• MolsonCanadian

11 juli 2009

Jag har snokat men verkar inte hitta någon tråd för de som ska gifta sig just 11 juli.

Jag är nyfiken på hur långt ni har kommit och hur länge ni har planerat?

Tack på förhand.

• Svar på tråden 11 juli 2009
  • Spaceladyn
    Spaceladyn skrev 2008-11-30 18:29:21 följande:
    Hejsanjag och min sambo ska gifta oss då. Nu är det så att jag har ett ENORMT stort kontrollbehov så det mesta utom fotograf är klart. Klänningen är inhandlad makens kläder är klara, florist, tärna lokal till fest kyrka catering ja det mesta men det betyder inte att jag inte missat något!!
    [/citat]
    MolsonCanadian skrev 2008-11-30 20:52:40 följande:
    [citat]
    Jösses!Hur snabbt fixade du allt det?
    jo du jag har väntat i 6 år på att min m2b skulle säga ja.
    sedan har en en vän som är florist som fixar alla blommer, är dessutom tärna!
    KLänningen var en ren lyckoträff. Var nere på Atelje MB i Vinslöv för att kolla m2b´s kläder och hittade en perfekt klänning på tredje försöket. Så ibland är det bara tur.
    Dock är fotografen kvar...
  • stugan09

Elevenseven- Det är bara jag som kommer att få en ring till. Jag tycker oxå att det hade varit roligt med något mer så det inte blir samma som i förlovningringen.

Vi kommer ha allting ute för vi får inte plats inne. Men det kommer säkert att spöregna. Min vanliga otur men det hade varit roligt med fint väder. =) så det är bara att hålla tummarna...

• MolsonCanadian

Jag hade glömt bort att jag startade den här tråden.

Nu är det klart med festlokal och vi har lyckats få till menyn, bokat kocken osv. Organisten är klar (har en annan än den kyrkan har) och sömmerskan, även om vi inte kommit till skott att påbörja skapandet av klänning. Inbjudningarna väntar bara på att tryckas ut men kommer inte heller att skickas ut förrän tidigast i februari. Och så är hundpensionat bokat och i tankestadiet är det bestämt vem som ska vara toastmaster (fast vi kommer att kalla det festmästare). Beställde ett par skor igår också, trots att jag inte vet hur klänningen blir, men jag hittade ett par ballerinaaktiga skor med pytteliten klack på rea så jag passade på. Fixar inte klackar annars.

Ja, och så har vi förlovat oss också, då haha...

• ElevenSeven

Stugan 09: Hur många gäster ska ni bjuda? Blir det helt under bar himmel eller tält?
    Ang väder den 11 juli, så SKA det bli fint väder! Läste en bok nyligen när jag låg hemma sjuk, den handlade om hur vi kan påverka saker och ting endast med hjälp av (positiv/negativ)tankekraft. Kanske verkar som flum för en del men jag tror på det. Negativa tankar föder fler negativa tankar och vice versa...

TS: Grattis till förlovningen!

• stugan09

elevenseven- vi bjuder runt 30 o då är barn med räknade. Vill helst ha under bar himmel för det är med sjöutsikt men har paviljong i värsta fall.
    Våran fest blir inte långt in på sena natten pga av barna så våran vigsel börjar redan vid 13. Det blir en stressig morgon. men vill gärna att barnen ska vara med.

Jag är lite inne på samma tankesätt som dig, så för mig är det inte flum =)

Vi har fått ett problem med vf. Nu är det så att hon vet inte om hon ska ha semester då eller inte, fast allt var bokat o klart. Ett mail har skickats ut till de andra så vi hoppas att det är någon vänlig själ som vill viga oss. Så jag hoppas på det bästa....

• MolsonCanadian
    ElevenSeven skrev 2009-01-17 21:28:22 följande:
    TS: Grattis till förlovningen!
    Tackar tackar. Vi gjorde det lite omvänt. Bestämde datum för vigsel och bokade kyrka först och förlovade oss därefter haha...
  • ElevenSeven

Stugan09: Konstigt att vf kan ändra sig så när allt är klart! Hör runt bland vänner, släkt, på jobbet osv, alltid någon som känner någon som har behörighet att förätta vigseln.
    Annnars verkar det vara lättare att få en präst, men det är väl inget alternativ?

Någon som vet hur många rispåsar man behöver göra? Ska snart inhandla material. Behöver man göra till alla? En del har väl med sig eget också.. Vi ska ha "öppen" vigsel, där alla som vill får komma och titta.

• Sobeit

ElevenSeven:
    Vi har inte bestämt oss ännu för om vi ska ha rispåsr elle rinte. Vill avvakt amed ett sådant beslut tills vi talat med kyrkoherden om vår vigsel. Det pastorat som vi gifter os si har en info-träff för alla inbokade brudpar i början av varje år så då kommer detta att tas upp. Antingen av dem eller av mig.

Men OM vi har rispåsar så kommer jag att göra en påse per utskickad inbjudan. Och om jag skulle misstänka att det kunde komma folk till bara vigseln så 5-0 påsar extra.

• ElevenSeven

En del har ju såpbubblor,men jag vet inte...känns kanske som om det passar bättre när det är på vintern.
    Sobeit du har hunnit med så mkt! Känns som om jag har en hel del framför mig

• Sobeit

ElevenSeven:
    Tack! Det är verkligen jätteskönt att ha så mycket klart redan. Jag kanske t o m blir lyckas med mitt mål: Att inte bli en sönderstressad brud utan kan njuta av våren iallafall.

Hursom, ska jag hinna ha två olika praktiker oxå så det här med planeringen och att hinna fixa saker har varit prio 1 sedan vi bestämd edatum.

Men du kommer fixa det galant. Jag har börjat tidigt för att kunna hålla en låg budget. Vi kommer förmodligen att ha komma i mål på en total kostnad för bröllopet + festen på ca 25 000 :- och då har vi bjudit ca 80 vuxna + barn.

Sedan är jag en otrolig kontrollmänniska och kan verkligen inte släppa sakerna förrän jag känner att jag har koll på allt.

Svar på tråden 11 juli 2009