Januari 2009? Finns det fler?
Vi gifter oss 5 januari. Finns det fler som gifter sig i januari? Hur långt har ni kommit med planeringen? Hur ska erat bröllop se ut?
Vi gifter oss 5 januari. Finns det fler som gifter sig i januari? Hur långt har ni kommit med planeringen? Hur ska erat bröllop se ut?
Om det går tar vi nog våra i kyrkan. o om vädret tillåter några utanför med. tanken e ju att jag o sambon inte ska ses innan så
fotona måste tas efter vigseln innan festen
Hej Mikes bride och välkommen till tråden!
Du ligger ju bra till i planeringen tycker jag! Jag räddar mig själv med att det faktiskt är ett januaribröllop och att man itne behöver vara ute i så god tid till allt... Hade detta varit ett sommarbröllop hade det nog varit kört med mycket.
Jag har bokat fotograf, men vi har inte diskuterat upplägg ännu. Jag och min sambo vill ha "lifestyle"-bilder så hon kommer att följa oss under dagen, fram till och med vår champagnemottagning. Jag tror det kan bli fina bilder från vår mottagning och jag vill gärna att hon tar kort även på våra gäster. Jag får höra vad hon säger om att ta några bilder utomhus också.
Var ska ni gifta er, och hur/var ska ni ha festen?
Paojoe, jag får väl ta en kik in under köp- och sälj mao! Jag inser att ju mer jag surfar runt desto mer är det jag behöver köpa och fixa, som jag inte tidigare tänkt på... Champagneglas till mig och sambo skrivs genast upp på listan.
blacknwhite, vad bra att du gick på din egen känsla! Kan du inte beskriva hur den ser ut! Jag har inte bestämt mig om jag vill ha en tunnare med många stenar, eller en tunnare med en stor som "sticker upp" om ni förstår?!
Har ni tänkt på bukett än? Jag tycker det är svårt med blommor som tål kyla, och så ska de ju finnas i affär också. Men de kanske är så välsorterade nu för tiden att de lyckas få tag på det mesta?
Vi ska gifta oss i Väddö kyrka och festen kommer vi att ha på Barnens Ö. Där finns det gott om möjlighet för gäster att sova över för en vettig peng.
Jag sitter också och funderar på ring..... svårt att hitta en som passar med förlovningsringen, det trodde inte jag att det skulle vara.
Jag är utbildad florist, så har ni frågor så kanske jag kan hjälpa till ;) Själv tänker jag bara ha vita rosor och trollhassel som jag behåller längden på stjälkarna på, alltså jag bär den över armen. Man får försöka att undvika att ha med buketten ute så mycket under dan, fryser den så visar det sig inte på en gång.
Najs, att kunna göra sin egen bukett! Vi har en i släkten som är utbildad florist, och jag funderar på att fråga henne om hon vill göra min.
Jag vill också ha vita rosor och trollhassel! Sedan skulle jag också vilja ha hjärtan på tråd och ev brudorkidee. Men de tål inte kylan så bra, eller hur är det nu?
Jag har så korta och tjocka fingrar (stooort komplex ) så det är inte så mycket som passar till min förlovningsring... Får se vad guldsmeden säger, när han öppnar efter semestern. Han gjorde förlovningsringen och är jätteduktig.
Nje, orkideer är ganska känsliga men inga blommor trivs direkt ute på vintern, så kör på det om du vill ha det!
Jag köpte en väldigt bred och fin förlovningsring som är lite så där rundad, älskar den, men det är skitsvårt att hitta nåt som får plats och är snyggt ihop. Dom ringar jag fastnar för är raka! Kan inte bestämma hur jag vill ha diamanterna heller.
Vart gifter du dig Bride2beJan09?
Vi gifter oss i Ystad, i Mariakyrkan. Vi har velat lite fram och tillbaka, och tillslut blev det denna pga att den ligger nära Ystads teater där vi ska ha mottagningen. Jag ville ha en kyrka som vi ha anknytning till, som betyder något och det gör denna. Min sambo är från Ystad, och vi bor här nu.
Själv är jag från Varberg.
Jag förstår precis vad du menar men ringen, och det var faktiskt en av anledningarna till att jag valde en rak. Den är lättare att matcha med en vigselring som inte behöver ha samma form. Har du vit- eller rödguld?
Jepp, då får det bli orkideer. Du tror inte det ser för rörigt med så mycket olika saker i buketten?
Nej, det är "lugna blommor" du har valt, det är i såna fall trollhasseln men det beror på hur man jobbar med den, det ska väl inte vara stelt heller.
Jag har rött guld fast jag nästan alltid använder silver :) Så en tvåfärgad skulle kanske inte vara fel.
Håller med dig om kyrka, att det ska kännas rätt liksom. Vi ser våran kyrka hemifrån, så vi valde den fast den egentligen nästan känns lite för stor. Jag har också flyttat 30 mil till min kärlek :)
Vi gifter oss i lyngsjö kyrka (nära kristianstad) o har festen i vinslöv.
Buketten ska vara mörkröda stora rosor oxå med långa stjälkar o siden band runt.
ringen jag vill ha finns i galleriet.
man sätter in sin förlovningsring i mitten, vilket jag tyckte va smart för min förlovningsring e jättesvår!!
Där är hjärtan runt hela o i mitten ett hjärta i vitguld.
Därför vill jag gärna dämpa ner den lite, men ändå få massa diamanter
Den (vigselringen)är mycket finare i verkligheten!
bridetobejan09
får man fråga vad ni betalar för de paketet?
fotografen