• MadeleineLK

Är så ledsen.. (Långt..)

Ni får ursäkta mig om detta inlägg ligger i fel ämne, men kunde inte hitta ett mer passande.

Det är såhär att under hela min skoltid blev jag mobbad för att vara ful osv, och pojkvännerna jag har haft har allihopa vetat om detta men ändå gjort saker och ting som sårat mig (som då relateras till mitt dåliga självförtroende).

Nu är jag tillsammans med en fantastik kille, och han är verkligen allt för mig. Vi är själsfränder, och det är verkligen underbart, men för en månad sen drygt så upptäckte jag av en ren slump (tyvärr) en sak på hans dator. Han hade varit inne på en porrsida, där det inte bara fanns filmer, utan bilder på tjejerna som poserade. Jag frågade honom om det var han, och han svarade först nej, men erkände han.

Detta har gjort väldigt ont i mig då jag inte har något självförtroende, och jag faktiskt litade på honom till 100%.
    Jag själv är nöjd med min längd, men känner mig ibland lite stor (är inte tjock, men känner mig tjock jämfört med de små tjejerna han tittade på), och har stor näsa och liten mun.. Dessa tjejerna hade knappt någon näsa och fina läppar, vilket jag inte kan få förutom att operera mig.

Varför grubblar jag nu på detta då? Jo, det gjorde ont i min själ, plus att jag har frågat honom varför så många gånger. Det svar jag får är: "Jag gjorde det för jag var kåt, och ville bli av med det. Jag rörde inte mig själv, men tittade på dem för att dem var fula och på så sätt försvann det". Varför ljög han då om det? Saken är den också att han skulle komma hem till mig (vi bor ej tillsammans än) den dagen han gjorde det, men han kom senare än vad han skulle. Han gjorde det även någon dag efter han gjort det första gången.

Jag kan bara inte förstå, han säger att jag verkligen är det snyggaste han vet, och att han tittade på dem för att han tyckte dem var fula och ville bli av med sin upphettsning, varför kom han inte hem till mig? Det har han inget svar på..

Jag bara känner att sanningen antagligen är att han tyckte dem var snyggare än mig, och han njöt av att titta på dem, men vill inte säga det till mig, fast att vi lovat varandra efter det att alltid vara ärliga (vilket inte ska behöva vara ett krav, utan det ska komma av sig själv).. Vet bara inte vad jag ska göra, varenda gång han säger att jag är det finaste så tänker jag bara: "Då skulle du aldrig tittat på de tjejerna.."

Känner mig bara brädad, för han vet om mitt dåliga självförtroende och mitt förflutna, och nu mår jag ännu sämre.. Men ändå finns det många stunder där han får mig att känna mig vackrast, och jag vet att vår kärlek är äkta, för jag känner att han älskar mig mer än allt, vilket jag också gör med honom.

Behövde bara skriva av mig lite.. Är så ledsen, är inte så gammal heller så det tar kanske ännu hårdare vid denna ålder också.. :(

• Svar på tråden Är så ledsen.. (Långt..)
  • chamor
    MadeleineLK skrev 2008-07-31 11:57:00 följande:
    Tack chamor för att du förstår.Verkligen skänt att någon förstår hur man tänker.. Det känns bara inte acceptabelt. Trodde man någon gång kunde vara tillräcklig för någon (utseendemässigt), men efter alla gånger jag varit med om detta förstår jag att jag aldrig kommer vara det. Får väl kompletter med min sång då.. men inombords kommer det andra alltid göra ont.
    Lilla gumman! Jag tror du är alldeles tillräcklig och underbar! Du får inte ta på dig skulden! Om din pojkvän känner ett behov av att se på andra tror jag inte "skulden" ligger hos dig utan det är ett behov hos honom som han behöver fundera igenom varför det finns.. Han mår säkert inte så bra över den här situationen heller just nu. Vet att det känns som din värld raserar som ett korthus men älskar ni varandra tar ni er igenom det här TILLSAMMANS! Tror på er och tror på en porrfrirelation mellan er också Så får ni andra, som gillar porr, tycka vad ni vill

Men fortsätt jobba på din självbild för även en porrfrirelation skulle inte få din självkänsla bli bättre...
  • Tooticki
    chamor skrev 2008-07-31 12:19:07 följande:
    Jag tror det är lätt att det ena leder till det andra... Men oavsett om man har "fallenhet" för att fastna i någon sorts missbruk eller inte så är man ju mer på den säkra sidan genom att inte utsätta sig, vare sig det gäller sexmissbruk, sockermissbruk, matmissbruk, spelmissbruk eller alkholmissbruk...
    Så då ska man undvika socker, mat, spel och alkohol..?
  • MadeleineLK

Tack chamor. Jag vet att vi kommer klara det, det vet jag om. Han har som sagt innan gråtit med än vad jag har över situationen. Men jag tar verkligen på mig skulden för att inte se tillräckligt bra ut. Dumt är det jag vet, men jag gör det i och med att mitt utseende varit så utsatt ända sedan jag var 6 år.

Har varit hos psykolog och det hjälpte inte, och som jag tidigare nämnt, där jag bor finns ingen mer hjälp att få. Så frågan är vad jag själv kan göra för att må bättre, har försökt med sådant här nu i så många år men varje gång det börjar gå bättre, så slås jag ner av någonting sådant här.

Det känns som om du precis förstår chamor, det känns jättebra..
    Önskar bara att jag kunde acceptera mitt utseende mer. Allt annat är jag jättenöjd med, personlighet, talanger osv..

• chamor
    Tooticki skrev 2008-07-31 12:44:40 följande:
    Så då ska man undvika socker, mat, spel och alkohol..?
    Jag tror man ska vara vaksam över hur man lever.. Men sen är det väl upp till var och en hur man tolkar det..
  • f1bride

- Tooticki: Man kan ju aldrig säga aldrig, men man behöver ju inte heller säga att man kommer att titta på andra sen? Eller?

- MadeleineLK: Jo jag tycker precis som du och skulle bli ledsen om min kille satt och kollade på sånt. Tycker att det är bra att du nu har förklarat för honom vad du tycker om hela ämnet (har man inte diskuterat det, kanske han tror att det är "fritt fram att surfa"). Hoppas att han tar hänsyn till dig och förstår hur du känner! Har han sagt att han inte ska kolla på sånt igen?

- (allmänt): Min m2b räcker mycket väl för mig och jag för honom, säger han. Om vi har på oss kostymer och sånt så fantiserar vi aldrig om någon annan, utan om oss själva i andra yrkesroller mm Ingen av oss kan tänka oss att fantisera om någon annan! Så ett råd till dig MadeleinLK (& alla andra för den delen!) om du känner dig osexig eller att du inte räcker till, men samtidigt vill överraska och göra dig extra sexig inför din kille så kan du ju köpa nån kostym (sjuksköterska, hembiträde ja vad som helst)! Uppskattas Som sagt så låtsas vi inte vara någon annan, vilket jag tycker är viktigt så du kan ju säga det innan om du är orolig! Och varför inte låta honom ta på sig en piratkostym

• Tooticki
    chamor skrev 2008-07-31 12:51:32 följande:
    Jag tror man ska vara vaksam över hur man lever.. Men sen är det väl upp till var och en hur man tolkar det..
    Jag håller helt med dig i det men ett sunt leverne inkluderar också en sund sexualitet och för många människor innebär det att bli tänd av att se på nakna människor (som i vissa fall har sex).
  • chamor
    Tooticki skrev 2008-07-31 12:58:02 följande:
    Jag håller helt med dig i det men ett sunt leverne inkluderar också en sund sexualitet och för många människor innebär det att bli tänd av att se på nakna människor (som i vissa fall har sex).
    Där skiljer sig våra åsikter och tack o lov för att man får tycka olika här i världen Det blir ju dock problematiskt när man i en relation tycker olika när det gäller såna här "känsligare" ämnen.
  • Tooticki
    chamor skrev 2008-07-31 13:00:24 följande:
    Där skiljer sig våra åsikter och tack o lov för att man får tycka olika här i världen Det blir ju dock problematiskt när man i en relation tycker olika när det gäller såna här "känsligare" ämnen.
    Ja, och där tror jag ofta problemen uppstår genom att den ena parten förbjuder den andra att göra något som den tycker är helt naturligt, och då blir det lätt så att man gör det men håller tyst för att inte såra den man älskar. Och då kommer vi åter till TS problem...
  • MadeleineLK

Till f1bride: Han lovade på sitt liv faktiskt (behöver kanske inte överdriva..) att han aldrig skulle göra någonting sådant igen, att han aldrig någonsin skulle såra mig på ett sådant sätt igen, någonsin. Men då undrar jag, vad tänkte han? Det är väl det som stör mig mest. När han drar uppenbarliga lögner, och ändå håller fast vid att dem är sanna. Som jag sa innan konfronterade jag honom igår och sa att: "I och med att det är självklara lögner, så får du mig att framstå som dum. Tror du verkligen jag är så dum?" Då blev det bara tyst, och sen hörde jag att han inte hade mer att tillägga som jag skrev innan, att han höll fast vid det han sagt förr.

Skönt att veta att vissa inte varit igenom detta i alla fall. Jag, i alla fall jag, tar ju såhär illa upp bara för allt jag varit igenom med ang. utseendet. Sen kan jag inte svara för alla andra, utan kan bara säga hur jag känner..

• chamor

Om du syftar på oss så kan jag upplysa om att vi inte förbjuder varandra till någonging men vi tycker lika att det inte intresserar oss och att vi båda skulle bli sårad om den andra gick bakom ryggen på oss. För oss så hör sex och även "tändningen" till vårt äktenskap och det är någonting mellan oss två. Klart man kan tycka någon annan är snygg men vi håller attraktionen mellan "oss"... Men respekterar er som tycker annorlunda... Nu tycker jag att vi stjäl tråden för mycket så nu lägger jag ner min röst..

Svar på tråden Är så ledsen.. (Långt..)