• Vinterbruden 08

Några svenskar i Oslo som planerar bröllop??

hej tjejer!! Våran gamla tråd var avstängd så vi startar på nytt här!!

• Svar på tråden Några svenskar i Oslo som planerar bröllop??
  • EnaOline

ni som har ansökt om hindersprövning här i Oslo, hur lång tid tog det tills ni fick hem det?

• EnaOline

om nu någon har ansökt om det här vill säga.. hihi

• Bridezilla Light

Nora: Jag tycker nog den första, kan tänka mej att det passar bra till förlovningsringen eftersom den var så bred.

Jag kommer nog inte va så aktiv nu ett tag heller, ska på jobbresa i nästa vecka och sedan är det dags för bröllop! :D Men rapporterar hur det gick efteråt :)

• Vinterbruden 08

JAg tycker också den första Nora men du vet ju att jag gillar allt som glittrar .. Nu är jag tillbaka med full kraft!! Bridzilla tänk nu är det snart dags, hur går det med bröllopsnerverna, har du allt under kontroll??

Ha en kalas dag i soliga Oslo!!

• Nora080809

Hej på er!

Det blev den andra. Tyckte att min førlovningsring såg så tråkig ut med allt bling bling. Dessutom ær den ganska vass, tænker på att ev barn inte ska få øgonen utkløsta. Praktisk som man ær.....Den andra ær gjorde till den serien jag har, exakt lika høg och bred. Køpte den på nætet, 2000 billigare æn i butik plus væxelkursen, så det blev ett bra pris. Uppdatering Bridezilla, hur går det? Vill veta allt!! Håller sjælv på med prosjekt bli "brun och smal" till brøllopet.

• EnaOline

ni som bor i oslo och är folkbokförda i Norge, när får ni skatte pengarna vet ni det?

• EnaOline

alltså de svenska skatte pengarna..

• Vinterbruden 08

Tjejer!! Jag lyckades hälla ut en halvliter vatten på både pc och telefon så allt ligger på torken nu.. Hoppas allt går bra med er, själv så visste jag med mig att när sommaren närmar sig så mister jag lite fokus eftersom jag är en sån soldyrkare.. Men vi har ju kommit långt i planeringen och har lite över ett halvår kvar..

Tjejer, för vissa så närmar det sig med stormsteg nu.. Börjar det bli lite nervöst nu?

• EnaOline

Usch, nervöst?? det minsta man kan säga, den 12:e Juli då smäller det!

• Vinterbruden 08

Bridezilla VI VILL HA UPPDATERINGAR på hur hela bröllopet gick

• Nora080809

instæmmer med føregående talare....

• EnaOline

men vad denna tråden har stannat upp tycker jag! Nu får vi se till att få liv på den tycker jag

• Bridezilla Light

Hallå! Nu är jag hemma från bröllopsresan också :) Kan säga att jag var rätt slut efter bröllopet så det var skönt att få vila upp sej :) Massor med sol, bad och slappande.
    Förutom lite regn på dagen så gick allt hur bra som helst! Men var inte så lätt att lyssna på prästen under ceremonin.. lite nerver ;) Alla verkade ha roligt, vi åkte vid halv 2 ungefär men de sista gick nog inte förrän 4.
    Igår var vi på folkeregistret med för att få vigseln registrerad och lämnade in min anmälan om namnbyte. Kommer kännas konstigt att få ett nytt namn :)
    Får ta en fika någon dag så kan jag visa lite bilder :)

Hur går det för er andra med planeringen?

• Nora080809

Hej

Grattis! Du måste lægga upp lite bilder i galleriet så vi får se...Gick allt som planerat? Måste få massa tips nu!!

• EnaOline

Hej tjejer!
    Ja nu har jag blivit hippad, blev det igår i ovädret, fick gå mitt i centrala carl johanns gate med grön peruk, otroligt läcker krona och slöja, blå ögonskugga och röd grön klänning med tillhörande underbyxor och sälja kramar. Sedan blev det en guidad båttur runt oslo fjorden, middag på en finare restaurang i min läckra utstyrsel, och så blev vi bjudna på gratis drinkar av en restaurang ägare som vi bara råkade gå förbi. Kvällen avslutades med godis, chips och en massa annat gott i soffan med kärleksfilmer..

Så på lördag blir jag fru!

Svar på tråden Några svenskar i Oslo som planerar bröllop??