• neeke1972

    Örebro tråden nr 3....

    Nya Örebro tråden....

    080503 Bennis (Ljusnarsbergs kyrka)
    080517 E hjärta A (Almby kyrka)
    080531 Fru Hennerdal (Tysslinge kyrka)
    080614 LiMa2008 (Almby kyrka)
    080614 Ermina (Mörby gård/Bygdegården Ekeby)
    080628 Ilbäcksan (Ekeby kyrka)
    080628 marjoh (Ervalla kyrka)
    080719 Waersta (Riseberga Amfiteater)
    080719 snartfruG
    080802 2aug08 (Glanshammarsåsen)
    080809 lillaj (Ljusnarsbergs kyrka)
    080809 nora080809 (Nora kyrka)
    080816 Jonna83 (Kumla?)
    080816 neeke1972 (Almby kyrka)
    080816 dragonesse (Ölsboda Herrgård)
    080906 LT080906 (Mosjö kyrka)
    080906 sakke (Axbergs kyrka)
    080920 EmmaErik

    Här snackar vi bröllop....

  • Svar på tråden Örebro tråden nr 3....
  • Waersta

    Jag mailade in våran bröllopsbild till na. 750kr betalade vi.


    dragonesse skrev 2008-09-27 11:53:55 följande:
    Folk tjatar på oss att vi ska sätta in annons tidningen, så vi tänkte väl göra det... men hur gör man rent praktiskt? Tänkte sätta in annons i NA och NWT. Kan man göra det på nätet eller måste man prata med dem direkt? Kollade runt på nätet men det verkade som man bara kunde beställa en vigsel-annons där, dvs utan bild.
  • lillaj

    Är du säker på att det inte är du?! Vilken fotograf hade ni? Jag tyckte alla falla att det var du men jag kan ju ha tagit fel, får kolla igen.


    Jonna83 skrev 2008-09-26 22:48:02 följande:
    lillajoj, det tror jag inte.. Då skulle väl fotografen frågat innan? Men nyfiken blev jag ju..
  • Waersta

    Vad fina ni var i tidningen!!


    MissDevout skrev 2008-09-26 23:10:19 följande:
    Vi tänkte göra en stor förstoring 100*150 på canvas i svartvitt att ha i vardagsrummet, mer som en tavla. Sen tänkte jag ev köpa en lång tavellist och sätta i sovrummet ovanför sängen soch framkalla en del kort på detaljer (mannens manchettknappar, buketten), kort på oss var och en och ställa där i fina ramar på rad, sen kan man ju byta ut motiven efterhand man tröttnar
  • MissDevout

    Tack vad snäll du är!

    Det var nog de mest bortkastade pengarna i samband med bröllopet, det var enbart för mammas och svärmors skull
    Och det är ju egentligen så korkat, för de enda de kommer göra är att klippa ut annonsen och sätta den på kylen eller på nån anslagstavla, de kan ju få samma kort av oss som ett riktigt fotografi.. Jag förstår inte riktigt grejen med mammor och annonser i tidningen...


    Waersta skrev 2008-09-28 21:08:08 följande:
    Vad fina ni var i tidningen!!
  • Waersta

    Det är för att alla deras bekanta, som inte var på bröllopet ska se hur snygga nu var. Så att de ka skryta om allt du vet.. mammor.
    Min mamma och min mormor betalade annonsen. Vi hade inte tänkt att ha någon.


    MissDevout skrev 2008-09-29 10:48:27 följande:
    Tack vad snäll du är!Det var nog de mest bortkastade pengarna i samband med bröllopet, det var enbart för mammas och svärmors skull Och det är ju egentligen så korkat, för de enda de kommer göra är att klippa ut annonsen och sätta den på kylen eller på nån anslagstavla, de kan ju få samma kort av oss som ett riktigt fotografi.. Jag förstår inte riktigt grejen med mammor och annonser i tidningen...
  • Jonna83

    Lillaj

    Jo det var vi! Två kort på oss, blev lite förvånad! ;) Visst är det lite roligt men jag trodde inte fotografen fick sätta in bilder utan att fråga? Men jaja.. bilderna var ju fina så..;)

  • Viiala

    oj äntligen har jag hittat örebroare masor med frågor om var man kan hitta nån bra lokal å sånt skoj planerar bröllop 2009 2010

  • MissDevout

    Hahaha, ja det är väl så, snäll mormor och mamma iaf som betalade


    Waersta skrev 2008-09-29 11:17:12 följande:
    Det är för att alla deras bekanta, som inte var på bröllopet ska se hur snygga nu var. Så att de ka skryta om allt du vet.. mammor. Min mamma och min mormor betalade annonsen. Vi hade inte tänkt att ha någon.
  • lillaj

    Superfina bilder Men att fråga er innan hade kanske inte varit så dumt


    Jonna83 skrev 2008-09-29 14:31:50 följande:
    LillajJo det var vi! Två kort på oss, blev lite förvånad! ;) Visst är det lite roligt men jag trodde inte fotografen fick sätta in bilder utan att fråga? Men jaja.. bilderna var ju fina så..;)
  • dragonesse

    Hur har ni gjort med tack-kort? Har ni beställt eller gjort själva? Om ni har beställt, var gjorde ni det och vad kostade det?

  • Waersta

    Som lillaj tipsade om använde jag mig av qpix.se gick superfort. billigt också. 35kort x 6kr styck.


    dragonesse skrev 2008-09-30 21:47:10 följande:
    Hur har ni gjort med tack-kort? Har ni beställt eller gjort själva? Om ni har beställt, var gjorde ni det och vad kostade det?
  • MissDevout

    Jag beställde själva korten från kortdesign (dyrt...) som resten av våra trycksaker, sen framkallade jag kort från fotografen själv hos postfoto (bilderna blir alltid bra där) med en vit kant runt. 33 kort gick på 88 kr inklusive frakt.

  • Waersta

    Vi var i Hardemo bygdegård.


    Viiala skrev 2008-10-08 12:02:56 följande:
    Var hade ni er fest jag hittar inte en ännda lokal
Svar på tråden Örebro tråden nr 3....