• Wingtear

    December brudar

    Nog måste det väl vara fler än vi som gifter oss i december? Jag hoppas på mycket snö för egen del.
    Kan väll ha en liten lista oxå, de är ju populära

    12-24 Wingtear

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-26 19:51
    OBS!!!
    De som inte har gjort det ännu:
    ANSÖK OM HINDERSPRÖVNING!!!

  • Svar på tråden December brudar
  • ingenjörsbruden
    lillP skrev 2008-12-01 17:01:18 följande:
    Stackare! Hoppas du hinner hitta usb-minnet innan du har gjort om allt!
    Eg inte så farligt....mest vigselprogrammet som var klart o redo att printas....suck. Men det är ju inte så mkt jobb med att göra om vigselprogrammet....jag hittade en utskrift av en gammal version där vi inte ändrat den sista solosången....så det ska nog gå snabbt att göra om...men surt är det!

    Frågade min sömmerska om hon kom ihåg om hon hade lånat mitt usb....hade ju sparat en o annan bild på klänningar...*hehehe*...men hon verkade inte komma ihåg det....hmmm jag kanske bara har drömt?!!?

    Nåja...provade klänningen igår!! Så fin! Ser sjukt brun ut i den osså! Så det blir nog jättebra!

    S S: Skönt att kunna bocka av underkläderna.....det är ju faktiskt rätt svårt o jobbigt att hitta bra underkläder!

    Alla goda ting: *wiiiiie* sista dagen som fröken, i morgon är du fru!!!!! Klart att vi vill se foton!!! Lycka till i morgon!
  • Wingtear

    Alla goda ting är tre skrev 2008-12-01 21:46:10 följande:


    hehe tackar :) Återkommer med berättelse och lite bilder sedan om ni e nyfikna och om dagen går bra... hehe :)
    Vaddå OM?

    Jag har en dålig dag! Min ring är FORTFARANDE hos guldsmeden, till och med juveleraren jag lämnade in den hos börjar bli irriterad...
    Var till frisören och diskuterade hår... jag har för kort, men framför allt för tjockt hår för att lägga i extensions OM de skulle göra det (och då utan garantier för att det skulle bli snyggt) skulle det kosta från ca 8000 och uppåt så det gick bort om vi säger så.
    Är lite deppig, min korsett och mitt hår var de enda två saker jag verkligen, verkligen kände behov av till bröllopet... Fattas bara att m2b ändrar sig mitt i allt...
    *Nej, det tror jag inte att han gör, men jag tycker synd om mig själv just nu*
  • Alla goda ting är tre

    Åh :(

    Nu när det börjar närma sig känner jag mindre behov av allt, försöker bara koppla av och tänka att det kommer bli bra, vet inte om det kan vara nån tröst alls... Huvudsaken e ju att mannen svarar ja lixom ;)

    Förstår att du är frustrerad att upptäcka allt så pass inpå. Konstigt att de är beredda att ta betalt för nåt de inte ens är säkra på blr bra, finns det möjlighet att vända sig till annan salong?

    I morse vaknade jag kl 5, då är man tydligen väldigt poetisk och nu har jag skrivit om löftet, har blivit världens finaste dikt :) Så nu går jag bara och väntar på morgondagen (Kan tillägga att jag inte än bestämt hur jag ska ha håret, om jag ska ha slöja eller inte samt vad jag ska ha för skor... heheh ;))


    Wingtear skrev 2008-12-02 16:58:07 följande:
    Alla goda ting är tre skrev 2008-12-01 21:46:10 följande:
    Vaddå OM? Jag har en dålig dag! Min ring är FORTFARANDE hos guldsmeden, till och med juveleraren jag lämnade in den hos börjar bli irriterad...Var till frisören och diskuterade hår... jag har för kort, men framför allt för tjockt hår för att lägga i extensions OM de skulle göra det (och då utan garantier för att det skulle bli snyggt) skulle det kosta från ca 8000 och uppåt så det gick bort om vi säger så.Är lite deppig, min korsett och mitt hår var de enda två saker jag verkligen, verkligen kände behov av till bröllopet... Fattas bara att m2b ändrar sig mitt i allt...*Nej, det tror jag inte att han gör, men jag tycker synd om mig själv just nu*
  • Wingtear

    Alla goda ting är tre skrev 2008-12-02 17:26:37 följande:


    Konstigt att de är beredda att ta betalt för nåt de inte ens är säkra på blr bra, finns det möjlighet att vända sig till annan salong?
    De ville inte göra det alls, men sa att om jag verkligen ville så skulle de, men utan garantier. Jag sa aldrig att det gällde ett bröllop, det kändes onödigt när de sa att mitt hår måste växa några månader först... (bor i en litten skvallerhåla...)
    Tyvärr finns det bara två som gör det, och mitt hår blir varken längre eller tunnare för att jag går till den andra...
    Jag får gå till min vanliga frisör och dra det rött bara. Eller bleka det mer. (har utväxt på min nuvarande). Jag älskar att ha rött hår och hade så velat ha det på bröllopet, men har börjat tveka, kanske bättre att hålla sig någorlunda till sanningen (är vägdamms-färgad )
  • ingenjörsbruden
    Wingtear skrev 2008-12-02 18:41:52 följande:
    Alla goda ting är tre skrev 2008-12-02 17:26:37 följande:
    De ville inte göra det alls, men sa att om jag verkligen ville så skulle de, men utan garantier. Jag sa aldrig att det gällde ett bröllop, det kändes onödigt när de sa att mitt hår måste växa några månader först... (bor i en litten skvallerhåla...)Tyvärr finns det bara två som gör det, och mitt hår blir varken längre eller tunnare för att jag går till den andra...Jag får gå till min vanliga frisör och dra det rött bara. Eller bleka det mer. (har utväxt på min nuvarande). Jag älskar att ha rött hår och hade så velat ha det på bröllopet, men har börjat tveka, kanske bättre att hålla sig någorlunda till sanningen (är vägdamms-färgad )
    Mee to road-dust....eller råttfärgad.....har färgat det ganska mörkt nu....mörkbrunt o det passar jättebra...ser faktiskt inte någon utväxt-kant ens o det är över två månad sen jag färgade!

    Va tråkigt att de inte ville göra förlängning....så surt när det var en av få grejor som var verkligen viktiga för dig....
    Pluss ringen....Åhhh stackars dig!!!!!
    Skickar en bamsebamsekram!

    Ååååh...Alla goda ting....det löser sig!!! Din dag kommer att vara helt underbar!!! Är mäkta imponerad...hade inte klarat av att inte ha HELT klart för mig vad jag skulle ha på fötterna, slöja eller inte, hur håret skulle se ut!! Måste nog inse att jag är lite av ett kontrollfreak!
  • 2e advent

    Hoppas att du hade en underbar dag igår Alla goda ting...

    Själv har jag varit och fixat naglarna idag och de blev så fina så Sen har jag hunnit bli irriterad på min mamma En av m2bs barndomsvänner jobbar numer i Afrika liksom hans etiopisk/kanadensiska flickvän men de har fixat så att de ska komma ändå trots avstånd och svårt att få ledig, vilket är jätteroligt. Vi har aldrig träffat flickvännen men det känns ändå jättekul att de kommer. De kommer redan imorgon och vill då gärna umgås lite med oss vilket vi inte riktigt har tid med men men det löser sig, eller så tänker i alla fall vi. Vi tänkte att de får väl hänga med till lokalen och duka och så får m2b umgås med dem på kvällen (jag ska sova hos min tärna) Men då blev min mamma helt upprörd och tyckte att det var jättekonstigt att de skulle följa med till lokalen och det var väl jättemärkligt att ta med sig gäster dit osv osv. Så jag blev jättesur och sa att var tycker du att vi ska göra av dem då, de känner ingen här i Sverige och Linköping är inte världens roligaste stad och hur kul är det att sitta ensamma kvar i vårt hus Grrrr Blir så irriterad när hon måste lägga sig i såna här saker och allt bottnar i att hon inte vill behöva prata engelska Men jag tror att jag har kunnat släppa det lite nu. Så nu ska jag gå och städa det sista och sedan bara njuta av en lugn kväll.

  • S S

    Alla goda ting så nyfiken på hur dagen var.
    Fattar inte att vi bara 2 veckor kvar...
    Rädd att jag ska ha glömt något.

  • Alla goda ting är tre

    Hej allesammans!

    Så var man gift!

    Nu återstår att vänta på att bilderna skall redigeras, den enda bilden jag har är den jag själv fotade på bröllopstårtan ;)

    Allt gick bra under dagen, ett stort tips för all blivande brudar är att inte lasta av sig alla saker i lokalen där vigseln skall vara innan fotografering och tro att man ska ha möjlighet att gå tillbaks innan gästerna anländer för att hämta/lämna saker. Våra gäster anlände 30 min innan vigseln vilket betydde att vi stod med ringarna på oss från fotograferingen vilka skulle av och placeras på bordet längst fram samt att löftet var skrivet på en lapp i väskan och väskan låg i lokalen. Tack vare en snäll mamma och en snäll vf löste dock detta oxå sig.

    Annars var det en underbar dag, trots att jag hann med att både nästan få en skratt- och gråtattack under vigseln. Blev grymt nervös så jag skakade men man får tydligen bli gift ändå :)

    Bilder kommer senare :)

  • lillP

    Alla goda ting...:

    Vad roligt att höra att det gick bra! Hur känns det så här dagarna efteråt?

  • Wingtear

    Grattis FRU "alla goda ting är tre"!!!
    Har vi någon som gifter sig denna helg???
    hur går det för er?

    Vi bestämde musiken igår, bara brudvalsen kvar.

Svar på tråden December brudar