11 juli 2009
Jag har snokat men verkar inte hitta någon tråd för de som ska gifta sig just 11 juli.
Jag är nyfiken på hur långt ni har kommit och hur länge ni har planerat?
Tack på förhand.
Jag har snokat men verkar inte hitta någon tråd för de som ska gifta sig just 11 juli.
Jag är nyfiken på hur långt ni har kommit och hur länge ni har planerat?
Tack på förhand.
Håller med EliNord, vilka fantastiska föräldrar du har MolsonCanadian.
Själv så försöker man spara och spara, men varenda månad måste vi snylta från bröllopskontot, så det känns som vi inte kommer nånvart Lite svårt att planera när man inte vet hur mkt pengar man kommer ha...
Ibland blir man nästan lite sugen på att sticka till Thailand i stället och gifta sig på en vacker strand i solnedgången...
Men vi har i alla bokat lokal,kyrka och fotograf, mycket längre har vi inte kommit...
Brud aug09 skrev 2008-12-01 20:36:24 följande:
Jag trodde inte jag brydde mig så mycket om detaljer men märker efterhand att jag nog är lite kontrollfreak iallafall. Vill gärna att det ska kännas genomtänkt och få bröllopet jag drömmer om. Har inte funderat så mycket på det tidigare men nu tycker jag det är riktigt roligt att drömma mig fram till den stora dagen.
Tänkte vi skulle ha ett medelstort bröllop men nu har det stuckit iväg i gästlistan. Vi känner att vi hellre snålar under året och sedan faktiskt har råd att bjuda så många vi vill. Så vi kommer skicka ut inbjudningar till 130 personer (gissar att kanske 110-120 kommer ha möjlighet att komma). Men visst, det blir en stor kostnad. Mat och dryck och dekorationer och klänning och bröllopsresa och...ja, det är oändligt. Som tur är har vi kunnat stoppa undan en hel del så vi ligger ganska bra till ekonomiskt. Vi har räknat med att klara det på egen hand men jag kommer verkligen inte tacka nej om hjälp erbjuds. Vet att det alltid sticker iväg mer pengar än man tänker sig.
Jag ska oxå gifta mig då..!!! *längtar*
Vi ska vigas utomhus så man hoppas på fint väder.
Det blir bara de närmsa o då blir vi ca 30st. enkelt men fint.
Det mesta är klart.. kläder till oss o barna. bokat vf, fixat lite dekoration, tallrikar m.m,
Det är bara mat o ring som vi ska ta efter nyår. Man ville ju ha något att göra det nya året oxå. =)
Det är ingen som vet ännu förutom hon som ska spela. Ska skicka inbjudningen (även de är klara) i febuari.
hej! en till som gifter sig den 11 juli =) Vi kommer att ha ett väldigt enkelt bröllop..med de närmaste och familjen..vi kommer att bli ca 35st..lite lagom..=)
Hej! jag ska oxå gifta mig den 11/7 (otippat) ;0)
jag har köpt klänning, fixat kyrka, festlokal, vi är nästan klara med inbjudningskorten och så har vi ordnat med fotograf (en kompis kommer få ta korten).
va skönt att åka utomlands och gifta sig! vi får väl se om jag kommer fram till altaret, ibland när jag tänker på bröllopet eller sitter såhär och skriver så kan jag bli så nervös att det svartnar framför ögonen på mig..
e det ngn annan som e lika nervös som jag? (vet inte varför jag blir så nervös heller, tycker inte jag är en "nervös person"...)
När skickar ni ut inbjudningskorten?
Det är ett ständigt huvudbry och vi tycks få väldigt olika bud.
Vi ska dela ut till några nu vid årsskiftet (spara lite porto) och sen skickar vi resten i början av januari. Vi har många som måste resa långt så därför skickar vi inbjudningarna tidigt så att de hinner planera!
Vi har nu berättat för alla familjer så nu känns det nästan bara jobbigt att vi inte samtidigt är klara med inbjudningarna så att de genom dem kunde få alla info och samtidigt inte behöva hålla det hemligt för övrig släkt och vänner. Så jag hoppas kunna sätta mig och börja göra dem nu i julhelgen för att få iväg dem så snart som möjligt.