• Mrs Fr

    oktober -ny tråd

    Några av oss är redan gifta, och några väntar ännu. Här är i alla fall en ny tråd där vi kan fortsätta babbla.

  • Svar på tråden oktober -ny tråd
  • mct

    Hej!

    Ja här var det nästa lite öde =)

    Tackkorten har vi redan skickat ut. Och så har vi valt bilder hos fotografen ska hämtas någon gång i slutet av månaden. Klänningen kommer jag inte att sälja eftersom att jag själv har sytt den. Lite kul att spara. Någon bröllopsresa blir det inte för vår del.
    Har haft mitt nya körkort i någon vecka nu.

  • Stardusty

    Oj vad duktig du/ni är som redan fått iväg tackkorten! Vi har valt vilket foto vi vill ha, men sen ska jag göra själva tackkorten i samma stil som inbjudningarna och placeringskorten, så det kommer ta ett tag, sen vill jag också skriva något personligt till varje gäst så det inte blir samma text till alla, så det lär väl också ta lite tid... Men det svåraste tycker jag är att välja ut bilder till albumet som vår fotograf ska göra, för hon har tagit så många fina kort!!

  • 20081011

    Så kul att ngn skakade liv i tråden igen!

    tackkorten kämpar jag också med....tror jag har valt kortet så det ska framkallas och sedan ska de tillverkas.....*hur ska man hinna med julen för dörren*

    klänningen kommer jag inte sälja iaf inte ännu...

    Bröllopsresa blir det ingen..vi var till Australien och Bali förra året så vi får leva på det!!haha

  • Mrs Fr

    Vi har inte heller skickat korten ännu. Vi har som mål att välja vilket foto vi ska ha under morgondagen.

    Jag har inte bestämt om jag ska sälja klänningen eller ej. Jag kommer nog aldrig att sätta på mig den igen, men det känns ändå tråkigt att sälja den. Vi får se hur jag gör. Beslutet kanske behöver mogna fram...

  • snaily

    Gaaaah, måste bara berätta vilken ångest det har varit att välja bild till tackkorten, men nu är det till slut gjort, puh! Vi är lite snåla och beställer finare (läs: dyrare) tackkort från fotografen till alla som var på bröllopet, och de mer avlägsna släktingarna/bekanta som "bara" skickat en grattishälsning får ett enklare kort, som jag började snickra ihop på en fotosajt på nätet sent igår eftermiddag (söndag alltså) - redan IDAG låg dessa kort färdiga i brevlådan!! Bara häpnar av snabbheten där! Dessutom var de jättefina! Ångrar nästan att vi inte bara kör på såna tackkort

    Kan inte heller bestämma mig för hur jag ska göra med klänningen... kanske borde börja med att tvätta den!

  • Stardusty
    snaily skrev 2008-11-17 20:52:12 följande:
    kanske borde börja med att tvätta den!
  • hgav

    Vi tog den riktigt enkla vägen med tackkorten och använde oss av QPix Design och beställda våra tackkort där. Kunde då välja 4 foton att ha i tackkortet, sedan skrev vi kort små personliga hälsningar till varje. Korten skickades ut redan veckan efter bröllopet...Mycket stolt vill jag lova

    klänningen blir nog kvar - har inte ens packat upp den sedan vi kom hem. Ska ta den och dotterns näbbklänning till kemtvätten.

    Annars tycker jag att man kom in i vardagen alldeles för fort. Vi var lediga veckan efter bröllopet och bara softade. Tog en weekend på stan helgen efter. Åker nu i december till brasilien 2 veckor med svärföräldrar, svägerskor mfl. Får ta det som lite av en bröllopsresa, även om det inte är syftet.

  • Stardusty

    Nu har det varit tyst i tråden i snart en månad, skärpning!
    Det är ju nu det avslappnade "nu är det gjort" -snacket ska komma, till skillnad från våra lite halvstressade inlägg innan bröllopet i stil med "panik, har inte hittat underkjol än!".

    Jag kan vara först ut med att berätta att tackkorten går ut i veckan, skönt att ha allt "måste" avklarat nu! Lyckades även få både underkjol och klänning sålt i veckan för ett bra pris, även det självklart skönt (och ett välkommet tillskott i kassan!)
    Under jul- och nyårsveckorna ska jag och maken sätta oss ner och bläddra igenom vårt album på nätet för att välja ut de bilder vi vill ha i vårt pappersalbum. Efter det är allt med bröllopet i princip klart, vilket känns både skönt och tråkigt.

    Dock har vi ju vår bröllopsresa kvar, den ska också planeras under jul- och nyårsveckorna! Det blir 2 veckor på Island, första veckan åker vi runt hela ön med hyrbil och bor på mysiga b&b eller lanthotell på vägen. Vi kommer även på Islands nordligaste punkt åka på valsafari där man får se blåvalar!
    Andra veckan blir det mer äventyr, då ska vi rida islandhäst på hästsafari i 4 dagar, vi kommer att få se natur, bada i varma källor, få massage på ett hälsohem m.m. Sen efter totalt 12 dagar åker vi hem igen, förmodligen möra och trötta

    Hur går era tankar kring bröllopsresa? Har ni redan varit iväg?

    Nu får vi lite fart i den här tråden!!

  • snaily
    Stardusty skrev 2008-12-16 13:05:27 följande:
    Jag kan vara först ut med att berätta att tackkorten går ut i veckan, skönt att ha allt "måste" avklarat nu!
    Måste då bara lite malligt berätta att vi fick iväg tackkorten för hela 2 veckor sen och tidningsannonsen är oxå avklarad. Däremot har jag inte gjort ett skvatt åt klänningen än...

    Er Islandsresa låter ju heeelt fantastisk! Vi gjorde en kortare resa direkt efter bröllopet, åkte till Lofoten där vi bodde på mysigt hotell, tittade på vacker natur, besteg berg och åkte på havsörnssafari. Späckhuggarsafari är annars en stor grej där men säsongen hade inte börjat än i oktober tyvärr. Åkte tåg till och från Narvik, mysigt faktiskt.
  • Stardusty

    Snaily - det låter helmysigt ju! Vilken härlig resa det måste varit! Hur mycket gick den på?

  • snaily
    Stardusty skrev 2008-12-20 14:23:50 följande:
    Snaily - det låter helmysigt ju! Vilken härlig resa det måste varit! Hur mycket gick den på?
    Oj vilken dålig koll vi haft på ekonomin sen vi sprängde bröllopsbudgeten... Men ca 25000 gick nog resan på totalt med tåg t o r, hyrbil, 4 nätter på hotell, dyr norsk mat och dryck och lite utflykter också.

    När bär det av på er resa?
Svar på tråden oktober -ny tråd