Sebastiána skrev 2008-09-07 19:11:37 följande:
Nu börjar de säga upp folk 'en masse' på företaget jag jobbar på. Inte kul att sitta i Norrland och vara arbetslös, kanske i ett år eller mer.Jag har pratat med chefen på jobbet jag är tjänstledig från. Hon blev nog lite överaskad av att jag kanske kommer tillbaka. Hon måste ju låta mig komma tillbaka. Tyvärr har hon möblerat om på avdelningen. Innan jag tog tjänstledigt tog en annan kollega tjänstledigt för studier och i hennes ställe anställdes en vikarie, som fick en annan roll på företaget. Hon har blivit en assistent. Det anställdes ingen vikarie för mig först, men innan sommaren kom en vikarie som tagit över en del av mina arbetsuppgifter. När jag nu pratade med chefen fick jag veta att jag naturligtvis fick komma tillbaka, men jag skulle i så fall räkna med att få assistenttjänsten!!!Jag är väldigt överkvalificerad för den tjänsten, men en assistenttjänst är ju bättre än arbetslöshet. Jag hoppas bara att de inte sänker min lön också!Jag och min kille har kommit fram till att vårt förhållande skulle klara några år som särbos bättre än om en av oss eller båda (de skär ner på min killes jobb också) skulle vara arbetslös.
Jobbigt att vara på en arbetsplats som drar ner på personalstyrkan!
Håller med dig om att det vore ett bättre alternativ än om båda blev arbetslösa men den stress det innebär och sämre ekonomi. Och mycket bättre att själv få välja än att känna sig tvungen att flytta!