• MadeleineLK

Är så ledsen.. (Långt..)

Ni får ursäkta mig om detta inlägg ligger i fel ämne, men kunde inte hitta ett mer passande.

Det är såhär att under hela min skoltid blev jag mobbad för att vara ful osv, och pojkvännerna jag har haft har allihopa vetat om detta men ändå gjort saker och ting som sårat mig (som då relateras till mitt dåliga självförtroende).

Nu är jag tillsammans med en fantastik kille, och han är verkligen allt för mig. Vi är själsfränder, och det är verkligen underbart, men för en månad sen drygt så upptäckte jag av en ren slump (tyvärr) en sak på hans dator. Han hade varit inne på en porrsida, där det inte bara fanns filmer, utan bilder på tjejerna som poserade. Jag frågade honom om det var han, och han svarade först nej, men erkände han.

Detta har gjort väldigt ont i mig då jag inte har något självförtroende, och jag faktiskt litade på honom till 100%.
    Jag själv är nöjd med min längd, men känner mig ibland lite stor (är inte tjock, men känner mig tjock jämfört med de små tjejerna han tittade på), och har stor näsa och liten mun.. Dessa tjejerna hade knappt någon näsa och fina läppar, vilket jag inte kan få förutom att operera mig.

Varför grubblar jag nu på detta då? Jo, det gjorde ont i min själ, plus att jag har frågat honom varför så många gånger. Det svar jag får är: "Jag gjorde det för jag var kåt, och ville bli av med det. Jag rörde inte mig själv, men tittade på dem för att dem var fula och på så sätt försvann det". Varför ljög han då om det? Saken är den också att han skulle komma hem till mig (vi bor ej tillsammans än) den dagen han gjorde det, men han kom senare än vad han skulle. Han gjorde det även någon dag efter han gjort det första gången.

Jag kan bara inte förstå, han säger att jag verkligen är det snyggaste han vet, och att han tittade på dem för att han tyckte dem var fula och ville bli av med sin upphettsning, varför kom han inte hem till mig? Det har han inget svar på..

Jag bara känner att sanningen antagligen är att han tyckte dem var snyggare än mig, och han njöt av att titta på dem, men vill inte säga det till mig, fast att vi lovat varandra efter det att alltid vara ärliga (vilket inte ska behöva vara ett krav, utan det ska komma av sig själv).. Vet bara inte vad jag ska göra, varenda gång han säger att jag är det finaste så tänker jag bara: "Då skulle du aldrig tittat på de tjejerna.."

Känner mig bara brädad, för han vet om mitt dåliga självförtroende och mitt förflutna, och nu mår jag ännu sämre.. Men ändå finns det många stunder där han får mig att känna mig vackrast, och jag vet att vår kärlek är äkta, för jag känner att han älskar mig mer än allt, vilket jag också gör med honom.

Behövde bara skriva av mig lite.. Är så ledsen, är inte så gammal heller så det tar kanske ännu hårdare vid denna ålder också.. :(

• Svar på tråden Är så ledsen.. (Långt..)
  • Tooticki
    chamor skrev 2008-07-31 13:07:53 följande:
    Om du syftar på oss så kan jag upplysa om att vi inte förbjuder varandra till någonging men vi tycker lika att det inte intresserar oss och att vi båda skulle bli sårad om den andra gick bakom ryggen på oss. För oss så hör sex och även "tändningen" till vårt äktenskap och det är någonting mellan oss två. Klart man kan tycka någon annan är snygg men vi håller attraktionen mellan "oss"... Men respekterar er som tycker annorlunda... Nu tycker jag att vi stjäl tråden för mycket så nu lägger jag ner min röst..
    Nej, jag syftar inte på er utan talar generellt. Varken jag eller min man känner något behov av att se på porr eller nakenbilder idag men vi är inte främmande för att göra det i framtiden. Jag tycker det är naivt att tro att man ska kunna ha ett levande och intressant sexliv i 50-60 år utan att fantisera. Det är upplagt för problem...
  • f1bride

Till MadeleineLK: Jo, sådär sa min kille också angående "vårt ämne" och det är ju så himla trist och man känner sig ju korkad. Synd att din kille inte sa förlåt, men förmodligen blev han överrumplad och visste inte vad han skulle svara (precis som min kille blir)! När/om du tar upp ämnet nästa gång kan du ju upprepa det, att du inte är dum, så kanske han kommer på ett svar och ber om förlåtelse. Jag tror att han tänkte så här: han tycker inte alls att du är dum och trodde verkligen inte att du skulle ta det så (att du är dum om du tror på hans förklaring) så han blev helt ställd. Han vill ju inte heller verka dum genom att erkänna sin lögn, men inte heller vill han såra dig. Varken genom att kalla dig dum eller ful - han tycker ju säkert att du både är smart och vacker! Som att välja mellan pest och kolera för honom! Sen brukar killar ta lite tid på sig när de tänker, så tills nästa gång kanske han vet vad han ska svara?

Man behöver inte enbart ogilla/inte acceptera porr bara för att man har blivit mobbad eller har komplex över sig själv! Jag tycker det är 2 helt olika saker att tycka någon på stan är snygg än att sitta och kolla på nakna, onaturliga tjejer osv.

• senofobia

Alla killar surfar porr, och ofta. Så är det, FAKTA....

• didis

Oj mycket har hänt i tråden sedan jag var inne senast.

Vad är det för fel med att fantisera om andra om det just bara är fantasier??

Under mina snart 20 år med (blivande) maken har jag haft samlag med både Brad Pitt och David Beckham och räknar med att maken hunnit med en del han också...

Det är synd, MadeleineLK, att du tar åt dig personligen och jag kan fortfarande inte se hur du skall kunna ändra på din kille. JAG skulle inte acceptera att inte få titta på porr i min ensamnhet om jag ville.

• Daemia

Visst är det så!

Att försöka hjälpa upp en usel självkänsla genom att införa förbud som ens andra hälft inte kommer att kunna hålla är som bäddat för jätteproblem.

Jag ser ond cirkel med en porrglutt (kanske för att det nu är ÄNNU "tabu") följt av dåligt samvetskval följt av ännu en lögn.

Nä, arbeta med din självkänsla först och främst. Sen är det naturligtvis lika rätt och riktigt att tala om att du inte gillar hans "hobby" som det är för honom att utöva det.

didis skrev 2008-07-31 17:33:08 följande:
    Oj mycket har hänt i tråden sedan jag var inne senast.Vad är det för fel med att fantisera om andra om det just bara är fantasier??Under mina snart 20 år med (blivande) maken har jag haft samlag med både Brad Pitt och David Beckham och räknar med att maken hunnit med en del han också... Det är synd, MadeleineLK, att du tar åt dig personligen och jag kan fortfarande inte se hur du skall kunna ändra på din kille. JAG skulle inte acceptera att inte få titta på porr i min ensamnhet om jag ville.
  • f1bride

Snacka om att generallisera!! Alla killar är INTE likadana - så är inte vi tjejer heller (då skulle vi ju inte sitta och diskutera detta, eller hur??) Då skulle alla sitta på nån porrsida istället!!!

senofobia skrev 2008-07-31 17:19:44 följande:
    Alla killar surfar porr, och ofta. Så är det, FAKTA....
  • f1bride

Alla accepterar inte samma saker: jag skulle ALDRIG acceptera att min kille kollade på porr! Men det är jag det.. så jag kan ju inte säga åt dig att du gör "fel" som accepterar det. Fast kollar man själv på porr så borde ju ens partner också få göra det.. Som man lär ska man leva? Så kan man helt enkelt inte komma överrens i en sån här fråga kanske man inte är rätt för varandra.. för det finns ju faktiskt killar som inte gillar porr!

Oj mycket har hänt i tråden sedan jag var inne senast.Vad är det för fel med att fantisera om andra om det just bara är fantasier??Under mina snart 20 år med (blivande) maken har jag haft samlag med både Brad Pitt och David Beckham och räknar med att maken hunnit med en del han också... Det är synd, MadeleineLK, att du tar åt dig personligen och jag kan fortfarande inte se hur du skall kunna ändra på din kille. JAG skulle inte acceptera att inte få titta på porr i min ensamnhet om jag ville.
  • IdaÄlskarLennart

samma sak hände mig ! jag kom på han när han satt och tittade porrfilm en gång .. dock så rörde han inte sig själv utan bara satt å titta ! det sårade men jag förlät det.. Det var rätt länge sen .. men de sårar som fan !

• didis
    f1bride skrev 2008-07-31 17:59:30 följande:
    Alla accepterar inte samma saker: jag skulle ALDRIG acceptera att min kille kollade på porr! Men det är jag det.. så jag kan ju inte säga åt dig att du gör "fel" som accepterar det. Fast kollar man själv på porr så borde ju ens partner också få göra det.. Som man lär ska man leva? Så kan man helt enkelt inte komma överrens i en sån här fråga kanske man inte är rätt för varandra.. för det finns ju faktiskt killar som inte gillar porr!
    Nej att titta i smyg (vilket jag skulle gjort om jag var din kille) tycker inte jag heller är acceptabelt.

Poängen är att eftersom vi båda två tittar på porr ibland och gärna tillsammans är det inte så tabubelagt. Snarare blir det som ett förspel.

Ibland vill jag ha sex med sambon, ibland vill jag onanera. Konstigare än så är det inte.
  • IdaÄlskarLennart

dock så gillar både han och jag att se ibland.. tillsammans, men uppskattade inte att han gjorde det ensam!

• janedoe

Får jag inflika med en liten fråga? Varför gillar ni inte att era män o dyl. tittar på nakna tjejer? Eller ens, i vissa fall, andra tjejer över lag.

Svaret att ens självförtroende är lågt är acceptabelt, men inte enbart. Som ovan skrivit, jobba med självförtroende/-känsla och jag kan lova att det inte känns lika illa om ens partner tittar på andra.

Ett annat svar som jag fullt ut accepterar är att man ogillar det av etiska skäl. Där har jag visserligen starka åsikter, men ofta går de inte hem hos tjejer... ;/

Här konsumeras det porr ganska flitigt periodvis, tillsammans och var för sig. Inte för mitt liv skulle jag misstänka min sambo att fantisera om dessa tjejer han tittat på när vi har sex. Kanske om det som skett i film/på bild, men med mig i rollen istället, enligt hans egen utsago.
    Anledningen är att jag själv verkligen försökt fantisera om andra, men det är alltid Johan som tar över rollen liksom. Haha. Så jag tar honom på orden när han säger det är samma för honom.

Jag har en liten historia om mitt förhållande innan detta, om just brist på tillit, lögner och nakna tjejer, som jag kan ta upp senare för att kanske visa lite förståelse ändå... Nu ska jag ta det lugnt med skrivandet, det gör ont i mina sönderbrända fingrar (dumma ugnsform).

• MrMrsVespa
    Nääää jag tror jag garvar ihjäl mig! :D
    Jag kan inte göra annat än skriva under på ditt inlägg. Ibland roar vi oss med att nämna vilka kändisar vi har på vår topplista för tillfället! ;)

- Hoppas du inte tar illa upp MadeleineLK av mitt inlägg! -
  • didis
    MrMrsVespa skrev 2008-07-31 20:02:56 följande:
    Nääää jag tror jag garvar ihjäl mig! :DJag kan inte göra annat än skriva under på ditt inlägg. Ibland roar vi oss med att nämna vilka kändisar vi har på vår topplista för tillfället! ;) - Hoppas du inte tar illa upp MadeleineLK av mitt inlägg! -
    Jo man har ju betat av några stunder tillsammans vid den här tiden... skulle ju bli enformigt om alla var med samma gubbe =D
  • chamor
    f1bride skrev 2008-07-31 17:56:42 följande:
    Snacka om att generallisera!! Alla killar är INTE likadana - så är inte vi tjejer heller (då skulle vi ju inte sitta och diskutera detta, eller hur??) Då skulle alla sitta på nån porrsida istället!!!
    Tack!
  • Mistress

Självklart gillar inte alla killar porr, precis som det finns tjejer som inte gör det. Men mågna tjejer och killar gillar att se andra nakna män/kvinnor som har sex.

Men så klart inte alla. Det vanligaste är nog dock att man inte vågar säga att man gör det

För TS del så tycker jag, och som det verkar har hon förstått det själv så är det hennes egen självkänsla som hon behöver arbeta med och det tar tid- mycke tid.

Med det inte sagt att det är okej att hennes kille kollar porr om de är en övernskommelse dem emellan. Att bryta övernskommelser är inte schysst, men om han inte tycker att de ska varea så får han ju säga det och förklara varför.

Att förstå varför man kan tända sexuellt på andra, och acceptera det går för en del aldrig, för andra tar det tid att förstå att sex och kärlek inte nödvändigtvis hör ihop. ( så klart gör det de också) och sex med sig själv och fantasier är just fantasier och de måste man få ha. inget som ska skuld och skambeläggas.

Hur många småbarns föräldrar har inte drömt om att flytta, bli singel och bara njuta av att vara själva? Men man gör det inte, för det är inte de man egentligen vill, utan man vill fantisera lite....eller så är det bara jag som har en privat våning på härlig strand med massivs med bra böcker, varmt badvatten ett stenkast ifrån och ibland då och då en älskare som gör allt jag vill, rosa skimmer, ljuvmusik dagarna i ända

Råd 1
    Bygg din självkänsla

Råd 2
    Prata om vilka "regeler" som gäller ert förhållanden, se till
    att ni både tycker att de är rimmliga.

Råd 3
    Förlåt misstag - sådana gör vi alla.

Lättare sagt än gjort, men förhoppningsvis är han värd försöket.

• Sebastiána

Håller med Janedoe.

Jag är säker på att TS kille inte tittar på dessa tjejer för att han tycker att de är snyggare. Det har inte med det att göra. Alla är vi olika, men jag har så svårt att förstå att man kan bli svartsjuk på dessa porrtjejer. De är bara objekt för sexualiteten, bara ting i detta sammanhang. Om man ska bli upprörd över något är det i så fall detta.

Att se på porr är att fantisera. En del kan fantisera väldigt bra själva och få bilder och små filmer i huvudet, andra har svårare för det och föredrar porr. Är det ena värre än det andra?

• Mikabella

Förstår din osäkerhet TS och att du blivit sårad, men försök att titta tillbaka på dig själv. Visst spanar man lite extra efter den snygga hunken som går förbi på stan, ler lite åt den charmige killen i baren, tittar väldigt noga på fobolls-EM utan att vara det minsta intresserad av resultaten?...Jag höll tummarna på Portugal av en helt annan anledning än att de är så duktiga på att spela... Jag kika på andra män, jag måste fantisera o drömma lite. Det är mysigt. Jag tror inte att fantasier kan skada, jag fantiserar hela tiden. Det får mig att känna mig snyggare, attraktivare och FAKTISKT mer sugen på min karl! Din killes surfande kanske inte är så mycket allvarligare än ditt lilla leende när du såg Brad Pitts förra film

Du duger som du är! Jag lovar!!!

• Sommargrönt

Har inte läst hela tråden. Men jag vet VERKLIGEN PRECIS hur du har det. Det där hände oss precis efter vi satt bröllopsdatumet. Vi hade inte pratat om att förbjuda porr. Och jag vet att han tycker jag är fin. Det som sved för mig var samma sak som du. Dels att man automatiskt tänker att han tycker dem är snyggare. Dels att han dolde det.

Det tog en månad eller så, idag är jag bara lite ledsen för att han aldrig berättade det för mig. Vi pratade om porr ibland och han sa alltid att det var äckligt och avtändande. Det var det som gjorde mig ledsen. Jag behöver inte veta allt. Men varför ljuga?

Jag insåg med tiden att hans tycke för porr inte har något med mig att göra alls. Han önskar inte att jag såg ut som dem. Han tänder inte på deras silikonbröst. Det är två parallella världar. Och det han tänder på är själva etiketten porr, att det är lätt att komma åt...att det är fantasi och inte på riktigt...han vill inte byta ut dem mot mig. Framför allt så förstår jag att han undanhöll det för att han faktiskt själv tycker porr är fel och avskyr sig själv som tittat på sådant. Han blir liksom äcklad av sig själv.

Det handlade aldrig om mig. Och det här handlar inte om dig heller. Du måste våga lita på honom och att han älskar dig och tycker om dig som du är. Hitta din egen självkänsla och lita på att du duger. Sen om han ljugit eller dolt detta så är ju det något ni måste prata om och jobba med, precis som vi gjort. Men nu råkar det bara handla om porr, det hade lika gärna kunnat handla om något helt annat. Blanda inte ihop det som jag gjorde. Det gör bara ont i onödan!

Och du...det känns mycket bättre med tiden! Kram!

• sviiden

Jag orkar inte läsa hela tråden, men måste avreagera mig lite.

Varken jag eller min man tycker att den andre är den "snyggaste" i världen. Men inte är skönheten orsaken till varför vi gifte oss. Visst är det en del av det hela, vi ser inte ut som monster nån av oss. Det finns så mycket mera inom kärleken, uppskattar definitivt hans suveräna humor framför t.ex. rak tandrad.

Det är absolut inget fel med att titta på snygga tjejer/killar på tv, på stan, på stranden, för vi vet båda att ingen av oss skulle springa efter någon "mera attratkiv". Ingen av oss surfar på porr, men om lördagsnatten kan vi nog båda njuta av den mjukporr som visas på tv. Jag kan erkänna att jag blir ibland upphetsad och kåt av detta.

Inte för att jag gillar varken Brad Pitt eller David Beckham så finns de andra snyggingar i mina drömmar. Och min man glor helt säkert på andra snygga tjejer utan att det stör det minsta.

Dåligt självförtroende är en sak, men detta med ens utseende ska man direkt inte ta åt sig. Är helt övertygad om att det finns så mycket annat man är tillsammans för. Annars är nog mannen/kvinnan den mest ytliga människa jag hört talas om.

Lämnar okommenterat om man skulle komma på den andra att ha "kul" för sig själv framför porr.

• rosesarered

Orkade inte läsa hela tråden men tänkte skriva ett par rader ändå.
    Jag förstår hur du känner dig för har själv varit med om samma sak. Det hände ganska tidigt i vårt förhållande då jag fortfarande inte kände mig helt trygg i själva relationen. Det visade sig att min pojkvän ägde filmer och tidningar och detta var efter att vi pratat om porr då han sagt att han inte brukar/gillar porr.
    Jag kände mig ganska så lurad och nere. Tankarna gick i samma banor som du beskriver ovan och det var ingen trevlig tid.
    Men du kommer att komma över det! Ingen människa är perfekt, inte din pojkvän heller.
    Det bästa ni kan göra är att prata om saken tillsammans och jag tycker att du ska berätta för din pojkvän exakt hur du känner men utan krav eller förbud på att han ska sluta med porr.
    Sen tror jag att din pojkvän talar sanning då han säger att du är den finaste för honom. Det är klart att du duger! dom tjejerna på datorn är ju inte verkligheten..tänk på det.

nu är du nog nyfiken på hur det blev för oss efter porrkrisen?
    jo det löste sig och nuförtiden känner jag mig mycket mera självsäker i vår relation
    och tro det eller ej så har min pojkvän nuförtiden tröttnat på porr och slängde självmant alla sina filmer.

det kommer nog att lösa sig ska du se!

Svar på tråden Är så ledsen.. (Långt..)