• Wingte­ar
    Äldre 11 Sep 14:04
    69410 visningar
    561 svar
    561
    69410

    December brudar

    Nog måste det väl vara fler än vi som gifter oss i december? Jag hoppas på mycket snö för egen del.
    Kan väll ha en liten lista oxå, de är ju populära

    12-24 Wingtear

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-26 19:51
    OBS!!!
    De som inte har gjort det ännu:
    ANSÖK OM HINDERSPRÖVNING!!!

  • Svar på tråden December brudar
  • Alla goda ting är tre
    Äldre 7 Dec 20:24

    jag har gått runt och känt mig harmonisk. Mannen har mest gått och funderat på vad som egentligen ändrar sig när man blivit gift. Vi var hemma hos mina föräldrar igår och kollade på videoinspelning av bröllopet. Var riktigt kul :)


    lillP skrev 2008-12-06 16:07:34 följande:
    Alla goda ting...:Vad roligt att höra att det gick bra! Hur känns det så här dagarna efteråt?
  • S S
    Äldre 7 Dec 22:11

    Bortrövad från jobbet...
    Igår när jag minst anade blev jag bortrövad.
    En lätt skärrad chef hämtade mig och sa att en arg kund ägrade prata med någon annan än med mig.
    Uppladdad för något riktigt jobbigt traskar jag mot informationen, men där finns ingen kund utan bakom en pall med flyttlådor gömmer sig min ssyter och mina goa vänner.

    Blev bowling, middag och en liten krogrunda jätte mysigt.

  • Äldre 8 Dec 10:09

    Grattis, Alla goda ting är tre! Tur att du blev gift trots nervositeten!

    SS: Låter som en perfekt möhippa!

    Hallå.....om 2 veckor är jag FRU!!! Herregud!! Insåg igår att jag kan skriva önskar din fru på alla julklapparna till mannen!

    Idag skickar vi ringarna på putsning plus att de ska fixa vigselringen med gravyr!
    Nu börjar jag bli nervös!!!

    Träffade fotografen igår!! Känns jättebra!! Ska bli kul att se fotona sen!

    Måste verkligen göra det sista på festprogrammen så att vi är klaara med allt sånt denna veckan.....

  • lillP
    Äldre 9 Dec 15:35

    Alla goda ting..: Vad härligt! Hur var det att se filmen så tätt inpå? Alla som har filmat verkar vara så nöjda med det, nästan så jag funderar på om vi också skulle ha det.

    ss: Vad kul att du blev bortrövad! Funderar fortfarande på om jag kommer att blir det... Tror nog inte det, vännerna är få och utspridda. Men de kommer iaf på bröllopet

    Har knappa tre veckor kvar nu. Känner mig lite stressad när jag tänker på att det är så kort tid kvar, men har samtidigt svårt att förstå att det faktiskt är så kort tid kvar!

    Idag har jag varit och fixat naglarna, både förlänging och lackning. Fransk manikyr med glitter på det vita, är sååå fin men kan knappt ta i ngnting Har ju lite tid att vänja med på iaf

    Det enda vi har kvar nu är att skicka hindersprövning/vigselintyget samt exakt hur ceremonin ska vara, till VF och att maila DJn om vilken vals och exempel på låtar som vi vill ska spelas. (måtte jag inte glömt nåt).

    Just det! Klänningen är ju inte klar än, men den är ju på G och så ska jag göra en provmake på fredag. Nu ska det nog vara allt

    Vad har ni andra kvar?

  • Äldre 9 Dec 16:27

    Kvar:
    Sista provningen av klänningen, boleron o kappan, ska till skräddaren i morgon kväll...kl 21! Vad gör man inte?!

    Festprogrammen, ska sitta länge med detta ikväll. Ska skriva lite kort om möhippa o svensexan, redigera text o granska.

    Vigselprogrammen...får göra om då hela layouten försvann med usb-minnet...suck!.

    Ska vaxas o få ansiktsmask i morgon.

    Sen är det nagelförlängingen kvar.

    Jo....en rätt irriterande punkt....vår solist....ung tjej på 17 år som läser på ett musikalprogram....hon hör inte av sig.....hon fick min mailadress i sept. i början på dec så skickade hon ett mail....o jag svarade direkt.....men jag har fortfarande inte fått något svarsmail från henne....är rätt sugen på att bara avboka....men samtidigt så vill jag gärna ha en solist....blir lite mer speciellt/romantiskt när folk får höra texterna på sångerna vi valt.....
    Vad tycker ni....ska jag försöka behålla lugnet till mitten av nästa vecka eller säga att vi inte vill ha någon solist redan nu?

  • Alla goda ting är tre
    Äldre 9 Dec 18:29

    lillp: bättre att låna en videokamera på stativ än att betala en professionell tror jag, känns kul att ha en video men skulle inte vart värt det om det kostade massa pengar. Räcker att man lagt mycket pengar på fotograf känns det som..

    ingenjörsbruden: Har ni inget telefonnr? Vissa personer är inte så bra på det där med att svara på mail. Klart att det låter bättre med solist men förstår att det är jobbigt att gå och väntna och inte veta. Hoppas allt ordnar upp aig :)

  • lillP
    Äldre 9 Dec 21:46

    alla goda ting..: Får helt enkelt kolla runt i släkten om det finns en videokamera Hur var det att se sig själva "in action" (syftar såklart på vigseln - vad annars?)

    ingenjörsbruden: Tycker också att du ska försöka få tag på ett nummer, eller så får du väl "spamma" henne tills hon svarar! Klart ni ska ha solist om det finns möjlighet Det är ju ert bröllop, ni ska ha det som ni vill...

  • Alla goda ting är tre
    Äldre 10 Dec 07:18

    lillp: hehe :) Var grymt nervös under vigseln och det syns, men när man får lite distans till det kan jag säkert kolla på det och tänka att det är fint, nu sitter jag mest och skrattar åt att jag hade svårt att bara stå rakt.

  • lillP
    Äldre 11 Dec 22:45

    alla goda ting..: Hahaha. så det syns att du har problem med det? ;-? Men frågar du någon så syns det säkert inte

    ingenjörsbruden: hur gick provningen?

  • Äldre 12 Dec 07:54

    Hejhej!

    Provningen gick jättebra! Upptäckte att jag hade en midja!
    Kjoldelen var klar o skulle bara pressas. överdelen var det lite jobb kvar....så den nålades in o testsnörades i ryggen....blir osså jättefint!

    Boleron var nästan klar....skulle kantas med spets i urringningen sen var den osså klar!
    Kappan gör vi kortare än min första tanke....men det blir jättebra tror jag....bara den svarta sammeten inte flockar på klänningen.....får väl dammsuga den kvällen innan!

    Alla goda ting: både fin OCH rolig film av vigseln! Varför hade du problem att stå rakt? "Hängde" du på ena benet eller?

    gud....kyrkbiten känns lite luddig....är inte helt på det klara med vad som ska hända/sägas/göras....måste nog läsa in de papperna som vi gick igenom med prästen! M2b vill osså kolla....nu börjar vi bli nervösa!

  • S S
    Äldre 12 Dec 22:00

    Imorgon ska vi till söderköping och gå igenom vigsel med vår vigselförrättare. Vi ska också planera för hur vi ska sitta, kan inte riktigt bestämma mig...

    Provade klänningen i tisdags och jag har lyckats tappa 5 kg så jag behöver inte ta ut den som jag var rädd för. Den ska justeras lite i längd annars så är den klar.
    Min klänning känns bara mer och mer rätt för var gång jag provar. Har lite besluts ångest med bolero/cape bara har en mink bolero jag kommer ha under vigseln, men sen så har jag två olika vita capes som jag tänkt ha om det känns bart under middagen (Jag är lite frusen av mig).

    Har lagt upp bild i galleriet på min kl, ring frisyr, min inspiration till bordsdekoration mm. kika gärna in.

Svar på tråden December brudar