• MadeleineLK

Är så ledsen.. (Långt..)

Ni får ursäkta mig om detta inlägg ligger i fel ämne, men kunde inte hitta ett mer passande.

Det är såhär att under hela min skoltid blev jag mobbad för att vara ful osv, och pojkvännerna jag har haft har allihopa vetat om detta men ändå gjort saker och ting som sårat mig (som då relateras till mitt dåliga självförtroende).

Nu är jag tillsammans med en fantastik kille, och han är verkligen allt för mig. Vi är själsfränder, och det är verkligen underbart, men för en månad sen drygt så upptäckte jag av en ren slump (tyvärr) en sak på hans dator. Han hade varit inne på en porrsida, där det inte bara fanns filmer, utan bilder på tjejerna som poserade. Jag frågade honom om det var han, och han svarade först nej, men erkände han.

Detta har gjort väldigt ont i mig då jag inte har något självförtroende, och jag faktiskt litade på honom till 100%.
    Jag själv är nöjd med min längd, men känner mig ibland lite stor (är inte tjock, men känner mig tjock jämfört med de små tjejerna han tittade på), och har stor näsa och liten mun.. Dessa tjejerna hade knappt någon näsa och fina läppar, vilket jag inte kan få förutom att operera mig.

Varför grubblar jag nu på detta då? Jo, det gjorde ont i min själ, plus att jag har frågat honom varför så många gånger. Det svar jag får är: "Jag gjorde det för jag var kåt, och ville bli av med det. Jag rörde inte mig själv, men tittade på dem för att dem var fula och på så sätt försvann det". Varför ljög han då om det? Saken är den också att han skulle komma hem till mig (vi bor ej tillsammans än) den dagen han gjorde det, men han kom senare än vad han skulle. Han gjorde det även någon dag efter han gjort det första gången.

Jag kan bara inte förstå, han säger att jag verkligen är det snyggaste han vet, och att han tittade på dem för att han tyckte dem var fula och ville bli av med sin upphettsning, varför kom han inte hem till mig? Det har han inget svar på..

Jag bara känner att sanningen antagligen är att han tyckte dem var snyggare än mig, och han njöt av att titta på dem, men vill inte säga det till mig, fast att vi lovat varandra efter det att alltid vara ärliga (vilket inte ska behöva vara ett krav, utan det ska komma av sig själv).. Vet bara inte vad jag ska göra, varenda gång han säger att jag är det finaste så tänker jag bara: "Då skulle du aldrig tittat på de tjejerna.."

Känner mig bara brädad, för han vet om mitt dåliga självförtroende och mitt förflutna, och nu mår jag ännu sämre.. Men ändå finns det många stunder där han får mig att känna mig vackrast, och jag vet att vår kärlek är äkta, för jag känner att han älskar mig mer än allt, vilket jag också gör med honom.

Behövde bara skriva av mig lite.. Är så ledsen, är inte så gammal heller så det tar kanske ännu hårdare vid denna ålder också.. :(

• Svar på tråden Är så ledsen.. (Långt..)
  • f1bride

Tooticki skrev 2008-07-30 14:11:14 följande:

Ja, alla har ju inte lätt för att prata om sånt. Kan ju i och för sig hjälpa att öva sig
    Jo det tycker jag med! Man behöver väl inte kunna skrika på stan att man tillfredställer sig själv varje fredag kväll, men att kunna prata om det. Så jag ska försöka mjuka upp honom lite, jag tänkte börja lågt men nu vet nu ju hur ärligt han svarade
  • Tooticki
    f1bride skrev 2008-07-30 14:13:02 följande:
    Tooticki skrev 2008-07-30 14:11:14 följande:
    Jo det tycker jag med! Man behöver väl inte kunna skrika på stan att man tillfredställer sig själv varje fredag kväll, men att kunna prata om det. Så jag ska försöka mjuka upp honom lite, jag tänkte börja lågt men nu vet nu ju hur ärligt han svarade
    Jag har mjukat upp min man ganska mycket vad det gäller att prata om sex, både att diskutera det rent anatomiskt och att prata lite dirty i sängen. Kommer från en familj där det alltid varit naturligt att diskutera sånt medans maken kommer från en familj där sånt aldrig nämndes. Måste säga att han verkligen förändrats på den punkten och han gillar den utvecklingen själv också
  • Tooticki

Sorry ts, nu snodde vi din tråd.

• Fröken Larsson

Jag tror som Tooticki att han sa att de inte var fula för att han nog visste hur du skulle reagera om han sa att de var attraktiva och att han blev upphetsad av dem.

Jag har också blivit mobbad i många år för mitt utseende och känner mig inte direkt som världens hetaste babe. Jag har varit i precis samma situation (upptäckt att min man porrsurfade) och kände mig då precis som du väldigt oattraktiv.

Jag tror att det är så här: eftersom jag har lågt självförtroende och har hört många gånger hur ful jag är osv så tänker och känner jag automatiskt vissa saker när jag hamnar i vissa situationer - jag är inte direkt smal, och när min man så tittade på alla dessa trådsmala sexbruttor så startade den negativa tankespiralen direkt: han tycker att jag är fet, han tänder inte på mig, han tänder nog bara på smala tjejer, usch jag är så tjock och äcklig osv osv osv.

Jag tänkte så eftersom det är så som mobbningen fått mig att tänka; jag har blivit så självmedveten om min egen kropps "oattraktiva" detaljer att jag direkt utgick från att detta hände på grund av de saker som jag gillar minst hos mig själv. "Han porrsurfar eftersom jag är ful och han inte tänder på mig." Det är väldigt lätt att tvärsäkert bara anta att "Det är på det här sättet" eftersom man har så låga tankar om sig själv; att det hade kunnat finnas andra skäl till att det hela hände tänkte jag inte inte ens på. Man blir på grund av lågt självförtroende på sätt och vis sin egen största fiende, för man tolkar till sist mängder av situationer som att de uppkommer på grund av att det är fel på en själv, man tror att man blir jämförd och ratad osv. Det gör det ofta väldigt jobbigt för både en själv och ens partner.

Vi har ju pratat mycket om detta förstås, jag och min man, och jag har förstått att det behov som han tillfredsställde förr när han tittade på porr inte alls har att göra med vad han känner för mig. Han tycker att jag är vackrast i världen, han tänder på mig och han älskar mig. Varför tittade han då på andra frågar du kanske? Det finns så många andra orsaker till att man (kanske främst killar) tittar på porr; det är spännande, förbjudet, lättillgängligt och upphetsande och något som frestar honom när jag inte är med honom, men det betyder inte en sekund att min man skulle välja att ha sex med en porrtjej framför mig. JAG har lätt för att tro att han skulle det, för jag har sådana problem med min kroppsuppfattning, men det som får mig att tro det beror ju på mitt förflutna...och det ska inte få styra mig eller få förstöra mitt förhållande!

• Tooticki

Just porr handlar ju egentligen inte om skådisarnas utseende utan snarare om det förbjudna i att se andra människor ha sex, det hade förmodligen varit lika upphetsande att kolla på det medelålders paret i lägenheten mitt emot, bara inte lika lätt ordnat.

• slävik

jag tittar på porr jätte ofta och kan tycka att vissa av killarna är gör snygga och tillfredställer mig själv gör jag också. men jag tycker fortfarande att min kille är snyggast i hela världen och skulle aldrig drömma om att vara otrogen. det är ju bara fantasier liksom, och fantasier måste man få ha. jag vet ju hur jag tänker när jag kollar på porr och därmed vet jag ungefär vad min kille tänker på när han kollar på porr, vi tittar ofta tillsammans, det är ju bara porr liksom.. jag tror att det är en manlig åkomma det här med porren, alla gör det, tro mig alla killar gör det, att säga "du får inte titta på snusk" är som att säga till en kille att "du får inte äta mat, kolla på sporten, gå tre dagar innan du duschar etc, etc. dom är gjorda sådana. att dom ljuger och kommer med diverse undanflykter är däremot inte ett dugg okej, men tyvärr också ganska manligt, nej nu svamlar jag igen, ska vara tyst nu

• Dolliver

Du skriver så klokt Fröken Larsson!!

Har precis samma situation - och det handlar egentligen inte om vad killen gjorde el. sa - utan om ens egen självkänsla!
    Fast jag älskar min M2B och tycker att han är det vackraste som finns - så tittar ju även jag på andra killar (typ filmskådisar, el. en extremt snygg kille på stan, klart man vänder sig om) Det betyder inte att jag hellre vill leva med/ha sex med dessa killarna eller något sådant - det är bara min man som får ta emot mig när jag kommer hem!

Fröken Larsson skrev 2008-07-30 14:19:01 följande:

Jag tror som Tooticki att han sa att de inte var fula för att han nog visste hur du skulle reagera om han sa att de var attraktiva och att han blev upphetsad av dem.Jag har också blivit mobbad i många år för mitt utseende och känner mig inte direkt som världens hetaste babe. Jag har varit i precis samma situation (upptäckt att min man porrsurfade) och kände mig då precis som du väldigt oattraktiv. Jag tror att det är så här: eftersom jag har lågt självförtroende och har hört många gånger hur ful jag är osv så tänker och känner jag automatiskt vissa saker när jag hamnar i vissa situationer - jag är inte direkt smal, och när min man så tittade på alla dessa trådsmala sexbruttor så startade den negativa tankespiralen direkt: han tycker att jag är fet, han tänder inte på mig, han tänder nog bara på smala tjejer, usch jag är så tjock och äcklig osv osv osv. Jag tänkte så eftersom det är så som mobbningen fått mig att tänka; jag har blivit så självmedveten om min egen kropps "oattraktiva" detaljer att jag direkt utgick från att detta hände på grund av de saker som jag gillar minst hos mig själv. "Han porrsurfar eftersom jag är ful och han inte tänder på mig." Det är väldigt lätt att tvärsäkert bara anta att "Det är på det här sättet" eftersom man har så låga tankar om sig själv; att det hade kunnat finnas andra skäl till att det hela hände tänkte jag inte inte ens på. Man blir på grund av lågt självförtroende på sätt och vis sin egen största fiende, för man tolkar till sist mängder av situationer som att de uppkommer på grund av att det är fel på en själv, man tror att man blir jämförd och ratad osv. Det gör det ofta väldigt jobbigt för både en själv och ens partner.Vi har ju pratat mycket om detta förstås, jag och min man, och jag har förstått att det behov som han tillfredsställde förr när han tittade på porr inte alls har att göra med vad han känner för mig. Han tycker att jag är vackrast i världen, han tänder på mig och han älskar mig. Varför tittade han då på andra frågar du kanske? Det finns så många andra orsaker till att man (kanske främst killar) tittar på porr; det är spännande, förbjudet, lättillgängligt och upphetsande och något som frestar honom när jag inte är med honom, men det betyder inte en sekund att min man skulle välja att ha sex med en porrtjej framför mig. JAG har lätt för att tro att han skulle det, för jag har sådana problem med min kroppsuppfattning, men det som får mig att tro det beror ju på mitt förflutna...och det ska inte få styra mig eller få förstöra mitt förhållande!
  • Mistress

Hej där.

Nummer ett: Du behöver jobba med din självkänsla och ditt självförtroende. Det kommer inte att bli bättre av att din kille aldrig tittar på nakna tjejer eller inte och det är faktiskt där skon klämmer.

Att onanera och titta på naken bilder, betyder inte att han inte älskar dig eller tycker att du är sexigast av allt.
    Jag gör det själv, och även min man och vi älskar varandra innerligt och tycker att vi är supersxiga.

ditt självförtroende och självkänsla tar nog tid att bygga på, men de är värt det. var själv otoligt svrtsjuk och orolig som du, men inte längre.

två bra boktips. Självkänsla nu, och Att välja glädje

lycka till

• Bobou

Jag kom på mitt ex en gång i en prekär situation framför datorn! Men min reaktion var inte alls densamma; jag tyckte mest det var festligt eftersom jag fick något att tracka honom för, haha. Riktigt pinsamt för stackaren!

Anledningen är att jag inte alls jämför mig själv som flickvän med tjejerna på en porrsida. TS, vad vill du vara för din pojkvän? För min pojkvän (eller alltså min dåvarande) vill jag vara den vackraste han vet och den han helst vill vara med på hela jorden. Han ska älska mig som helhet. Det är något helt annat än att tycka att varje detalj och aspekt av mig är det bästa han någonsin sett.

Det är väl alldeles självklart att jag inte kan ha både de snyggaste ben han sett, det vackraste leendet, de finaste brösten osv. (Jag tror dessutom att helheten hos en sån person mest skulle se konstig ut...) På samma sätt kan jag inte samtidigt vara porrigt sexig och den han vill presentera för farmor. Jag skulle verkligen inte vilja vara ett sexobjekt i varje minut, utan jag är väldigt nöjd med att kunna vara sexig på mina egna villkor, när jag själv väljer det.

Bilderna på tjejerna på nätet är alltid sexiga men just därför representerar de inte något annat än sex heller. Det är något helt annat än det som jag vill vara, och _definitivt_ något helt annat än skönhet!

Det fins ingen konflikt mellan att han tycker att du är vackrast och sexigast i världen, och att han också tycker att sexiga bilder är sexiga. Det är skilda saker. Visst kan han få tycka att en tavla eller solnedgång är vacker utan att det får dig att känna dig ful?

• Anki82

Hej Hoppar in här jag med, var oxå mobbad under skoltiden och har fortfarande komplex och sne självbild men jag tror helt enkelt att de du måste jobba med är dig själv det stämmer som de säger att man måste älska sig själv först, Detta med porret är väl inget konstigt tror att många många fler tittar på det och den kille som säger att jag har aldrig tittat inte riktigt talar sanning.
    Visst att din kille ljög är inte alls bra men jag tycker det låter som om att det va en "vit" lögn han drog till med just för den orsaken att han inte vill såra dig utan han är fullständigt medveten om att du skulle bli sårad.
    Tror verkligen att han inte ljög för att må dåligt utan han kanske tycker det är pinsamt att erkänna han kollat speciellt eftersom han inte ville att du skulle få fel uppfattning. Nej nu svamlar jag hopppas det ordnar sig!

Svar på tråden Är så ledsen.. (Långt..)