• anniepannie00

Rock tema

Vi kör på ett rock tema. Vilket betyder svart och vitt i färgtema och med massa rocklåtar.
    Vi har tänkt att ha kiss och cash t ex under vigseln och även massa rock musik under festen.
    Min bukett ska ha svart sprayade nejlikor och vita rosor, klänning vit med svart skärp. Hans smoking är ju så klart svart, vit skjorta och svart slips.

Men där tar min fantasi slut om vad man kan ha mer som rock tema.. Någon som kan komma på mer bra tips??

• Svar på tråden Rock tema
  • anniepannie00

Det är likadant för mig med det stilrena... Vill ha massa detaljer ist! Allt hänger ju på dukningen känns de som.. Och så vill jag ha massa detaljer vid vigseln..Men vet inte vilka än?
    Vill ha ljus och mycket blommor men vet inte hur jag ska få in det...?

Hmmm två par skor kanske man kunde fundera på, då får jag ju som jag vill...

Jätte fina klänningar! helt otroligt!

Jag funderade på att ha min m2bs dilligaf klocka ist för något armband??
    Är ju döskalle på den så de går ju in i temat..

• anniepannie00

Nej det blir borgerligt i trädgården till festlokalen som vi hyrt..

• SweetSun

jag tänker svarta och vita ljus på brickor. Och röda rosor! Röda rosor är rock för mig iaf!

• anniepannie00

Jag tycker också om röda rosor.. Men när floristen kom med förslaget på svart sprayde nejlikor ist så ville jag ju hellre ha de..
    Vi ska ha så mycket ljus som möjligt som ska stå på spegelglas de tycker iaf jag är jätte fint..
    Vita och svarta blockljus och så värmeljushållarna som jag dekorerar själv med spetstyget..

• paradisfågel

om inte röda rosor så vad sägs om röda rosblad? man kan ju ha rosblad utspridda som dekoration..

• anniepannie00

ja de är superfint men vi har valt vita rosenblad ist..

Någon som har några bra rockballader till bröllopet?
    Vill ha lite mer ideer till solisten...

• anniepannie00

Nej, inget i rött.. bara svart och vitt

• Leah1

ok... det skulle varit lite läckert... tex en röd blomma i buketten, minimalt med röd blomma på bordet... fast å andra sidan så kanske det inte är så rockigt.

Är inget fan av rock, men temat lät häftigt och intressant.

Lycka till.

Svar på tråden Rock tema