• anniepannie00

Rock tema

Vi kör på ett rock tema. Vilket betyder svart och vitt i färgtema och med massa rocklåtar.
    Vi har tänkt att ha kiss och cash t ex under vigseln och även massa rock musik under festen.
    Min bukett ska ha svart sprayade nejlikor och vita rosor, klänning vit med svart skärp. Hans smoking är ju så klart svart, vit skjorta och svart slips.

Men där tar min fantasi slut om vad man kan ha mer som rock tema.. Någon som kan komma på mer bra tips??

• Svar på tråden Rock tema
  • Fenixx

rockballader...nu har jag inte läst alla inlägg men du har ju
    Europe-Tomorrow
    bad english- When I see you smile
    Aerosmith- I dont wanna miss a thing

• Cazz

mm vi sitter också o planerar rockbröllop med medeltids influenser.

• miss Lawless

vi tänkte köra rock/punk med svart/lila...

• Anemia

Kul tråd att läsa.
    Vi planerar ett litet, överrasknings bröllop , borligt om 1½ månad.. men det kommer gå i svart. Liten enkel bukett blir det dock i lila!

• Tikka

Vad kul det verkar. Jag skulle nog kunna tänka mig svarta ljus, röda rosenblad på borden. (En kompis hade ett läderbälte, smalt som hon klippte av med små nitar på som strumpeband under klänningen. Hon hade även svart spetsunderkläder.)

Every rose has it's thorne är ju fin, kommer inte på vad gruppen heter. 80-tals ballad.
    Michael Learsn To Rock, ett danskt band som kör lite rockinspirerat på typ 90-talet hade många fina ballader. Sen, även om det inte är en ballad, måste man ju höra Wild One med Iggy Pop eller Billie Idol. Hur skön som helst. Ha så kul!

• Anemia

Hell is living without you- Alice cooper, kan det vara nåt??

• MissingLink

Vilken rolig tråd.
    Om det inte blir en liten snabbvigsel i rådhuset för oss vore det ju kul med ett punkbröllop i stil med musikvideon till Dropkick Murphys Walk Away

Killen har ju redan tuppkam så

• RTBW

Till dekorationen kan man kanske.....

Ha Servettringar med nitar på,
    eller nitar på placeringskorten.
    Kanske ha kedjor som bordsdekoration.
    Stora svarta kandelabrar med svarta/röda ljus.
    Ha lite "pyro" tänk E-types pyro (smällar, bomber, eld)

Ja, jag skall fundera mera,

• RTBW

Kanske läder detaljer på festhäftet.
    Eller läder som servettringar.

Sedan undrar jag, vad ska du spreya nejlikorna med.
    Jag hade ingen aning att det fanns sådan färg.

• anniepannie00

Det var min florist som visade mig ett par svart sprayade i butiken som jag fastnade för.. har ingen aning om vad det är för spray eller färg...:-S

RTBW skrev 2008-08-24 13:21:39 följande:
    Kanske läder detaljer på festhäftet.Eller läder som servettringar.Sedan undrar jag, vad ska du spreya nejlikorna med.Jag hade ingen aning att det fanns sådan färg.
  • CattaKalas

Vårat rock-bröllop blev en succé!!!
    Alla va jätteimponerade. Vi körde med svart å vitt med några få lila inslag. Det va en fantastisk dag! Jag vaknade med ett leende på söndagsmorgonen å va bara SÅ nöjd. Alla jag har pratat med efteråt har varit jättenöjda.

Ska försöka få in lite bilder i galleriet.
    Vi hade en svart tårta med vita kallor på å till gästerna vita bakelser med kallor å svarta dekorationer, så maffigt!
    Vi gjorde även några spexiga bröllopsbilder med fotografen. Jag hade värsta monster-bootsen (knähöga med "plåt" på framsidan) å höll upp klänningen medan min man stod med sin skinnrock bredvid. Vi plåtade i en slottsruin så bilderna blev verkligen tuffa!!! Sen gjorde vi fina bilder oxå, men det var kul att leka lite.

Allt va underbart... Jag önskar alla allt gott å till er som har bröllopet kvar, lycka till å ta vara på dagen! Kram Fru Lundell

Svar på tråden Rock tema