• Paoje

Januari 2009? Finns det fler?

Vi gifter oss 5 januari. Finns det fler som gifter sig i januari? Hur långt har ni kommit med planeringen? Hur ska erat bröllop se ut?

• Svar på tråden Januari 2009? Finns det fler?
  • Mikes bride

Fint, jättefint, blacknwhite! Vad många fina bilder du har i galleriet.

• blacknwhite

Jag har samlat över lång tid

• Bride2beJan09

Blacknwhite:

Jag vet faktiskt inte riktigt, hon är nog rätt dyr tror jag... Samtidigt så har jag läst en del här på sidan och det är många som ångrar att de inte har haft en professionell fotograf. Vi har bestämt att fotografen är en av de poster som kommer att få kosta mycket.

Jag håller med Mikes bride, vad många fina kort du har! Jag kollade nog bara in dina inbjudningar sist, och kom inte till sida två. Ringen var speciell! Köper man två delar + diamantsmycket ovanpå och sedan sätts de ihop, eller hur funkar den? Häftigt!

• Bride2beJan09

Mikes: ja, jag har sagt att buketten gärna får vara lite vildare.. Min sambo är officer och ska ha sin stora mässdräkt och det kommer att vara sabelhäck utanför kyrkan. Det kan bli lite stelt, vet jag efter erfarenhet. Då skadar det inte att jag "vildar" upp stämningen lite

Min guldsmed sa att man kan göra hur man vill nu för tiden med sina ringar, det finns inga rätt och fel. Blanda form, material och stil, bara du själv trivs. Själv kommer jag nog inte att blanda material, jag är precis som du silver och vitguld.

• blacknwhite

Ja kollar runt på lite olika fotografer och det är onekligen skillnad på dom, så vi får se hur vi gör.

Ringen ser ut som två men är en o plattan håller dom samman.

• Bride2beJan09

Jättefin ring bnw!

I helgen fick vi reda på att restaurangen vi har bokat kanske ska stänga, pga att de inte längre får ha kvar lokalen. Känns jättetrist, och nu måste vi börja kolla på andra alternativ. Jobbigt.

Tur att det regnar idag, då kan man bocka av lite poster på listan att göra. Just nu raggar jag en stråkkvartett till kyrkan. Har ni börjat fundera över hur ni vill att vigselceremonin ska se ut?

• Mikes bride

Nej, fy vad tråkigt när man har ställt in sig på ett ställe!
    Hoppas ni hittar ett bra(eller bättre) alternativ snart.

Klart att vi funderar på vigselcermonin :) !!!
    Vi ska ha fiolmusik till in och utgång och 2 solosångerskor som ska framföra en varsin sång. Vi tänkte skriva i vigselprogrammet, Brudens sång till Brudgummen och viceversa. Vi väljer helt enkelt en varsin sång. Lite kul tycker vi!

• Mikes bride

Nej, fy vad tråkigt när man har ställt in sig på ett ställe!
    Hoppas ni hittar ett bra(eller bättre) alternativ snart.

Klart att vi funderar på vigselcermonin :) !!!
    Vi ska ha fiolmusik till in och utgång och 2 solosångerskor som ska framföra en varsin sång. Vi tänkte skriva i vigselprogrammet, Brudens sång till Brudgummen och viceversa. Vi väljer helt enkelt en varsin sång. Lite kul tycker vi!

• Bride2beJan09

Men Herregud, då har vi exakt samma tankar kring vår ceremoni! Vi som har tänkt att vår idé var så "egen", uppenbarligen inte... Vi tänkte ha en stråkkvartett till in- och utgång, och sedan en manlig solist som sjunger två sånger. Brudens sång till och Brudgummens sång finns också med. Hm. Vi kanske har valt samma sånger också?!

Jag läste här någonstans en präst som skrev att man måste ha minst en visgelpsalm, men stämmer det verkligen?

• Mikes bride

Ja, det gör det nog. Jag pratade med en bekant som är kantor och hon sa att är det kyrklig vigsel ska det vara psalmer med.
    Man kan ju undra hur glad våran extremt duktiga kantor (församlingens) blir när han bara får spela 1 eller 2 psalmer.... :?

Ha, ha, jag tror inte att vi har valt samma sånger. Jag har nämligen valt en inte alls känd låt av Sarek som heter "Om du vågar". Lyssna på den! Min blivande har inte bestämmt sig än, men jag har kommit på honom att lyssna en del på Marie Fredrikssons "Ännu doftar kärlek". Han är inte typen som lyssnar på texter annars direkt...

Som in och utgångsmusik blir det bara hälsingemusik! Trollens Brudmarch in och Delsbo Brudmarch ut. Tycker att det finns så himla många fina marcher så det är skitsvårt att välja, så då valde vi att ha musik från mina hemtrakter eftersom jag flyttat till min kärlek.

Hur går det för alla med planerna?

Svar på tråden Januari 2009? Finns det fler?