• MolsonCanadian

11 juli 2009

Jag har snokat men verkar inte hitta någon tråd för de som ska gifta sig just 11 juli.

Jag är nyfiken på hur långt ni har kommit och hur länge ni har planerat?

Tack på förhand.

• Svar på tråden 11 juli 2009
  • tessanomackan

Ja ska gifta mig 11 juli 09. UTOMLANDS!! pratar vi om- har ej kommit någon vart....kan inte bestämma oss vad vi ska vara eller hur bröllopet ska gå till. Vi vill ha med alla våra nära och kära. så det få bli ett land nära som e billigt!

• MolsonCanadian

Så det finns flera som inte har kommit så långt i planeringen. Det var skönt. Eller så är vi ensamma om att vara så dumma att vi inte har planerat mer haha...

Hur kom ni fram till att ni skulle gifta er utomlands?

• EliNord

Jag har precis som du letat men inte hittat fler på det datumet. Jag och min sambo har planerat in det datumet. Vi ska berätta för mina föräldrar om en vecka så kommer nog kännas mer verkligt då.

Vi har planerat ganska mycket, tittat på massa bilder för inspiration och planerat kring hur vi vill ha det. Men vi har inte bokat något eller köpt något än. Vi vill berätta för våra föräldrar först och kommer behöva lite av deras hjälp med det praktiska.

Men jag känner som du att man börjar fundera lite över "Hur mycket alla andra hunnit göra". Blir lite stressad av tanken... :)

• Spaceladyn

Hejsan
    jag och min sambo ska gifta oss då. Nu är det så att jag har ett ENORMT stort kontrollbehov så det mesta utom fotograf är klart. Klänningen är inhandlad makens kläder är klara, florist, tärna lokal till fest kyrka catering ja det mesta men det betyder inte att jag inte missat något!!

• Brud aug09

Hej på er!! Gifter oss också den 11juli! Har helt kommit ifrån planeringen på sistone, men hoppas att jag snart kommer in i det igen för jag börjar känna mig lite stressad över allt som ska göras... Skönt att höra att det är fler än vi som inte kommit så långt!

• MolsonCanadian

Mjo, inspiration har vi väl ägnat oss åt, men inte mycket konkret mer än att kyrkan är bokad. Vi väntar på att den präst vi vill ha ska ge besked om han kan eller inte. Våra föräldrar vet och mina föräldrar tar på sig att ordna festlokal och mat och allt det där (en enorm kostnad som vi är oerhört tacksamma för att de tar), så de letar tänkbara ställen. Förstår absolut att man inte kommer så långt innan föräldrarna har informerats. Vi hade nog stått och stampat ännu mer utan våras engagemang.

Var gifter ni er?

EliNord skrev 2008-11-29 09:55:49 följande:
    Jag har precis som du letat men inte hittat fler på det datumet. Jag och min sambo har planerat in det datumet. Vi ska berätta för mina föräldrar om en vecka så kommer nog kännas mer verkligt då.Vi har planerat ganska mycket, tittat på massa bilder för inspiration och planerat kring hur vi vill ha det. Men vi har inte bokat något eller köpt något än. Vi vill berätta för våra föräldrar först och kommer behöva lite av deras hjälp med det praktiska.Men jag känner som du att man börjar fundera lite över "Hur mycket alla andra hunnit göra". Blir lite stressad av tanken... :)
  • MolsonCanadian

Jösses!
    Hur snabbt fixade du allt det?

Spaceladyn skrev 2008-11-30 18:29:21 följande:
    Hejsanjag och min sambo ska gifta oss då. Nu är det så att jag har ett ENORMT stort kontrollbehov så det mesta utom fotograf är klart. Klänningen är inhandlad makens kläder är klara, florist, tärna lokal till fest kyrka catering ja det mesta men det betyder inte att jag inte missat något!!
  • MolsonCanadian

Vad har du planerat hittills då?

Brud aug09 skrev 2008-11-30 20:36:59 följande:

Hej på er!! Gifter oss också den 11juli! Har helt kommit ifrån planeringen på sistone, men hoppas att jag snart kommer in i det igen för jag börjar känna mig lite stressad över allt som ska göras... Skönt att höra att det är fler än vi som inte kommit så långt!
  • EliNord

Jag är från Gotland och bröllopet kommer hållas där nere fastän jag och min sambo bor i Stockholm. Så vi kommer nog behöva en hel del hjälp av mina föräldrar med det praktiska innan vi kommer ner veckan innan bröllopet. Vi ska ner nästa helg och reka och förhoppningsvis kunna boka kyrka och festlokal.

Troligen kommer vi ha festen i bygdegården så kommer bli en hel del att fixa själva. Men vi är ganska vana festfixare så känner mig ändå ganska lugn.

Vilka fantastiska föräldrar du har MolsonCanadian som ställer upp så! Får se vad mina säger. Men tror de kommer bli glada.

• neamano

Vi ska också gickfta oss 11 juli! Va roligt att det finns en tråd för oss! Vi har bokat kyrka & festlokal. Klänningen är fixad. Värdar/tostmaster fixat. Ska göra inbjudningskorten snart och skicka ut efter årsskiftet. (Vet att det är tidigt men många måste resa över 100 mil för att komma till bröllopet och då måste boende och resa bokas!)

Svar på tråden 11 juli 2009