• Mikabe­lla
    Äldre 10 Jun 12:01
    22735 visningar
    134 svar
    134
    22735

    Stegräknare!

    ...Nu ska jag ha min stegräknare på mig hela tiden! Är ju jätte intressant att se hur många steg man tar per dag! Hur många tar du? Hur många steg resulterar din 2 timmars promenad i? Hur många steg tar du egentligen på jobbet? Började imorse och är nu uppe i 2486 steg...10000 per dag var det väl som rekomenderades ?

  • Svar på tråden Stegräknare!
  • Lunia
    Äldre 9 Jul 08:45

    Blev korten bra??

  • Mikabe­lla
    Äldre 10 Jul 09:16

    Hej vänner!...Jodå korten blev bra...Är såååå sjukt nojjig o riktigt hård mot mig själv bara...Ush måste bli lite snällare mot mig själv tror jag.

    Är lite lat denna veckan...Har rört mig mycket, men glömt stegräknaren...Den visar just nu bara 14684 steg...Ojdå...

  • Lunia
    Äldre 13 Jul 13:29

    Jag har inte haft så bra steg vecka men jag har rört mig mycket ändån!! Igår gifte jag mig och det blev en super dag!!!

  • Mikabe­lla
    Äldre 13 Jul 13:32

    ÅHHHH GRATTIS!!! Vad roligt!!!!!!! Bilder!!??

    Du kan ju räkna alla stegen fram till altaret, fotograferingen, dansen


    Lunia skrev 2008-07-13 13:29:28 följande:
    Jag har inte haft så bra steg vecka men jag har rört mig mycket ändån!! Igår gifte jag mig och det blev en super dag!!!
  • tonårs­morsa
    Äldre 13 Jul 13:34

    Grattis till frutiteln!

    Har inte räknat ihop mina steg för veckan än, tror tyvärr inte riktigt jag når mitt mål. Har arbetat mycket i trädgården och då har det blivit många steg (sluttningstomt så det har blivit mycket spring upp och ner), men tyvärr har jag väl latat mig däremellan.


    Lunia skrev 2008-07-13 13:29:28 följande:
    Jag har inte haft så bra steg vecka men jag har rört mig mycket ändån!! Igår gifte jag mig och det blev en super dag!!!
  • Lunia
    Äldre 15 Jul 09:41

    Tack så mycket!
    Lovar ska sätta in lite bilder efter semestern om jag inte orkar/hinner ikväll!

  • tonårs­morsa
    Äldre 15 Jul 12:47

    Halloj tjejer. Förra veckan blev inte så dålig som jag trott. Kom upp i totalt 82332 steg när veckan var slut (fick mycket gjort i trädgården också). Fortsätter med 100000 som mål även denna vecka, men nu ska jag försöka skärpa mig och få in lite mer regelbundna promenader.

  • Mikabe­lla
    Äldre 15 Jul 13:18

    Bra jobba! Det är ju jättemånga steg. Min stegräknare har åkt till himlen. Den dog Nu kör jag med mina Nike+ skor och Ipod. Kan inte räkna steg, men jag går/springer i genomsnitt bort 450 kcal per dag...Får jag vara med på tråden iaf..kan ju försöka "översätta" mina kcal till steg...


    tonårsmorsa skrev 2008-07-15 12:47:44 följande:
    Halloj tjejer. Förra veckan blev inte så dålig som jag trott. Kom upp i totalt 82332 steg när veckan var slut (fick mycket gjort i trädgården också). Fortsätter med 100000 som mål även denna vecka, men nu ska jag försöka skärpa mig och få in lite mer regelbundna promenader.
  • Mikabe­lla
    Äldre 15 Jul 13:28

    Oki får fram att 100 kcal är ca 2500 steg.

    I såfall stå jag just nu på ca 15000 steg...Idag var jag sååå tröttt i morse så jag hoppade morgonpromenaden. Ska gå en runda på 1 timme ikväll tänkte jag..Hmmm runt 10000 steg då va?

    Se jag försöker verkligen. Vill ju vara med er ju!

  • tonårs­morsa
    Äldre 15 Jul 13:47

    Mikabella:

    www.stegraknare.se kan man omvandla olika aktiviteter till steg (det jag gjort när jag arbetat i trädgården, grävning gör ju annars inget utslag alls på räknaren). Du borde kunna se även vad promenader ger där. Eftersom arbete som kräver muskelstyrka också kräver energi så ger det ju annars lite snålt utslag om man bara går på stegräknaren vid vissa aktiviteter. När du t.ex. springer krävs ju mer energi än för bara benrörelsen, därför kan det ge ett mer rättvist utslag om du använder omvanlingstabellen istället för att enbart lita på en stegräknare. Att räkna i kcal kan däremot slå ganska snett eftersom kroppen hela tiden anpassar sig för att balansera energiintag och energiutgifter mot varandra.

  • Mikabe­lla
    Äldre 17 Jul 12:51

    Sant! Tycker det är väldigt svårt att veta hur, vad o när man ska räkna. Jag räknar all aktivitet som pågår längre än 15 min och som får mig att börja svettas. Inge fusk här inte Har faktiskt tappa 0,6 denna veckan..Inte mycket, men skönt att det rör lite på sig tillslut.

    Hur går det för er? Nya mål? Utmaningar? Resultat?

  • tonårs­morsa
    Äldre 17 Jul 13:31

    Mikabella:

    Jag går med stegräknaren på hela dagarna, den åker på direkt efter duschen på morgonen. Eftersom riktlinjen är att man ska gå 10000 steg om dagen för att må bra så tycker jag allt ska räknas. Kan iofs bli svårt nu när du inte har någon räknare.

    När jag gör aktiviteter där stegräknaren inte funkar tar jag däremot av den och räknar med hjälp av omvandlingstabell (har förutom den på www.stegraknare.se en på www.livslunken.se, men där tror jag man måste vara medlem för att kunna logga in).

    Nu har jag precis kommit in från en promenad med mina nya masaiskor, första riktiga promenaden ute, har bara provat dem inne hittills. Det var jobbigare än jag trott. De är ju rundade under vilket gör att muskulaturen måste stabilisera för varje steg man tar, skitbra för att stärka hållningsmuskulaturen (känns i alla fall som att jag kommer få en välsvarvad rumpa ). Har i övrigt fortsatt slita i trädgården, så jag hoppas på bra resultat innan veckan är slut.

  • wienna
    Äldre 21 Jul 18:25

    Sista veckan har varit ganska kaotisk för mig också. Sedan i onsdags har jag varken gått särskilt mycket eller ahft stegräknaren på mig. Vigsel i fredags, förberedelser inför denna, fölvisning igår och idag förberedelser inför vår resa till Sverige imorgon...

    Extraordinära omständigheter och bara att ta nya tag! Har inte gått upp i alla fall!

Svar på tråden Stegräknare!