• Paoje

Januari 2009? Finns det fler?

Vi gifter oss 5 januari. Finns det fler som gifter sig i januari? Hur långt har ni kommit med planeringen? Hur ska erat bröllop se ut?

• Svar på tråden Januari 2009? Finns det fler?
  • 3Jane

Jodå det känns faktiskt lite bättre igen, vi har bestämt oss för att ha buffé istället för 3-rätters, dock inga djupare planer där än.
    Beställde min klänning igår också, från Milly. Hoppas allt går bra!

• Vickie 79

hej

här är en till som ska gifta sig i januari, den 31 närmare bestämt, börjar inse att det e dags att ta tag i det nu, det vi har gjort än sålänge är

*bokat kyrka

*valt tärnor o toastmaster

sen har jag nog hittat min klänning med, men sen e det stopp :-O

Hoppas att det e ok att jag hänger lite här i hopp om inspiration

• Vickie 79

vi ska gifta oss i skåne förresten

• Mikes bride

Vi gifter oss också 31:a, hoppas det är ett turdatum! ;)
    Välkommen!

• Vickie 79

tack men jag får varna dig, med vår tur så e det snöstorm den dagen

• Mikes bride

Ha, ha!!! Tyvärr hör nog i alla fall jag också till oturskategorin.... började med att jag föddes 1:a april! :)
    Men, det gör inget när det är vinterbröllop för då blir det ännu mysigare att vara inomhus. (så länge inte strömmen går också)

Har du fått nå inspiration än då?

• Vickie 79

javisst, tog upp telefonen innan o messade en kompis som e väldigt pysslig av sig och älskar att planera och greja och fråga om hon ville göra lite inbjudningskort, blev i allafall inspirerad av att börja det hela

• Mikes bride

Se där ja! Har du bestämt något tema/färgtema eller? Då går allt mycket lättare tycker jag.
    Tiden går så himla fort, man tycker man har hur mycket tid som helst men snart står vi där! Både jag och min sambo har såna yrken där vi knappt ses under december, så vi "räknar bort" den månaden i planeringen :)

• Vickie 79

vitt och mörk mörk rött har jag tänkt mig, har också en väldigt hektisk period på jobb i december och början av januari så det blir verkligen till att ta tag i allt nu, vi ska börja ringa runt o kolla lokaler i morgon, min mamma kommer att ordna så gott som all mat tror jag (hon har jobbat med det och fixat mat till fester på 200 pers så det fixar hon lätt)

tack för alla dina tips

• 3Jane

Vi har färgtema vitt, svart, silver och lila :)

• Bride2beJan09

Hej tjejer, hur går det?

För mig har allt legat i stiltje, men nu har jag tagit tag i planeringen igen. Nu ska jag satsa på inbjudningarna. När planerar ni att skicka ut inbjudan?

• 3Jane

Håller också på med våra inbjudningar, tänker nog skicka ut dem så fort som möjlig. Förhoppningsvis nästa vecka.

• Mikes bride

Hej alla!
    Här har det också stått stilla ett tag. Vi har fått tråkigheter med vår älskade hund. Hon ligger just nu nyopererad på djurkliniken och vi vet inte om hon överlever....
    Kan dessutom bli en dyr historia och då är det bröllopspengarna som ryker! :(
    Håll tummarna för att det går bra och att vi snart är "med på banan" igen.
    Kram på er.

• Bride2beJan09

Åh Mikes, jag hoppas det går bra... Jag håller tummarna, och välkommen tillbaka när allt har ordnat sig.

Själv har jag fixat med inbjudningar ivkäll, och de är i stort sett klara. Nu ska själva informationspappret klistras fast, och kuverten adresseras, sedan så! Känner mig mikket nöjd, vi har ju inte tänkt skicka iväg dem förrän om en månad, så nu ligger vi ju i fas igen.

• 3Jane

Våra kort är klara men det är mest det här med att skriva adresser och framförallt HITTA allas adresser som tar tid. Och så ska vi knyta band runt o så. Men vill få ut dom till nästa vecka iaf, kanske skicka dom på måndag eller tisdag så folk får dom till den 17, då är det ju exakt 4 månader kvar.

• CherryBomb

Hejsan!

Här är en till januaribrud. Närmare bestämt den 17-e. Vi har väl kommit så långt att vi har bokat kyrka, lokal, köpt klänning och en del av drycken till festen på kryssning :) Nu är mitt stora problem att försöka hitta skor... Någon som har ett billigt tips?

/Cherry

• 3Jane

Kul med en till 17:onde :)

Hm, beror väl lite på vad du vill ha.
    Har du kollat de vanliga butikerna?

• CherryBomb

Ja, de traditionella bröllopsskorna är ingen personlig favvis. Och inga av de vanliga butikerna har vita skor/pumps/sandaletter... Finns det någon som har ett bra nät-tips?

/Cherry

• 3Jane

Njae tyvärr inte, ska inte ha sånna skor alls

Svar på tråden Januari 2009? Finns det fler?