• Paoje

Januari 2009? Finns det fler?

Vi gifter oss 5 januari. Finns det fler som gifter sig i januari? Hur långt har ni kommit med planeringen? Hur ska erat bröllop se ut?

• Svar på tråden Januari 2009? Finns det fler?
  • 3Jane

Uhm min vill inte heller ha kostym utan något lite mer annorlunda, svårare att hitta snyggt än brudklänningar tycker vi. Men vi kanske bara har tittat på fel ställen.

• Paoje

Hur ska ni andra göra med mat? Blir det buffé, eller 3 rätters eller vad blir det? För min del hade det räckt bra med tårta och snittar ev. Men mannen är mera för stort partaj efteråt, med mycket mat..

• 3Jane

Jo maten är nog rätt viktig för oss, och jag tror för gästerna också. Många ser nog fram emot att få god mat, fast snittar o tårta är ju supergott så det räcker ju iofs.
    Vi vill ha 3-rätters men vill samtidigt hålla nere budgeten och inte ta in catering. Fast det svåra med ett sånt här bröllop mitt i vintern är ju det där med varmhållning. Man vill ju bjuda på varm mat då och inte kall. Och hur lyckas man laga varm mat och servera till runt 100 gäster?
    Maten är nog vårt största problem, vet inte hur vi ska göra!
    Vad har ni för ideér?

• Bride2beJan09

Hej!

Här vill jag också vara med, jag gifter mig den 24 januari 2009! Jag har inte kommit så himla långt i planeringen faktiskt, men det känns ganska lugnt ändå. Det är ju tur att det är i januari, då behöver man kanske inte vara ute i så god tid med allt..

Vilken värme vi har idag, jag har skippat stranden idag och planerat lite bröllop.

Vi ska faktiskt göra som du önskar Paoje, vi ska ha en champagnemottagning med snittar och tårta, och på kvällen blir det middag med närmsta familjen. Kommer bli toppenbra tror vi!

• blacknwhite

vi gifter oss den 10 januari, i skåne.
    vi ...jag ... har kommit ganska långt i planeringen. Håller just på att försöka hitta stolöverdrag till lite billigare peng.
    Har tyvärr blivit lite besatt av det

• blacknwhite

Har rött o guld tema.
    har inbjudningarna praktisk taget färdiga, bokat lokal, band, solister, musiker, maten ganska spikad. Klart är även klänning cape, skor, slöja, uk, tärnans klänning

• Bride2beJan09

Hej B&W!

Vad långt du har kommit i din planering! Och vilka vackra inbjudningar du har knåpat ihop! Jag blir ju helt imponerad. De måste ha tagit lång tid och kostat en del...?
    Inbjudningarna, hm, där är ju inte jag riktigt än. Det får bli till hösten när jobbet kommit igång igen. Jag tänkte be en kollega som är superduktig på scrapbooking att göra ett förslag på en mall som jag kan utgå ifrån.

Nu är jag iaf nöjd, bokade precis bröllopsnatten. Ännu en grej på listan att bocka av, skönt!

Mot stranden, ciao!

• Paoje

Wiiiie! Har hämtat ur ringarna idag! Klänningen kommer i slutet på veckan. Härligt!

• 3Jane

Wow vad duktiga ni är allihopa! Vi är tyvärr på nån sorts noll-läge just nu. Är massa rätt viktiga beslut vi måste fatta och vet verkligen inte hur vi vill ha det.
    Håller just nu på funderar om vi inte ska ha nåt stort bröllop som vi hade tänkt i januari utan bara en vigsel med middag för de närmaste istället och ta festen senare. Jättesvårt.

Ska ni ha stora eller små bröllop?

• Bride2beJan09

3Jane,

ja, det är därför våra planer inte heller har kommit så långt än, vi har också haft de grubblerierna som du beskriver.

Nu har vi kommit fram, precis som jag skriver ovan, till att vi ska ha en champagnemottagning med snittar och bröllopstårta efter vigseln. Till den är ALLA (ca 100) bjudna. Senare på kvällen har vi middag för våra närmaste. Det kommer bli ett jättebra upplägg som passar mig och min blivande perfekt. Det jag tänker på är att vi har en del långväga gäster, och de kanske inte tycker att det är "värt" att åka så långt för en mottagning. Men å andra sidan, det är faktist inte vårt problem, de får ju acceptera oss och vårt upplägg, eller vad säger ni?

Sedan vi tagit detta beslut har det blivit mycket lättare att komma igång med planeringen och ta alla de brådskande beslut.

Paoje, redan fixat ringarna, oj! Du är ute i god tid! Men jag ska faktiskt också kolla på mina idag.

Svar på tråden Januari 2009? Finns det fler?