• anniepannie00

Rock tema

Vi kör på ett rock tema. Vilket betyder svart och vitt i färgtema och med massa rocklåtar.
    Vi har tänkt att ha kiss och cash t ex under vigseln och även massa rock musik under festen.
    Min bukett ska ha svart sprayade nejlikor och vita rosor, klänning vit med svart skärp. Hans smoking är ju så klart svart, vit skjorta och svart slips.

Men där tar min fantasi slut om vad man kan ha mer som rock tema.. Någon som kan komma på mer bra tips??

• Svar på tråden Rock tema
  • janedoe

Det heter inte transa... Det heter dragaliscious! ;)

• paradisfågel

Har ni gjort placeringskort o inbjudningskort o så? Placeringskorten skulle man ju kunna göra i små figurer av rockstjärnor.. Tex medlemmar från kiss.. Men har ni redan gjort inbjudningarna så ska ju placeringskorten helst gå i samma "tråd"..

• anniepannie00

Ja de kan ju faktiskt vara så att de blir en överraskning... han har ju själv spelat i band så de är lite underligt..

Vi får se hur det blir med tatueringarna.. de först 3 kanske får jätte fina.. sen blir de sneare och sneare.. ha ha!

Vi ska duka helt i vitt, från början var de tänkt allt i rött men nu när vi fick lokalen och de ingick vita linne dukar och vitt proslin så är de ju enklare att köra på de..

Jag har köpt spetsgardiner som jag ska färga svarta och klippa på mitten och ha som löpare, spetsen på kanten av dessa blir runt värmeljushållare(de billigare från ikee i glas) och sen ska vi få massa vita och svarta nejlikor från floristen som vi ska hitta på något med.

Servett och bestick ska knytas med ett svart sidenband och ligga ovanpå tallriken. Bordsplacering blir en liten souvenir flaska med Jack Daniels där vi knyter en liten lapp i vitt sidenband denna gång runt flaskhalsen..

• janedoe

Han blir dessutom på dåligt humör, för handen värker och han inte kan fokusera ordentligt, så han avslutar sista halvfärdiga tatueringen med "Fuck you I'm drunk!" med fyllesnirklig stil! :D

Vad är spetsgardinerna för material? Är det syntet eller blanding går det inte färga... :(

Ja! JD är äckligt men universaldrycken för en äkta rocker!

Vi ska, för att lyfta fram punken i vårt bröllop, bjuda på Kir direkt ur flaska till tårtan. Mumma! ;)

• anniepannie00

De är i bommul och vi har färgat ett par redan så de ska nog gå bra..

haha.. vad roligt om han skulle bli sån, baar det inte blir stackars mamma som får en sån tatuering.. haha!

JD är superäckligt men som sagt, universal dryck!

Paradisfågel:
    Jätte bra tips! Nästan synd att vi redan hunnit köpa våra souvenirflaskor.. Men vårat inbjudningskort gick i svart/vitt och grått även festprogrammet går i detta tema, så placeringskorten är ju helt udda!

• anniepannie00

jag la in lite bilder nu i mitt galleri på nästan allt som jag pratat om nu. klänning, spetsgardin på värmeljusen m.m...

• janedoe

Apropå mammor och tatueringar.. Mn sambo har tatuerat PunkRock på magen och min mamma förfasade sig lite över hur stor den var..

"Tänk om du tröttnar när du blir äldre..."
    ...liten tankepaus...
    "Men då kan du ju ändra lite på den.. Tex göra om P till ett R. Det går ju.. Och R till ett B..."
    ...eftertänksam min...
    "MEN VAD SÄGER JAG???"
    ...fasligt generad min...

Min mamma är rolig. Men snurrig. :D

• janedoe

Oh! Du får ändra i inställningarna så bildgalleriet visas!

• anniepannie00

hahah! underbar mamma!
    hur gör jag det? nybörjare här så det går lite trögt för mig.. .

• anniepannie00

nu var jag inne och ändrade på något.. kolla om det fungerar nu då..

Svar på tråden Rock tema