Jag tror faktiskt lite att det är så. Hela hans familj bor ett stenkast från oss och kanske vill han ha det så. Barnen har sin mamma kvar på orten plus farmor, farfar, mormor, morfar, farbröder, fastrar och morbröder med respektive. De är dessutom 14 och 16 år, men det är såklart en känslig ålder och de är vana vid att han finns till hands.
Ja, Stockholm skulle kanske vara ett alternativ, men då blir jag mol allena. Jag kommer visserligen närmare mina vänner och min syster än nu, men kan ändå inte träffa dem så ofta samtidigt som jag inte har några vänner på den nya orten. Jag har alltid haft svårt att få nya vänner. Det går förstås men men för mig tar det lång tid att släppa in nya människor. Jag skulle kunna bo i Skåne 2-3 år och sedan flytta till Stockholm kanske.
När jag sa att 7 år var väl lång tid att vara särbo undrade han om jag ville att han skulle överge sina barn och slänga ut dem. Nej, det vill jag ju inte! Men eftersom han inte vill ha några barn vill han ju samtidigt att jag ska överge mitt (ofödda).
Jag har inte varit så inne på att skaffa barn innan. Längtan väcktes när jag hade varit tillsammans med min kille ett tag. Jag känner att jag vill ha hans barn.
hgav skrev 2008-09-24 09:18:29 följande:
Du sitter ju i ett jättestort dilemma. Att vara särbo så lång tid skulle jag personligen ha jättsvårt för. För mig är vardagen viktig i ett förhållande, och 5-7 år skulle kännas som en hel evighet. Men något annat du verkligen behöver tänka på (tror någon annan skrivit det till dig i en tidigare tråd oxå) är om du kan tänka dig ett liv utan egna barn. Om din M2B är tydlig med att han inte vill ha fler barn så måste ju du fundera på vad du vill. Jag förstår att det är svåra beslut, men jag tycker faktiskt att din m2B är ganska okänslig mot dig. Självklart kommer hans barn alltid gå först, men vad jag förstått så är hans barn inte så små längre? Han måste ju börja fundera på er framtid oxå. För mig låter det lite som han faktiskt inte vill flytta ifrån där ni bor nu, och att han gömmer sig lite bakom barnen.Lycka Till!!!!