Januari 2009? Finns det fler?
Vi gifter oss 5 januari. Finns det fler som gifter sig i januari? Hur långt har ni kommit med planeringen? Hur ska erat bröllop se ut?
Vi gifter oss 5 januari. Finns det fler som gifter sig i januari? Hur långt har ni kommit med planeringen? Hur ska erat bröllop se ut?
Japp, vi visste innan vilka vi ville ha. Sen gick vi förbi Guldfynd o då var det 25% rabatt på allt, så på det viset tjänade vi ju någon tusenlapp. Inte mig emot.
Vi har ju ett "billigt" i bröllop, har en budget på ca 25.000, men har kommit undan bra mycket billigare än vad vi beräknat på det mesta - än så länge! Känns så skönt.
...nu känns det som att jag diskuterar med mig själv i tråden.
Hej! Här kommer en till som vill vara med!
Tack 3Jane, jag har letat efter en sån här tråd.
Vi gifter oss 31 Januari.
Kyrka och festlokal bokad.
Boende och transport bokad.
Musiker i kyrkan och till festen bokad.
Klänning och kläder till mannen fixat.
Toasmaster bestämmd.
Papper till inbjudningarna inhandlat men ej skrivet.
Matan bokad (lämnar öppet för cateringfirman för egna förslag)
Nämen.... det ser ju ut som att vi ligger rätt bra till ändå.... konstigt för det känns inte så. :)
Bride2beJan09, ja det lät faktiskt som en bra idé med snittar och tårta och sen middag för de närmaste. Kankse något för oss också. Ska föreslå den idén. Kom också och tänka på då, hur det blir om man har långväga gäster, vilket vi kommer att ha, de kanske inte tycker det är värt att åka för bara lite tårta, precis som du skrev. Men du har rätt igen, som sagt, det är väl inte vårt problem. Vill de inte komma så slipper de liksom.
Paoje, hur lyckas ni hålla nere budgeten till 25 000 men ändå med många gäster? Det låter ju jättebra. Vi har ju tänkt ha 100 gäster och bara alla ska ha mat så drar det ju iväg direkt!
Mikes bride, Välkommen :)
3Jane - Ska kopiera över vad vi köpt än så länge o vad det kostat. Skriver upp varenda inköp vi gör nämligen! För att kolla hur mycket det går på i slutändan..
Cape - 1072:-
Placeringskort - 100:-
Bröllopsbok + gästbok - 559:-
Tiara - 131:-
Klänning - 1949:-
Dekorationshjärtan - 95:-
Slöja - 175:-
Tårtställning - 250:-
2 finare champagneglas(till mig o mannen) - 240:-
Ringar - 3819:-
Total summa än så länge: 8390:-
Det vi har gjort...Well, köpt placeringskort, tiara, dekorationshjärtan, slöja och tårtställning här på köp & sälj. Har varit ute i extremt god tid.
Sen klänningen via tradera (kommer måttbeställd för 1699:-, kostar 1949:- med frakt), champagneglasen kommer också från tradera. Ringarna passade vi på å köpte nu när guldfynd hade 25% rabatt på allt.
Det som kommer att tillkomma är mannens kläder, han ska promt ha frack. Finns för ca 1800:-. Underkläder till mig köper jag på typ H&M/lindex/kappahl. Skor har vi redan. Smink kommer min syster att fixa - hon vet inte om det än dock . Fotograf har vi i släkten. Lokal har vi gratis.
Mat räknar vi på ca 10.000 max, har en billig catering här i byn, de får också göra en tårta. Kommer att ha en vanlig tårta o ingen "bröllopstårta" direkt så. Alkoholfritt har vi, då vi båda är nykterister.
För oss är dock 25.000 mycket pengar, då jag precis slutat studera o precis börjat jobba.
Gör vi som jag vill, så bjuder vi inte alla på mat o slipper den stora kostnaden för oss.
Min blivande och jag tänker ha en enklare buffé. Först tänkte vi fixa maten själva, men cateringfirman är samma som hyr ut festlokalen och vi fick ett himla bra pris så då får dom fixa maten också. Vi lämnar öppet för dom så att dom nästan får "härja fritt" :) Dom vet att vi är mån om att få ner priset och vi litar helt på deras omdömme.
Har ni ngn erfarenhet av utomhusfoton på vintern? Har letat runt men hittar inte mycket. Hur gör ni, ute eller ateljé?
Tack ja det tar sin lilla tid.
Har ännu inte vågat räkna på vad det kostat.
Vi blir nog ca 90 pers.
3 rätters med bröllopstårta hade vi tänkt.
Vi vill båda ha en stor fest.
resan har vi förresten oxå bokat o ringar ska vi kolla på igen i dagarna.
Hade bestämt mig men guldsmeden övertalade mig till en enklare modell, men efter några veckors gruvande ringde jag upp o sa att jag inte ville ha hans förslag utan mitt eget
Kollar lite efter fotograf o hittade en med fina bilder o bra priser men jag tycker det tar alldeles för lång tid o få svar på mail, så jag bad om ett telefon nummer...
o har inte fått det...
så det verkar som att det blir till att leta vidare