• Sebastiána

Särbo, någon med erfarenhet

Nu har jag nästan bestämt mig för att flytta ner till Skåne igen. Jag kommer troligtvis bli av med jobbet här upp inom några månader och i Skåne har jag ett annat jobb.

Vi blir tvungna att leva som särbos i kanske 5 år, tills min killes barn båda slutat gymnasiet. Jag hoppas verkligen att vi klarar det trots att det är så långt mellan Umeå och Malmö. Det blir jobbigt att inte vakna bredvid varandra varje dag. Suck!

Finns någon med liknande erfarenhet?

• Svar på tråden Särbo, någon med erfarenhet
  • Tooticki
    Timba skrev 2008-09-05 13:13:37 följande:
    Jag skulle själv aldrig kunna tänka mig ett liv utan barn. Även om jag delade det med en man jag älskar. Det finns så många underbara män därute så kärlek kan man alltid hitta på nytt. Men barn. De kan man bara skaffa en begränsad tid. Och jag lovar att du inte kommer att ångra dig om/när du skaffar barn heller!
    Där känner jag helt tvärtom, ett ofött barn kan aldrig vinna över en människa som jag lever med och älskar!
  • Sebastiána

Nej det är ju det som är grejen. Jag älskar denna man. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna träffa en så fin och härlig människa. Hur ska jag kunna göra slut med en människa som jag älskar?

• Tooticki

Kan du leva med att inte bli mamma och aldrig hålla det emot honom?

• Timba
    Sebastiána skrev 2008-09-05 13:31:52 följande:
    Nej det är ju det som är grejen. Jag älskar denna man. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna träffa en så fin och härlig människa. Hur ska jag kunna göra slut med en människa som jag älskar?
    Usch, nu kommer jag att låta som en kall och hård människa men...det finns inte bara en endaste person i hela världen som är den rätta! Jag lovar! Man kan älska andra människor som man kanske inte träffat. OM det blir slut så kommer du att träffa en annan som du kommer att älska! Det är en romantisk flickdröm att det bara finns en prins...
  • Sebastiána

Det vet jag inte. Jag tror det. Han kan ha rätt. En förlossning skulle i värsta fall kunna sätta igång något som gör att jag hamnar i rullstol. Jag kan också bli helt svag i armarna så att jag inte kan hålla i barnet eller ens kunna skära upp maten själv.

• Sebastiána

Sant att det inte bara finns en prins. Jag var singel i 5-6 år innan jag träffade honom och trodde att jag skulle så förbli - så han verkar vara som en prins på vit springare

• Timba
    Sebastiána skrev 2008-09-05 13:39:45 följande:
    Det vet jag inte. Jag tror det. Han kan ha rätt. En förlossning skulle i värsta fall kunna sätta igång något som gör att jag hamnar i rullstol. Jag kan också bli helt svag i armarna så att jag inte kan hålla i barnet eller ens kunna skära upp maten själv.
    Vad är det för sjukdom du har? En neurologisk antar jag? Finns det inte någon patientförening dit du kan vända dig med frågor om förlossning etc? Det måste ju finnas andra med din diagnos som fått barn? Kejsarsnitt kanske är ett sätt för sådana med din diagnos att få barn? Du kan ju inte bara gå och anta att du inte kommer att klara det!! Kolla med läkarna och andra i din situation först!
  • Sebastiána

Jag har en ganska ovanlig diagnos med det KAN gå bra. Det hör säkert till ovanligheterna att det inte går bra. Min kille menar ju att man också måste vara beredd på att kunna ta konsekvenserna om det inte går bra. Jag har försökt övertala honom. Jag vet inte hur mycket av hans nej som beror på oro för sjukdomen och hur mycket som beror på att han redan har två barn på heltid som flyttar hemifrån om några år.

• chamor

Men om det är för din hälsas skull han inte vill ha barn, ställ er i adoptionskö! Tar ju lång tid att få ett adoptivbarn i så fall och OM ni INTE vill ha barn kan ni avbryta då.. Men å andra sidan om ni nu ska flytta ifrån varandra kanske ni inte vill ha barn heller som läget är nu..

• Tooticki

Nej, det finns inte bara en som är rätt. Men om man lever med någon man älskar och trivs med, som gör en lycklig, varför då välja bort den personen?

Timba:
    Det är ju faktiskt så att du kan inte lämna någon garanti för att hon faktiskt träffar en prins till som hon vill skaffa barn med, och då har hon inte bara förbrukat chansen att få barn utan även ett förhållande som kunnat blir en fantastisk förening för livet!

Svar på tråden Särbo, någon med erfarenhet