• anniepannie00

Rock tema

Vi kör på ett rock tema. Vilket betyder svart och vitt i färgtema och med massa rocklåtar.
    Vi har tänkt att ha kiss och cash t ex under vigseln och även massa rock musik under festen.
    Min bukett ska ha svart sprayade nejlikor och vita rosor, klänning vit med svart skärp. Hans smoking är ju så klart svart, vit skjorta och svart slips.

Men där tar min fantasi slut om vad man kan ha mer som rock tema.. Någon som kan komma på mer bra tips??

• Svar på tråden Rock tema
  • paradisfågel

Bon Jovi, har ju bed of roses, thank you for loving me, i will love you always

Även Kiss har några rockballader har jag för mig..

• Wiggy

God gave Rock'n'roll to you är ett exempel på en KISS-ballad

• anniepannie00

Efter att man läst den artikeln så förstår man ju att det inte har något med Rock att göra...

80 tals bröllop början av 90 talet kanske.. men inget svart,rött,tatueringar eller rock musik...
    Tråkigt!

Jätte svårt att hitta liknande bröllop när de gäller detta temat... kanske Dita von teeses och Mansons bröllop.. där snackar vi!

• Dittvackrajag

har inte läst ngt om deras bröllop, ska titta upp det.

• CattaKalas

Häftigt...

Vi ska oxå ha ett bröllop med rock tema. Det kommer gå i svart å vitt med lila inslag. Jag har köpt jätteläckra svarta tabletter till dukningen. Dom är tunna spetsmömnstrade i plast. Kanske låter knepigt men med vita dukar under så kommer det bli snyggt!

Vi har lite problem med musik i kyrkan. Många rockballader e så deppiga, hjärta å smärta! Vi älskar Mama I´m coming home av Ozzy (vår ena son är född till den, spelades på Västerviks närradion, hur stora e oddsen?!?). Ryser även när jag hör Meat Loafs I´d do anything for love! Ska fundera lite till...
    Vi ska gifta oss 6/9 så nu är det mycket att tänka på!

Stort lycka till!

• anniepannie00

Åh vad roligt att fler kör på temat!
    Men visst är det svårt att hitta inspiration?
    Ja de är ju så att nästan alla rockballader är så deppiga!
    Kul med lila i temat!
    JAg försökte in i det sista att få in lite rosa men de gick inte så bra... men skönt med svart och vitt faktiskt..

CattaKalas skrev 2008-06-29 23:59:08 följande:
    Häftigt... Vi ska oxå ha ett bröllop med rock tema. Det kommer gå i svart å vitt med lila inslag. Jag har köpt jätteläckra svarta tabletter till dukningen. Dom är tunna spetsmömnstrade i plast. Kanske låter knepigt men med vita dukar under så kommer det bli snyggt!Vi har lite problem med musik i kyrkan. Många rockballader e så deppiga, hjärta å smärta! Vi älskar Mama I´m coming home av Ozzy (vår ena son är född till den, spelades på Västerviks närradion, hur stora e oddsen?!?). Ryser även när jag hör Meat Loafs I´d do anything for love! Ska fundera lite till...Vi ska gifta oss 6/9 så nu är det mycket att tänka på! Stort lycka till!
  • ThePlupps

Jag och min m2b tänkte ha rocktema men ska i stället köra på musiktema, vi gillar ju så mycket mer än rock även om det överväger i samlingen. Vi tänkte trycka upp eller köpa svartvita bilder på band/artister vi gillar och sätta på väggarna för att få lite schysstare dekoration i lokalen. Ett annat alternativ är ju att köpa något tyg som är typiskt rockigt, t.ex svart med vita stjärnor eller dödskallar och hänga på väggen. Vad har ni tänkt ha för välkomstdrink? Något som går i rött kanske? Även där går det ju att fixa isbitar i stjärnformat. Jag kan säkert komma på mer om jag tänker lite till.

• 73an

Hej! Vi ska visserligen ha westerntema, men med rätt mycket rock i musiken. Ett tag va jag inne på att ha KISS "I was made for loving you" som utgångslåt, tycker den har så underbart härligt intro. Men vi valde ist en gammal låt som heter "wedding" med Hepstars.

• ThePlupps

Jag tycker också att rött är rock... men inte för mycket, bara nån grej här och där för att få maximal effekt.

Rockballad... vad tycker du om A little bit more med Rolling Stones? Kanske inte världens mest kända låt men ack så underbar refräng. Sök på youtube och lyssna. Finns även andra som har gjort cover på den.

Svar på tråden Rock tema