• MadeleineLK

Är så ledsen.. (Långt..)

Ni får ursäkta mig om detta inlägg ligger i fel ämne, men kunde inte hitta ett mer passande.

Det är såhär att under hela min skoltid blev jag mobbad för att vara ful osv, och pojkvännerna jag har haft har allihopa vetat om detta men ändå gjort saker och ting som sårat mig (som då relateras till mitt dåliga självförtroende).

Nu är jag tillsammans med en fantastik kille, och han är verkligen allt för mig. Vi är själsfränder, och det är verkligen underbart, men för en månad sen drygt så upptäckte jag av en ren slump (tyvärr) en sak på hans dator. Han hade varit inne på en porrsida, där det inte bara fanns filmer, utan bilder på tjejerna som poserade. Jag frågade honom om det var han, och han svarade först nej, men erkände han.

Detta har gjort väldigt ont i mig då jag inte har något självförtroende, och jag faktiskt litade på honom till 100%.
    Jag själv är nöjd med min längd, men känner mig ibland lite stor (är inte tjock, men känner mig tjock jämfört med de små tjejerna han tittade på), och har stor näsa och liten mun.. Dessa tjejerna hade knappt någon näsa och fina läppar, vilket jag inte kan få förutom att operera mig.

Varför grubblar jag nu på detta då? Jo, det gjorde ont i min själ, plus att jag har frågat honom varför så många gånger. Det svar jag får är: "Jag gjorde det för jag var kåt, och ville bli av med det. Jag rörde inte mig själv, men tittade på dem för att dem var fula och på så sätt försvann det". Varför ljög han då om det? Saken är den också att han skulle komma hem till mig (vi bor ej tillsammans än) den dagen han gjorde det, men han kom senare än vad han skulle. Han gjorde det även någon dag efter han gjort det första gången.

Jag kan bara inte förstå, han säger att jag verkligen är det snyggaste han vet, och att han tittade på dem för att han tyckte dem var fula och ville bli av med sin upphettsning, varför kom han inte hem till mig? Det har han inget svar på..

Jag bara känner att sanningen antagligen är att han tyckte dem var snyggare än mig, och han njöt av att titta på dem, men vill inte säga det till mig, fast att vi lovat varandra efter det att alltid vara ärliga (vilket inte ska behöva vara ett krav, utan det ska komma av sig själv).. Vet bara inte vad jag ska göra, varenda gång han säger att jag är det finaste så tänker jag bara: "Då skulle du aldrig tittat på de tjejerna.."

Känner mig bara brädad, för han vet om mitt dåliga självförtroende och mitt förflutna, och nu mår jag ännu sämre.. Men ändå finns det många stunder där han får mig att känna mig vackrast, och jag vet att vår kärlek är äkta, för jag känner att han älskar mig mer än allt, vilket jag också gör med honom.

Behövde bara skriva av mig lite.. Är så ledsen, är inte så gammal heller så det tar kanske ännu hårdare vid denna ålder också.. :(

• Svar på tråden Är så ledsen.. (Långt..)
  • MadeleineLK

Faktiskt, så vakar jag inte över honom. Han vet hur jag känner, och tittar han på någon på stan får han väl göra det, men han vet hur jag känner. Så jag vill inte riktigt lita på honom ang. det, men jag gör det ändå. För att vi kommer så bra överens, som jag nämnde innan är vi själsfränder, så jag litar ju faktiskt på honom ändå.

Jag vet, psykologen hjälpte inte någonting, det var jag själv som gjorde det istället. Och min pojkvän har faktiskt hjälpt mig, det finns dagar då jag känner mig så vacker, och det så många fler dagar nu än förr när han inte var med i bilden.

Jag är 18 år gammal, och det positiva jag kan se med mig själv är min sång och musik. Jag är sångerska, och har alltid fått positiv kritik ang. det, men i och med att det är utseendet jag alltid fått skit för är det ju det som jag gärna fokuserar på. Det går upp och ner, men när det väl går ner är det jättejobbigt.

Jag antar att han tycker jag är vackrast, men jag förstår inte varför hans svar låter som lögner. Jag kommer nog aldrig förstå det heller..

• MadeleineLK

Ja det är det jag menar Tooticki, det låter ju verkligen dumt! Och vi har pratat om det så mycket och jag har sagt till honom att, det är bättre att han säger ifall han tyckte dem var snygga, för det kan jag ta istället för att jag ska gå runt och känna att det låter orimligt och att han ljuger för mig..

• Tooticki

Hmm, ser inte riktigt någon logik i det du skriver, först säger du att du inte kan lita riktigt på honom men gör det ändå, sen att ni alltid är ärliga men att du tror att han ljuger... Förmodligen mår du sämre över detta än du vågar erkänna själv.

Att du är en fantastisk människa värd att älska tvivlar jag inte en sekund på, det du behöver är ett självförtroende som lever upp till din potential som individ. Jag säger det igen, sök hjälp!

Jag har levt med en person som kvävde mig med sin svartsjuka och det åt upp alla känslor jag hade...

• chamor

Förstår och lider med dig. Hade reagerat likadant!

• Im yours

Hmmmmmmmm, jag tror att du måste försöka släppa det. Om ni ska vara tillsammans funkar det inte att älta saker, o ting.

Ett kanske töntigt ordspråk:
    Lär dig livets stora gåta. Älska, glömma och förlåta.

Jag tror oxå som redan sagts här, att du kan behöva hjälp. Kontakta din vårdcentral. Kramar, o lycka till med allt.

• f1bride

Förstår att det är jättesvårt! Du är säkert bländande vacker, fast du fokuserar enbart på de delar av din kropp som du inte tycker om. Och att din kille vet om vilka komplex du har och sedan kollar han på porr.. Och ljuger om det. Kaka på kaka på kaka!

Att han säger att han tycker att tjejerna är fula är för att han inte vill såra dig (uppenbart): min kille har sagt att han aldrig någonsin har tillfredsställt sig själv under sin ungdom/singelliv vilket ju är helt absurt. Till slut erkände han att han ljög.. men det var för att han inte ville prata om det hela. Så då sa jag det att jag hellre vill att han säger sanningen (han vill verkligen inte prata om det eller kort och gott "ja det har jag väl") än att ljuga! Tycker att du ska säga samma sak..! Du är ju inte korkad, och att han ljuger om något så uppenbart får ju dig att verka korkad. Förklara det för honom, så kanske han inser det och erkänner. Då kanske det känns LITE bättre i alla fall

Lycka till!

• linahann

Hej TS
    Jag kommer från samma bakgrund som du och har haft samma problem. Nu ska jag vara lite hård mot dig, strunta i mitt inlägg om du tycker jag e knäpp! = )
    Ditt dåliga självförtroende är ditt eget ansvar idag.
    Jag vet att det suger- någon annan gör dig illa också måste man själv städa upp efter dem. Men det är så livet ser ut
    Lägg inte detta tunga ansvar på din kille, eller någon annan. Han kan aldrig fixa det ändå- hur mycket han än älskar dig.
    Det är ditt ansvar och bara ditt att laga detta i dig själv.
    Skyll inte honom för att göra det sämre- det är ditt ansvar att tro på dig själv och sätta sunda gränser till vad du accepterar!

Om du inte gör det- är det faktiskt att räkna som ett aktivt val att fortsätta gå runt med dåligt självförtroende!
    Hela världen är full av människor som är både snyggare, smartare och mer framgångsrika- att mäta sig med dem är vansinne!Det tror jag att du håller med om!
    Tänk vilken tid de lägger ner på sitt utseende och allt de får försaka. Det är inte värt det för mig i allafall!

Ta itu med det!!! Det är hårt arbete och svårt, för du måste släppa din "image" som dåligt självförtroende tjejen- och det är svårt! Men det går! Och det är bara ditt ansvar!

Lycka till på vägen!
    Kram

• Tooticki

Men, självtillfredsställelse är väl inget konstigt? Varför skulle det vara något att skämmas för? Att tillfredsställa sig själv är ju något som är fullt normalt och mänskligt vare sig man har en relation eller inte!

• f1bride

Jag vet! Jag tycker inte heller att det är konstigt, så det därför blev jag så paff..! För det är väl självklart att han hade gjort det? Men jag antar att han är lite blyg och är obekväm i sådana samtal.. =/

Tooticki skrev 2008-07-30 14:04:39 följande:
    Men, självtillfredsställelse är väl inget konstigt? Varför skulle det vara något att skämmas för? Att tillfredsställa sig själv är ju något som är fullt normalt och mänskligt vare sig man har en relation eller inte!
  • Tooticki
    f1bride skrev 2008-07-30 14:09:25 följande:
    Jag vet! Jag tycker inte heller att det är konstigt, så det därför blev jag så paff..! För det är väl självklart att han hade gjort det? Men jag antar att han är lite blyg och är obekväm i sådana samtal.. =/
    Ja, alla har ju inte lätt för att prata om sånt. Kan ju i och för sig hjälpa att öva sig
Svar på tråden Är så ledsen.. (Långt..)