill då vara säkra på att de fått inbjudan i tid för detta.
Men annars tycker jag absolut att man kan vänta till februari om inte dessa faktorer spelat in.
Hej!
Vad roligt med denna tåd. Jag är ytterligare en sommarbrud som ska lova m2b evig trohet i kyrkan detta magiska datum. Jag har hunnit med följande:
- kyrka o festlokal bokad
- toastmadamer tillfrågade och de sagt ja
- brudklänning, skor, slöja, tiara inköpt
- näbbklänningar inköpta
- brudbuketten, coursage, näbbuketter kommer m2b att fixa
- ska minska min morfars gamla vigselring och använda som min, och gravera in datum i förlovningsringen
- save-the-date-korten utskickade med julkorten
- kock bokad till middagen
- prototypen för inbjudningskorten är klar
- menyn klar
- vi har bestämt var m2b ska hyra sina kläder
- hotellrum för bröllopsnatten är bokad
- håruppsättningen o sminkningen ska jag göra själv (ska köpa löshår via happyhair)
Tror att det är allt.
Det enda som jag inte har 100 koll på är dukningen. Men det vet jag löser sig när jag fått provduka. Känner annars att allt är under kontroll.
Jag har hunnit så mycket för jag är en kontrollmänniska och vill verkligen ha ett perfekt bröllop.
Hej hej! Samma datum här me.
Va mkt alla hunnit me...blir nervös.
Vi har visserligen bokat en hel del. Men fortfarande har jag svårt att se framför mig hur d kommer bli.
Fler än vi som ska ha borgerlig utomhusvigsel? Hoppas på vackert väder...
Elfte juli för mig med! Än så länge har jag har hunnit med:
- Kyrka och festlokal bokade
- Klänning, slöja, skor och smycken köpta
- Frisör och frisyr bestämd
- Möte med florist bokat
- Inbjudningskort valda, skall bara skickas ut i Januari
- Makeupartist bokad
- Musik i kyrkan samt band till festen bokat
- Toastmaster
- Tre tärnorna (älskar mina tjejer!)
- Best man samt brudnäbb
Just nu jobbar jag på att hitta ett hårsmycke till min frisyr. Det skall se antikt ut, gärna en rund form med pärlor i och det får inte vara för stort för det skall sitta på sidan ovanför örat. Idag hittade jag min långa slöja - tjohoo! Imorgon skall jag och fästmannen åka och kolla på ringar...
Jag hänger också med i denna tråd då jag och min m2b har bestämt vigsel den 11 juli.
Vi ska ha en borgelig vigsel utomhus så jag röstar också för fint väder denna dag :)
Vi har hunnit med följande:
-Bokat Vf och festlokal
-Beställt klänning
-I stort sett klara med inbjudningarna
-Frisör bokad (en kompis)
-Musik/solosång under vigseln
-Toastmaster
-Bestämt meny (anlitar catering)
Fast nu har det varit lite dåligt med planeringen innan och under julhelgen, har varit så mycket annat att fixa med...
Ska försöka få iväg våra inbjudningar i slutet av januari.
Tänk att vi har kommit in i rätt år nu..!! Har börjat planera igen. Tror att jag har hittat en ring som jag vill ha.
Vad ska ni skriva i era ringar?
Ni som ska vara ute, är bara cermonin ute eller även festen?
Vi ska ha vigseln utomhus men har garderat oss, det blir på en dansbana med tak. ska klä in den med blommor och klöver så det blir nog fint
Festen blir inomhus, blir mest praktiskt så.
stugan09: Tror det bara blir namn och datum i ringen.
Men kanske orten eller platsen där man viger sig.
Vore roligt med nåt mer...
Ska ni ha varsin ring?